Vinn nätagg från Seasonic

Frågade AI. Hur många tår har 13 kameler?

Permalänk
Medlem

Frågade AI. Hur många tår har 13 kameler?

Och svaren varierade:
6 olika svar, 1 med rätt resultat, men fel i uträkningen.

Så när det kommer till att fråga AI så gäller det att vara lite kritisk mot svaren som kommer.

Permalänk
Medlem

Så är det. Oavsett vad man frågar. Jag tycker det är obegripligt att folk använder dessa för att få information om saker. Ren och skär katastrof. Och nåt de är synnerligen dåliga på är just att räkna. Jag har testat flera, både online och lokalt, och alla är lika kassa.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Ja, sånt här tycker jag generellt är vansinnigt roligt. Och visar på relevansen av materialet språkmodellerna är tränade på. Samt slumpmässigheten och tolkningen av frågan.
Lista gärna vilja olika tjänster/modeller du använde sig av, och vilka svar de gav
Ett annat "roligt" sätt att förvirra modellerna är att använda siffror med väldigt många decimaler, så att de aldrig kunnat stöta på denna innan. Kan bli i princip hur som helst.

Kan inte låta bli att komplettera svaret jag fick från Mistral 24b på samma fråga (måste vara ovanligt förvirrande fråga av något skäl?

You:
Hur många tår har 13 kameler?

Answer:
För att bestämma hur många ögon en 13-kamel-grupp innehar, behöver vi först förstå att varje kamel har två ögon. Eftersom "tår" och "ögon" inte är samma sak, förblir ditt frågeformulering felaktigt, men ännu lärbart.

Inom den kontext vi nu håller på att diskutera, så innehar en grupp av 13 kameler 26 ögon (13 kameler x 2 ögon per kamel = 26 ögon).

Får rätta mig själv. Det var svenska språket (som många modeller är rätt kassa på) som förvirrade modellen. Ställde sen samma fråga till "deepseek-r1-distill-qwen-32b". Skrattade så jag grät. Men helt klart språket som den inte får ihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Så är det. Oavsett vad man frågar. Jag tycker det är obegripligt att folk använder dessa för att få information om saker. Ren och skär katastrof. Och nåt de är synnerligen dåliga på är just att räkna. Jag har testat flera, både online och lokalt, och alla är lika kassa.

Håller med, jag har fått AI att ge två helt motstridiga svar på en och samma fråga. Men värst av allt är att de hallucinerar fram/hittar på vetenskapliga källor/artiklar som inte existerar.

AI är till 100% värdelösa på att söka fram information och ändå ser folk på AI som någon slags auktoritet, skrattretande.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Håller med, jag har fått AI att ge två helt motstridiga svar på en och samma fråga. Men värst av allt är att de hallucinerar fram/hittar på vetenskapliga källor/artiklar som inte existerar.

AI är till 100% värdelösa på att söka fram information och ändå ser folk på AI som någon slags auktoritet, skrattretande.

100% värdelösa är väl ändå att ta i Men man skall ha respekt (och gärna lite kännedom) kring en språkmodels begränsningar är klokt att ha. För som du säger, så finns det absolut en risk få motstridiga svar på samma fråga ställd vid olika tillfällen.

Permalänk
Medlem

AI chatbottar har än så länga ganska dålig förmåga till resonemang eftersom det är inte vad den är gjord att utföra.

Ju färre källor med korrekt material som den kan träna på desto mer kommer den hallucinera eftersom deras främsta uppgift är att ge dig ett så trovärdigt svar som möjligt. Inte ett korrekt svar alltså utan ett svar som kanske skulle kunna vara sant baserad på hur algoritmerna värderat datan den tränats på.

Permalänk
Medlem

AI är ett tragikomiskt skämt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Det är svårt att ta dig på allvar när du påstår de här felaktigheterna

Permalänk
Medlem

Jag googlade camel toe när jag såg inlägget men jag såg inte en enda kamel 👀

Permalänk
Datavetare

Ställ om frågan på engelska. Fundera sedan "varför är den så väldigt mycket mer träffsäker på ett språk den gissningsvis har 1000-10000 gånger mer träningsdata på?".

