Lägga till konton på Youtube?

Permalänk

Lägga till konton på Youtube?

Min Youtube fylls med Babblarna och diverse annat utöver mina vanliga historik. Vi är såklart flera i familjen som.delar på samma Youtube konto. Betalar ej för Youtube i dagsläget, men funderar starkt på att skaffa Premium. Drömmen vore att varje familjemedlem hade ett eget Youtube konto likt man har på Netflix. Så får man ha sina prenumerationer och historik ifred. Misstänker att det finns fler småbarnsföräldrar som känner igen sig 😅

Går detta att lösa och hur gör man?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Kanske? https://www.youtube.com/premium/family?ybp=IgoIBBIGZmFtaWx5Sg...
Efter det så är det väl flera separata konton som gäller

Permalänk
Medlem

Man kan länka flera konton i alla fall;

Gå till kontot högst upp till höger (browser) med profilbilden och klicka på den.
Välj Switch Accounts
Add Account

Vet inte hur man gör olika profiler dock.

Eller de kallar det nog för "kanaler/channels", så skapa Channels för varje medlem.

Välj Switch Accounts
Välj View Channels
Välj Create Channel

Detta tycks kräva att man man verifierar ett telefonnummer.

Edit:
Sedan är det bara att klicka på den bilden för att byta konton/kanaler, dock inget val att välja vilken channel man vill ha när man loggar på, utan man måste (verkar det som) aktivt byta kanal varje gång för en ny person.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Skrivet av Necrophor:

Gå till kontot högst upp till höger (browser) med profilbilden och klicka på den.
Välj Switch Accounts
Add Account

Eller de kallar det nog för "kanaler/channels", så skapa Channels för varje medlem.

Välj Switch Accounts
Välj View Channels
Välj Create Channel

Edit:
Sedan är det bara att klicka på den bilden för att byta konton/kanaler, dock inget val att välja vilken channel man vill ha när man loggar på, utan man måste (verkar det som) aktivt byta kanal varje gång för en ny person.

Ok, men jag kan vara inloggad på t ex surfplattan med ett konto, och på min dator med ett annat?
Jag är huvudadmin och nu har jag samma Youtube konto på två enheter.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Kanske? https://www.youtube.com/premium/family?ybp=IgoIBBIGZmFtaWx5Sg...
Efter det så är det väl flera separata konton som gäller

Verkar vara familje prenumeration som gäller.
Kostar smaskiga 279 kr / månaden bara.

Fler som har detta abonnemanget? Är det värt pengarna?

Permalänk
Medlem

Bara skapa fler gratis Google/gmail-konton?
Har själv iaf 5st.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Välj Switch Accounts
Välj View Channels
Välj Create Channel

Skrivet av Eduardo_S:

Som @Necrophor skriver så skapar du bara en ny kanal för varje medlem. Du kan nog använda samma telefonnummer för varje, det är ju bara för att motverka spam, inte för att förhindra dig att ha flera kanaler.

Sen byter du bara när du ska använda ditt konto. Jag har gjort precis så, jag har en profil (kanal) för datorn och ett annat för TVn eftersom jag kollar på helt andra saker där. Youtube frågar vilken profil jag ska använda, precis som t.ex. Netflix gör.

Det räcker då med att du har ett vanligt Premium-abonnemang, du behöver inte ha ett familjeabonnemang. Jag har dock aldrig försökt titta på båda profiler samtidigt så det får du prova först, annars är det ju bara att uppgradera till ett familjeabonnemang.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Som @Necrophor skriver så skapar du bara en ny kanal för varje medlem. Du kan nog använda samma telefonnummer för varje, det är ju bara för att motverka spam, inte för att förhindra dig att ha flera kanaler.

Sen byter du bara när du ska använda ditt konto. Jag har gjort precis så, jag har en profil (kanal) för datorn och ett annat för TVn eftersom jag kollar på helt andra saker där. Youtube frågar vilken profil jag ska använda, precis som t.ex. Netflix gör.

Det räcker då med att du har ett vanligt Premium-abonnemang, du behöver inte ha ett familjeabonnemang. Jag har dock aldrig försökt titta på båda profiler samtidigt så det får du prova först, annars är det ju bara att uppgradera till ett familjeabonnemang.

Ok, jag har Premium så då borde saken vara biff. Problemet är att min minsta familjemedlem är inloggad på mitt Youtube konto, och därmed fylls mitt konto med Babblarna och Arne Alligator 😅

Då kan jag alltså bara lägga till ett konto på mitt Premium abonnemang, växla till det på plattan , för att sedan kolla på mitt huvud konto på min egna dator?

Ett problem jag trodde fanns, var att personen man skulle lägga till, var tvungen att ha en mejladress / konto som man skulle skicka inbjudan till. Blir ju väldigt meckigt att hålla på att skapa nya Google konton och mejladresser bara för att lägga till ett extra konto till sitt Premium abonnemang.

