Snabbkoll: Köper du oftast spel till full- eller rea-pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik.:

Som med några andras svar...
Alltid REA.

Och...
Alltid DRM-fritt.

Finns det andra än GOG som säljer DRM-fritt ?

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Mer eller mindre alltid på rea och alltid på GOG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Finns det andra än GOG som säljer DRM-fritt ?

Nej, inte vad jag vet.

Men kanske någon annan vet något?

Vet inte om du använder dig av GOG själv, men det är så skönt att kunna installera spel som man vill utan klienter.
Du kan flytta runt spelfilerna till olika datorer, usb-nycklar eller gamla externa hårddiskar och år senare installera spelet och fortfarande spela det.

Jag har laddat ner mitt spelbibliotek till datorn, så även om internet rasar eller GOG går upp i rök så kommer jag att kunna spela dessa klassiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik.:

Nej, inte vad jag vet.

Men kanske någon annan vet något?

Vet inte om du använder dig av GOG själv, men det är så skönt att kunna installera spel som man vill utan klienter.
Du kan flytta runt spelfilerna till olika datorer, usb-nycklar eller gamla externa hårddiskar och år senare installera spelet och fortfarande spela det.

Jag har laddat ner mitt spelbibliotek till datorn, så även om internet rasar eller GOG går upp i rök så kommer jag att kunna spela dessa klassiker.

Har mest gamla klassiker(HoMM Quake Warcraft Diablo) på GOG men samlingen har växt till 100+ under åren , väldgt bekvämt att bara ladda ner spelet och spara undan det och sedan kunna installera det när som helst var som helst och hur många gånger som helst och inga koder eller nåt.

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Om jag inte har uppfattat det fel så köper sweC medlemmar feta riggar. Men är mer prismedvetna på spel?

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Om jag inte har uppfattat det fel så köper sweC medlemmar feta riggar. Men är mer prismedvetna på spel?

Teknikentusiaster, själva spelen är av sekundärt intresse.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-4960X 4GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Rampage IV Black Edition | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Well "vi" spenderade ju just alla pengar på hårdvaran så...

Visa signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Asus ProArt RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

── 1984 was meant as a warning, not an instructional manual ────────────────────────────────────

Permalänk
Medlem

Bara enstaka spel till fullpris tex baldurs gate 3 & några till de mindre intressanta på reor så skulle behöva ett till alternativ i frågan

Visa signatur

Arne Berg