Permalänk

Begagnat GTX 1080TI till salu!

Hej!

Säljer ett GTX 1080TI-grafikkort eftersom nytt grafikkort införskaffats. Kortet är lite lite böjt pga att det hängt inuti datorn, men fungerar helt som det ska utan några problem. Se på bild. Sidan där chippet är är lite missfärgad pga ålder. Obs att kortet skickas utan originallådan till, eftersom den slängts när kortet inköptes.

Ska kortet skickas betalar köparen fraktkostnad.
Annars finns kortet i Nyköping.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 000 kr +frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Skrivet av Erectio:

1 000 kr +frakt

Tyvärr för lågt, 500 mindre än planerat är lite väl lågt. Kan du gå lite högre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ConstantineSnow:

Tyvärr för lågt, 500 mindre än planerat är lite väl lågt. Kan du gå lite högre?

Hoppas du inte tar illa upp men ditt kort verkar har varit utsatt för väldigt höga tempraturer under längre tid, komponenter och lödtenn på själva kretskortet under gpu:n på dina bilder har gulnat. Det verkar också vara en enklare Gigabyte modell eftersom kortet inte hade någon bakplåt vilket resulterat i ett böjt kretskort vilket i sig är en risk.

High end modeller i toppskick av 1080ti från MSI o ASUS säljer just nu för 1500, om jag ska betala det priset avvaktar jag. Förstår om du känner att du vill ha mer men när jag tittar på bilderna så ser kortet slitet ut vilket ökar risken för att det möjligtvis går sönder snabbare vilket jag måste ta med i beräkningarna.

Permalänk
Medlem

Jag kan ge 600 kr + frakt för det.

Permalänk
Medlem

Oj nvm, stryk det, jag läste helt galet. Don't mind me

Permalänk
Skrivet av Erectio:

Hoppas du inte tar illa upp men ditt kort verkar har varit utsatt för väldigt höga tempraturer under längre tid, komponenter och lödtenn på själva kretskortet under gpu:n på dina bilder har gulnat. Det verkar också vara en enklare Gigabyte modell eftersom kortet inte hade någon bakplåt vilket resulterat i ett böjt kretskort vilket i sig är en risk.

High end modeller i toppskick av 1080ti från MSI o ASUS säljer just nu för 1500, om jag ska betala det priset avvaktar jag. Förstår om du känner att du vill ha mer men när jag tittar på bilderna så ser kortet slitet ut vilket ökar risken för att det möjligtvis går sönder snabbare vilket jag måste ta med i beräkningarna.

Du har en bra poäng. Okej, efter att ha samtalat med min pojkvän så kom vi fram till att 1000+frakt blir okej ändå, om det går bra för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ConstantineSnow:

Du har en bra poäng. Okej, efter att ha samtalat med min pojkvän så kom vi fram till att 1000+frakt blir okej ändå, om det går bra för dig.

Okej, skickar PM

Permalänk
Medlem

När jag mottog grafikkortet och testkörde det under 100 % belastning överhettades det omedelbart och genererade fel.

Jag antog att kylpastan inte hade bytts, så jag demonterade kortet, rengjorde det noggrant och applicerade ny kylpasta.

Nu fungerar kortet felfritt; vid 100% extrem belastning överstiger temperaturen inte 68 grader, och när man spelar vissa spel är temperaturen så låg [under 60 grader] att fläktarna inte ens startar.

Ett mycket bra grafikkort efter rengöring och byte av kylpasta. Med 11 GB minne hanterar det alla spel utan problem.

Tack för ett bra köp och ha en fortsatt trevlig sommar!

Permalänk

Annonsen är avslutad