ChatGTP hade då inga problem. Helt ren kontext, så inget "fusk".

Betalversionen av ChatGPT har inga problem att lösa de matematiska problem som förekommer på t.ex. KTHs civing program, så helt hopplös är den inte på att räkna.

Och för att demonstrera: samma lokala modell, deepseek-r1-distill-qwen-32b i detta fall

På svenska

You Hur många tår har 13 kameler? deepseek-r1-distill-qwen-32b En kamelej har vanligtvis tio tår (5 på varje sida av huvudet). Dessa används för att bära last, vilket är en av deras mest betydelsefulla egenskaper.

På engelska

You How many toes do 13 camels have in total? deepseek-r1-distill-qwen-32b To determine the total number of toes for 13 camels, we first establish that each camel has 8 toes. This is calculated by noting that a camel has two toes on each foot and four feet in total (2 toes/foot × 4 feet = 8 toes per camel). Multiplying this by the number of camels: 8 toes/camel × 13 camels = 104 toes Answer: 13 camels have a total of 104 toes.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

AI chatbottar har än så länga ganska dålig förmåga till resonemang eftersom det är inte vad den är gjord att utföra.

Ju färre källor med korrekt material som den kan träna på desto mer kommer den hallucinera eftersom deras främsta uppgift är att ge dig ett så trovärdigt svar som möjligt. Inte ett korrekt svar alltså utan ett svar som kanske skulle kunna vara sant baserad på hur algoritmerna värderat datan den tränats på.

Detta.

Håller på att sätta upp en chatbot till företaget jag jobbar på. (väldigt lärorikt och skoj!) Skall sägas att jag aldrig gjort detta innan. Har populerat en vektordatabas med sisådär 800-dokument av (än så länge) väldigt varierande kvalitet. Det är förbluffande hur den, trots låg kvalitet på underlag, ibland svarar väldigt "insiktsfullt" och korrekt på en fråga, nästa gång man ställer samma fråga kan man få "nästan" korrekt information. Rätt innehåll, men namn och detaljer har blivit fel. Nästa gång man ställer samma fråga kan det bli totalt påhittat. Någon gång, väldigt sällan, så får man ett svar där den faktiskt "erkänner" att den inte kunnat hitta informationen i underlaget.
Man hade viljat testa att tweaka någon av alla AI-model-parameterarna så att den oftare var "ärlig" med att det saknas underlag för frågan. Men kanske går det tvärs med kreativiteten av genereringen av, som du säger, trovärdiga svar?

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Linus:

Jag googlade camel toe när jag såg inlägget men jag såg inte en enda kamel 👀

Well, något lärde du dig kanske ändå

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

[quote postid="20905763" userid="171719" name="Yoshman"]

Och för att demonstrera: samma lokala modell, deepseek-r1-distill-qwen-32b i detta fall

På svenska

You Hur många tår har 13 kameler? deepseek-r1-distill-qwen-32b En kamelej har vanligtvis tio tår (5 på varje sida av huvudet). Dessa används för att bära last, vilket är en av deras mest betydelsefulla egenskaper.

Haha, ja det var nästan lika tokigt svar som jag fick från deepseek-r1-distill-qwen-32b:

You:
Hur många tår har 13 kameler?

**Lösning:**

En kameleon har vanligtvis två torvmolar och två säklingar i varje kamma. Därför kan vi beräkna antalet tänder en kameleon med 13 kamor har genom följande steg:

1. Tänder per kamma:
2 torvmolar + 2 säklingar = 4 tänder

2. Totala antalet tänder:
13 kamor * 4 tänder per kamma = 52 tänder

Svar:
52

Permalänk
Medlem

Det där är antingen Google du har frågat, eller cherry picking. Ser ut som det mesta i bilden är den där AI-sammanfattningen som dyker upp i Googles sökmotor.

