Fråga angående mappdelning i windows 11

Permalänk
Medlem

Fråga angående mappdelning i windows 11

Jag vill dela en enda mapp, mappen med filmer med min smart tv men när jag tittar så står alla mappar i min användarmapp som delade, iofs bara med min mitt ägarkonto men ändå. Är detta något märkligt eller är det möjligt att stänga av delning för alla mappar utom filmmappen? Såhär ser det ut om jag klickar på mina bilder:

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

*med min mitt ägarkonto men ändå*
Det spelar ingen roll i sig, just den är inget du behöver använda dig av

*stänga av delning för alla mappar utom filmmappen*
Dela enbart ut filmmappen, enkelt.

Använd gärna "avancerad delning" istället, stäng av lösenordsskyddad delning också.

Permalänk
Medlem

Hela grundproblemet är just att jag inte förstår hur jag ska få windows att sluta dela mappen med exempelvis bilder, när jag klickar på knappen med "dela..." så hittar jag inget alternativ för att sluta dela ut den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallrot:

Hela grundproblemet är just att jag inte förstår hur jag ska få windows att sluta dela mappen med exempelvis bilder, när jag klickar på knappen med "dela..." så hittar jag inget alternativ för att sluta dela ut den.

Det är inte så här enkelt då?
Håll ner Shift och högerklicka på mappen -> i menyn som kommer upp -> gå till "Give access to" -> välj "Remove access"

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"