Bastunga overearlurar endast för musik, inte med mick för gaming!

Permalänk
Skrivet av Doomfarer:

Ha. Ser nu att du skrev 1-4k och inte 10-40k, så då är mitt Fostex tips rätt uselt. 😀

om det inte är Ryska rubel du menar, så är det nog lite för dyrt för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallandes:

Du skrev dock: "Det är samma element i LCD-2C (har ett par) om jag minns rätt, och de är väl lite billigare. Bra bas, men öppna"

Öh ja, men sedan gjorde jag en ändring och lade till länk till ett par slutna Audeze, rätt tydligt på länknamnet.

Edit. Dessa kanske https://www.audeze.com/products/lcd-2-closed-back

Permalänk
Skrivet av kallandes:

Med tanke på nypriset på dessa, så antar jag att ditt beg pris är något för högt

Ja men du kan få de för 7000:- SEK då de samlar damm.

Visa signatur

CPU: I9 14900K x - EK-Nucleus AIO 360 Dark GPU:ASUS 4080 Super TUF
RAM: Corsair 96GB DDR5 6600 MHZ DOMINATOR TITANIUM
MB: ASRock Z790 Nova Screen:42" LG OLED C3 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: NZXT H9 Flow Black
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helionart:

Jag föredrar dock mina Sennheiser HD800S för vardagslyssnande även om det är basklent.

800S svarar ju dock rätt bra på EQ och jag har aldrig känt att jag saknat bas med mina.

Permalänk
Skrivet av Bizzro:

800S svarar ju dock rätt bra på EQ och jag har aldrig känt att jag saknat bas med mina.

haha ja det gör de.Men nu är TS definitivt mer av en basshead än en purist. HD800S med EQ är inte i närheten av en slutet basmonster som TH900MK2, och det borde den inte heller vara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallandes:

om det inte är Ryska rubel du menar, så är det nog lite för dyrt för mig

https://www.amazon.se/dp/B07S3H78GX?tag=prisjakt05-21&linkCod...

Har dock inte lyssnat på dessa själv.
Sony har också alltid gjort ganska bra lurar med lite varmare v-ljud och bas än Sennheiser. Hade ett par Sony-MDR-1A/B som hade helt underbar bas, tyvärr verkar Sonys nya modell av dessa vara mer "studio".
Men tror definitivt du bör hitta något du gillar i Sony kategorin annars.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallandes:

Tror att det är de höga frekvenserna som sabbar dina öron, inte dom låga. EQ gör skillnad absolut! Men jag hade inte frågat forumet om hjälp, om jag inte behövt bättre lurar för just bastunga låtar. HD 650 är väldigt finsjungande lurar från allt från klassisk musik, till Benjamin Ingrosso. Men inte för Techno, eller viss Eurodance.

Varför skulle mina öron vara sabbade för att man kan EQa ett par sennheiser lurar till att dunka hjärnan av en?

Öka 10-120hz med kring 3-5db och titta på valfri film, varför inte Dune, när rymdskeppen exploderar/landar. Det rumblar såpass att man nästan är i en biograf.

Alltid värt att testa innan man slänger pengar på något som annars hade kunnat varit gratis.

Permalänk
Medlem

Jbl tour one m3

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Varför skulle mina öron vara sabbade för att man kan EQa ett par sennheiser lurar till att dunka hjärnan av en?

Öka 10-120hz med kring 3-5db och titta på valfri film, varför inte Dune, när rymdskeppen exploderar/landar. Det rumblar såpass att man nästan är i en biograf.

Alltid värt att testa innan man slänger pengar på något som annars hade kunnat varit gratis.

Har du provat att lyssna på samma scen med ett par erkänt bastunga lurar jämfört med Senneheiser t ex?

Har alldeles för många lurar hemma, och de låter verkligen olika även med EQ.

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD650 är ju redan en perfekt lösning, visst de har inte maxat sin bas-volym men givetvis finns det en eftertanke kring detta. Att gå och köpa ett till headset endast för bas är som att köpa isf ett till Sennheiser HD650 (Extra Bas Edition) där tillverkaren bara har boostat bas-volymen.

Du har ett kvalitetsheadset som du själv kan modifiera för att passa din smak - lösningen är inte att köpa andra elektroniska grejer, som ljudnörd bemästra detta headset med modifikationerna du kan göra för att göra headsetet unikt för dig (Därför dyra headset är dyra för att du ska ha möjlighet med dessa modifieringar)

Permalänk
Skrivet av plajton:

Sennheiser HD650 är ju redan en perfekt lösning, visst de har inte maxat sin bas-volym men givetvis finns det en eftertanke kring detta. Att gå och köpa ett till headset endast för bas är som att köpa isf ett till Sennheiser HD650 (Extra Bas Edition) där tillverkaren bara har boostat bas-volymen.

Du har ett kvalitetsheadset som du själv kan modifiera för att passa din smak - lösningen är inte att köpa andra elektroniska grejer, som ljudnörd bemästra detta headset med modifikationerna du kan göra för att göra headsetet unikt för dig (Därför dyra headset är dyra för att du ska ha möjlighet med dessa modifieringar)

Lol. Ytterst subjektivt inlägg. En öppen lur som HD650 är riktigt bra. Men låt oss inte stå här och säga att den kommer göra bassheads happy. Många hörlursnördar har flertalet lurar för olika ändamål. Jag själv uppskattar otroligt transparenta lurar som HD800S, men även men EQ så kommer de aldrig låta som en äkta closed basshead lur som mina Fostex eller Sony som jag uppskattar väldigt för just dunka dunka ändamål.

Visa signatur