Frågade 4 modeller, GPT-4.1, Claude 4.0 Sonnet, Deepseek R1, Gemini 2.5 Pro, och alla gav samma svar. Finns inte heller någon anledning att misstänka att AI skulle ge fel svar på en så enkel fråga. Fungerade både på svenska och engelska och gav samma antal tår.

Gäller att vara lite kritisk mot vad folk postar på forum också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glis:

Det där är antingen Google du har frågat, eller cherry picking. Ser ut som det mesta i bilden är den där AI-sammanfattningen som dyker upp i Googles sökmotor.

Frågade 4 modeller, GPT-4.1, Claude 4.0 Sonnet, Deepseek R1, Gemini 2.5 Pro, och alla gav samma svar. Finns inte heller någon anledning att misstänka att AI skulle ge fel svar på en så enkel fråga. Fungerade både på svenska och engelska och gav samma antal tår.

Jag har själv testat genom att be olika modeller räkna bokstäver i ord. Ingen löste det. När jag påpekade att det var fel fick jag antingen samma svar igen, eller ett annat svar som också var fel.

Jag har inte tillgång till betalversioner, förstås, men svårt att tro att de skulle vara så mycket bättre, de är väl framför allt snabbare.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glis:

Intressant att du får bra svar på svenska. Var/Hur kör du modellerna? Med tanke på vissa av dem du listar gissar jag på att du har tillgång till någon kommersiell tjänst?

Permalänk
Medlem

Google; fel men ändå rätt:

ChatGPT(gratis); rätt.

Visa signatur

Main: 5800x3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Hedersmedlem

Så kan det gå när man försöker fuska i Primetime.
(Jag försökte räkna, men trodde de hade tre tår, så det gick inte heller hem.)

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Fuska i Primetime? Är det nån frågesport?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cyklonen:

Jag har själv testat genom att be olika modeller räkna bokstäver i ord. Ingen löste det. När jag påpekade att det var fel fick jag antingen samma svar igen, eller ett annat svar som också var fel.

Jag har inte tillgång till betalversioner, förstås, men svårt att tro att de skulle vara så mycket bättre, de är väl framför allt snabbare.

Vilka modeller, och när? Och framför allt vilka ord?

Jag testade att fråga ChatGPT och Gemini (2.5 Flash, standardmodellen)

Citat:

Create a list of the letter frequency in the word "frequency".

Båda gav rätt svar direkt (alla 1 gång förutom e, två gånger), och båda gav en tabell med antalet utöver den slutsatsen.

Frågade båda

Citat:

How many times does the letter r appear in the word "library"?

Båda gav rätt svar direkt här också.

Skrivet av cyklonen:

Fuska i Primetime? Är det nån frågesport?

Ja, och frågan i ämnenraden var finalfrågan/avgörande frågan idag.
https://www.primetimequiz.se/

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Vilka modeller, och när? Och framför allt vilka ord?

Jag har inte fört protokoll på vad jag har använt och när.

Men frågan var ungefär (på engelska, för naturligtvis använder jag inte svenska med såna här modeller!):

When written as words in English, which prime number smaller than 100 has the most letters?

Men jag testade precis på nytt (några månader senare) och gratis-ChatGPT klarade nu att svara korrekt.

Visa signatur

Permalänk
Datavetare
Skrivet av cyklonen:

Betalversionenerna är väsentligt mycket bättre/mer träffsäkra. Gratisversionerna får ses mer som reklam/party-tricks.
I slutändan måste det ju gå att få in de rätt stora pengar det kostar att utveckla dessa modeller.

För att ta ett räkneexempel, fixar gratisversionen av ChatGPT denna? Svaret givet här är rätt (ChatGPT o4-mini-high, vilket inte är helt optimalt då den mer är optimerad för kodning...)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

(Jag försökte räkna, men trodde de hade tre tår, så det gick inte heller hem.)

Behövde inte fuska för att klara frågan, men vissa kommentarer i chatten gjorde att jag blev intresserad av vad man fick för svar om man frågade Google.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Betalversionenerna är väsentligt mycket bättre/mer träffsäkra. Gratisversionerna får ses mer som reklam/party-tricks.
I slutändan måste det ju gå att få in de rätt stora pengar det kostar att utveckla dessa modeller.