Men det slipper jag alltså nu menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Ett problem jag trodde fanns, var att personen man skulle lägga till, var tvungen att ha en mejladress / konto som man skulle skicka inbjudan till. Blir ju väldigt meckigt att hålla på att skapa nya Google konton och mejladresser bara för att lägga till ett extra konto till sitt Premium abonnemang.

Ja, du bjuder ju inte in någon annan, du skapar en ny kanal som tillhör dig.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Ja, du bjuder ju inte in någon annan, du skapar en ny kanal som tillhör dig.

Puh. Hur går jag tillväga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Puh. Hur går jag tillväga?

Det står beskrivet i andra inlägget i tråden: #20899137
Följ instruktionerna för att skapa nya kanaler.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Ok, jag har Premium så då borde saken vara biff. Problemet är att min minsta familjemedlem är inloggad på mitt Youtube konto, och därmed fylls mitt konto med Babblarna och Arne Alligator 😅

Då kan jag alltså bara lägga till ett konto på mitt Premium abonnemang, växla till det på plattan , för att sedan kolla på mitt huvud konto på min egna dator?

Jag har inte premium, men är inloggad med en profil på datorn och en annan på min tv för att just hålla isär vad de "fylls upp .

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Skrivet av Necrophor:

Jag har inte premium, men är inloggad med en profil på datorn och en annan på min tv för att just hålla isär vad de "fylls upp .

Ok, men då måste du ju ha 2 olika Google konton och det orkar jag inte med.
Därav mitt Premium medlemskap.

Permalänk
Skrivet av Necrophor:

Välj Switch Accounts
Add Account

Välj Switch Accounts
Välj View Channels
Välj Create Channel

Edit:

Fungerar tyvärr ej. Kommer bara till en inloggningsruta där jag får ange min mejl samt lösenord. Sedan kommer man bara tillbaka till Youtube huvudsidan med alla videos. Har provat 2 ggr men händer bara samma.
Man kanske måste ha ett familje abonnemang trots allt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Nej, @Necrophor pratar om kanaler som vi har gjort hela tiden. Kanaler = Profiler. Så skapa en ny kanal enligt instruktionerna @Necrophor gav i det andra svaret i tråden.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Fungerar tyvärr ej. Kommer bara till en inloggningsruta där jag får ange min mejl samt lösenord. Sedan kommer man bara tillbaka till Youtube huvudsidan med alla videos. Har provat 2 ggr men händer bara samma.
Man kanske måste ha ett familje abonnemang trots allt? <Uppladdad bildlänk>

Tryck på "Visa alla kanaler" och sedan skapar du en till kanal.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Nej, @Necrophor pratar om kanaler som vi har gjort hela tiden. Kanaler = Profiler. Så skapa en ny kanal enligt instruktionerna @Necrophor gav i det andra svaret i tråden.

Ok, är det här du / ni menar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Jag har bara ett google konto, men man kan skapa olika kanaler på ett enda konto. Kanaler är olika profiler, valde en profil på min tv...vilket den kommer ihåg...och en annan kanao på datorn. Senast valda kanal på enheten kommer upp som default kort sagt.

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Tryck på "Visa alla kanaler" och sedan skapar du en till kanal.

Här alltså?

Jag behöver inte skapa ett konto då, utan lägger bara till en extra kanal till mitt huvudkonto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Här alltså? <Uppladdad bildlänk>
Jag behöver inte skapa ett konto då, utan lägger bara till en extra kanal till mitt huvudkonto?

Ja.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av Necrophor:

Jag har bara ett google konto, men man kan skapa olika kanaler på ett enda konto. Kanaler är olika profiler, valde en profil på min tv...vilket den kommer ihåg...och en annan kanao på datorn. Senast valda kanal på enheten kommer upp som default kort sagt.

Ah, nu skapade jag en extra kanal till mitt konto.
Det kommer upp när jag klickar på "byt konto".

Så nu kan jag gå till den andra enheten och välja den nya extra kanalen?

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

På min vanliga dator kommer jag fortfarande att vara inloggad med mitt konto?

Kanalerna är enhets specifika ända tills man manuellt ändrar dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

För mig är det det. Bara jag och sambon dock. Kan ju få in hela 3 till men bor ju bara 2.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Ja, ja och ja.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Exakt

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Skrivet av Necrophor:

Smidigt, dock hoppar videos över direkt till fullskärm vid uppspelning.

Vart ändrar man det?

Hur ställer man in vilken typ av videos som skall visas, t ex NSFW och annat? Går det?

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Ja, ja och ja.

Najs, då slapp man skaffa dyrt familje abonnemang utan "bara" Premium för 149 kr i månaden

Vart ändrar man så att inte videos startar och går upp i fullskärm direkt vid uppspelning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Smidigt, dock hoppar videos över direkt till fullskärm vid uppspelning.

Vart ändrar man det?

Hur ställer man in vilken typ av videos som skall visas, t ex NSFW och annat? Går det?

Det finns säkert inställningar för det, dock är det inget jag kan "on top of my head".

Visa signatur

Official Necrophor Site