Nice, tack! Jag förstår hur du menar, grymt förklarat!
Har läst på lite smått om FSR och då främst om FSR3 vs FSR4 och den senare är helt klart mer intressant just för framtidssäkringen så att säga. Jag kommer ju från att inte ha haft en stationär rig på mer än 15 år så all ny teknik idag kommer antagligen vara mind blowing för min del.
Jag klickade trotts det hem ett RX 7600 XT 16GB igår, mest p.g.a. att det verkade vara en väldigt bra deal men också för att Inets lagersaldo sjönk otroligt snabbt under kvällen och jag knep det sista exemplaret.
Men idag har jag läst på lite om det nyare RX 9060 XT 16 GB och med min nya kunskap om FSR4 så känns det lite lockande att nyttja ångerrätten och byta till den istället. Sparar också en slant vilket inte är helt fel beroende på tillverkare.
Men hur står sig de olika tillverkarna mellan varandra även om det handlar om samma grundkort?
Min fråga nu är helt enkelt om ni tycker det är klokt att göra ett byte eller om jag lugnt kan behålla mitt RX 7600 XT 16GB? Känner just nu att jag troligen kommer behålla den då mitt kunskapsglapp från de senaste 15 åren känns överväldigande. Det är även främst över semestern om ett par veckor som jag har tid till själva bygget med och skallen känns rätt utmattad för tillfället av all ny info. 1440p är också orelevant för min del då jag inte planerar att byta ut min 1080p skärm som jag är supernöjd med.
Vill även passa på att tacka alla som bidragit med tips etc. i den här tråden!