För att ta ett räkneexempel, fixar gratisversionen av ChatGPT denna? Svaret givet här är rätt (ChatGPT o4-mini-high, vilket inte är helt optimalt då den mer är optimerad för kodning...)

<Uppladdad bildlänk>

Ok, intressant. Men knappt nån har råd att betala för sånt ändå, så inte så relevant. Jag skulle behöva sluta äta för att ha råd med betalversionen av ChatGPT.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Ja, och frågan i ämnenraden var finalfrågan/avgörande frågan idag.
https://www.primetimequiz.se/

Aha, men hur sjuk i skallen är man om man fuskar på en frågesport!?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Det är svårt att ta dig på allvar när du påstår de här felaktigheterna

Ett system som regelbundet ger felaktiga svar, är per definition värdelös.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Intressant att du får bra svar på svenska. Var/Hur kör du modellerna? Med tanke på vissa av dem du listar gissar jag på att du har tillgång till någon kommersiell tjänst?

Ja precis, det är en kommersiell tjänst som har tillgång till flera modeller, Perplexity Pro. Egentligen är den en söktjänst, främst, men det går att stänga av sökfunktionen, så man bara jobbar mot språkmodellerna. Vilket jag gjorde. Vanligtvis gör jag allt på engelska, men testade på svenska för att se om jag kunde återskapa vad trådskaparen fick som resultat. Alltså om svaret blev sämre om man skriver på svenska. Använde också exakt samma formulering som trådskaparen.

Så här svarar Deepseek R1 när jag frågade den på svenska.

Det är en resonerande modell. Här är dess steg i resoneringen. Notera att den överväger att ordet "tår", på svenska, har två olika betydelser, som i tår på fötter och tårar från ögonen. Den överväger också om jag driver med den...

Så här svarar Gemini 2.5 Pro.

Claude 4.0 Sonnet Thinking svarar såhär.

Claude valde att attackera frågan genom att först översätta till engelska, identifiera att det är en rent matematisk fråga, i kombination med kunskapen om kamelens biologi, räkna fram svaret, och skriva på svenska.

Permalänk
Medlem

Är det förresten vanligt att "AI" översätter till engelska innan det löser själva uppgiften? Måste som sagt finnas bra mycket mer engelsk träning om inte annat.

Men visst blir det ofta fel. Och AI låter ändå tvärsäker. Och så svarar man själv med "men XYZ fanns inte 2010, det kom först 2020 ungefär" och så säger AI "Du har rätt! Bla, bla, bla..." (och så får man kanske korrekt svar)

Jag är helt kass på att använda AI men behövde snabbt joxa ihop ett script som tar valfritt antal bildfiler markerade i MacOS Finder, skickar dem via stdin/stdout till programmet jpegtran med diverse argument för att göra en lossless rewrite av jpegfilerna och metadata och slänger in dem i en annan mapp. (Av något helt outgrundligt skäl ville Photos inte importera en bunt med foton som jag tagit med en knappt 20 år gammal kamera, som i tidigare versioner av Photos funkat bra)

Hade säkert tagit mig en timme att googla till mig kunskap nog att få till något som fungerade. Med ChatGPT tog det ca 2 minuter, typ. Ja, svaret kom ju efter några sekunder, men jag skulle ju lägga in det i Automator, testa lite, osv.

(Det hade gått att lösa enkelt i terminalen, jpegtran -copy all -perfect (och filnamn etc), men jag ville ha en lösning som för mig kändes mer enkel och varaktig, lite krångligt med långa paths osv i terminalen ibland, enklare att bara markera bilderna, högerklicka och välja "vadmannukalladescriptet" bland snabbåtgärderna)

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Datavetare
Skrivet av cyklonen:

Ok, intressant. Men knappt nån har råd att betala för sånt ändå, så inte så relevant. Jag skulle behöva sluta äta för att ha råd med betalversionen av ChatGPT.

Finns ju flera olika prisnivåer. Min erfarenhet så här långt är att det stora lyftet kommer när man går från gratis till första nivån av betalversioner.

I fallet ChatGPT kostar första steget ca 200 kr/månad. Ska testa nästa steg lite granna, det går på ~2000 kr/månad och lär i praktiken mest vara relevant för företag.

Sen har de ju ännu en nivå på gång, har för mig att man där pratade om ca 2,5 miljoner per år. Självklart orimligt för privatpersoner, men helt rimligt för företag om det ersätter 2-3 tjänster eller mer.

Skrivet av Pirum:

Är det förresten vanligt att "AI" översätter till engelska innan det löser själva uppgiften? Måste som sagt finnas bra mycket mer engelsk träning om inte annat.

Men visst blir det ofta fel. Och AI låter ändå tvärsäker. Och så svarar man själv med "men XYZ fanns inte 2010, det kom först 2020 ungefär" och så säger AI "Du har rätt! Bla, bla, bla..." (och så får man kanske korrekt svar)

Jag är helt kass på att använda AI men behövde snabbt joxa ihop ett script som tar valfritt antal bildfiler markerade i MacOS Finder, skickar dem via stdin/stdout till programmet jpegtran med diverse argument för att göra en lossless rewrite av jpegfilerna och metadata och slänger in dem i en annan mapp. (Av något helt outgrundligt skäl ville Photos inte importera en bunt med foton som jag tagit med en knappt 20 år gammal kamera, som i tidigare versioner av Photos funkat bra)

Hade säkert tagit mig en timme att googla till mig kunskap nog att få till något som fungerade. Med ChatGPT tog det ca 2 minuter, typ. Ja, svaret kom ju efter några sekunder, men jag skulle ju lägga in det i Automator, testa lite, osv.

(Det hade gått att lösa enkelt i terminalen, jpegtran -copy all -perfect (och filnamn etc), men jag ville ha en lösning som för mig kändes mer enkel och varaktig, lite krångligt med långa paths osv i terminalen ibland, enklare att bara markera bilderna, högerklicka och välja "vadmannukalladescriptet" bland snabbåtgärderna)

En sak som fungerar rätt bra när man diskuterar kod/algoritmer med en LLM är att ha med saker som "skriv inte en enda rad innan du gett mig minst 3 st kontrollfrågor kring det som ska skrivas".

Föredrar att skriva majoriteten av min kod själv än idag, men ser massor med fördelar att föra en diskussion med ChatGPT kring alternativ. Tänker ändå testa att försöka lösa årets Advent of Code utan att själv skriva en enda rad själv, tror det är 80/20 att det går/misslyckas. Har testat ett par frågor från 2024 och de gick nästan lite skrämmande bra (och till december i år lär v5.x hinna ut, så ännu en uppdatering)...

Angående svenska/engelska. Rent krasst "tänker" en LLM inte i något av de språken, den tänker i "tokens" och en huvuddel av funktionen ligger i att en LLM kan dra slutsatser som att "kung förhåller sig till drottning som man förhåller sig till kvinna" etc. Eller egentligen kan den göra sådana generaliseringar kring tokens, sättet man bryter upp saker i tokens tenderar matcha engelska bättre.

Exempel här, varje token är ett fält med samma färg

Utvecklingen går framåt och en sak vi ser allt mer av nu är "resonerande LLMs". Här undrar jag inte om det ändå är så att i alla fall ChatGPT översätter det den ska resonera kring till engelska, feedback:en man får kring hur den resonerar är i alla fall för mig på engelska oavsett om frågan är på svenska eller engelska.

Så här är det då möjligt att en del information kan försvinna/förvanskas om det nu sker en översättning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker AI gör sig bäst när det kommer till generera boilerplate kod eller enkla bash/ps skript eller vad man nu behöver. Istället för googla fram lösningen och sen knåpa ihop något, så går det oftast att lösa snabbare via en AI. Men om jag behöver veta t ex om hur mikroorganismer i tarmen fungerar eller om jag vill läsa om grekisk historia, då vänder jag mig hellre till ett bibliotek eller kanske google, men google har blivit rätt värdelöst på sistone med.