Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Det gjorde jag med ca 2020-2021 😄
2 portioner Protein Delight till frukost + 4 ägg.
2 portioner till lunch.

Jag åt säkerligen nån middag dock.

Dear lord! the protein farts!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har sen augusti förra året gått ner ungefär 10 kg, till 82 kg och klarar bra att hålla den men lyckas inte gå ner mer fastän målvikten är 75 kg. För första gången så visade vågen igår 80.6 kg. Hur vet jag inte då jag har proppat i mig rätt ordentligt under midsommarhelg.

Hur fortsätter man gå ner i vikt när det har tagit stopp under en väldigt lång period?

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Har sen augusti förra året gått ner ungefär 10 kg, till 82 kg och klarar bra att hålla den men lyckas inte gå ner mer fastän målvikten är 75 kg. För första gången så visade vågen igår 80.6 kg. Hur vet jag inte då jag har proppat i mig rätt ordentligt under midsommarhelg.

Hur fortsätter man gå ner i vikt när det har tagit stopp under en väldigt lång period?

Man behöver ju ändra på något

Ju mindre man blir desto färre vilokalorier bränns per dygn, så det kan vara så enkelt att du behöver minska med några hundra till

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Vad är en väldigt lång period?

Jag har ibland fastnat på platåer och bara fortsatt som vanligt, för att sedan gå ned igen.

Funkar inte det skulle jag skala bort 100kcal-200kcal per dygn och se om det hjälper.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

du kan köra 30x30x30 det är effektiv om man vill gå ner i fett fort, (om man inte vill byta diet) flera av mina tävlande använder detta sista 1-2veckorna innan invägning om deras vikt och fett nivåer är högre än vad dom borde vara.

inom 30 min när du vaknar ät endast 30g protein följt av 30min lågintensiv träning, håll pulsen runt 130-135.
i deras fall brukar dom köra ägg-kyckling (utan tillsatt socker/kolhydrater) eller bacon-ägg (utan socker/kolhydrater).

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Man behöver ju ändra på något

Ju mindre man blir desto färre vilokalorier bränns per dygn, så det kan vara så enkelt att du behöver minska med några hundra till

Skrivet av jeppe109:

Vad är en väldigt lång period?

Jag har ibland fastnat på platåer och bara fortsatt som vanligt, för att sedan gå ned igen.

Funkar inte det skulle jag skala bort 100kcal-200kcal per dygn och se om det hjälper.

Senaste halvåret kan vi nog säga, har legat stadigt på 82-83 kg.

Kan vara precis som du och @medbor skriver att jag behöver skala av några hundra kalorier till per dag, tänkte börja räkna kalorier igen från måndag nästa vecka. Gjorde det i början och slutade sen när jag fick in rutinen.

Skrivet av aragon:

du kan köra 30x30x30 det är effektiv om man vill gå ner i fett fort, (om man inte vill byta diet) flera av mina tävlande använder detta sista 1-2veckorna innan invägning om deras vikt och fett nivåer är högre än vad dom borde vara.

inom 30 min när du vaknar ät endast 30g protein följt av 30min lågintensiv träning, håll pulsen runt 130-135.
i deras fall brukar dom köra ägg-kyckling (utan tillsatt socker/kolhydrater) eller bacon-ägg (utan socker/kolhydrater).

Det är nog ett jättebra tips för jag äter normalt ingen frukost och hoppar på kaffet direkt för att vakna.
Funkar det lika bra med protein shake? Det blir enklare att få i sig på morgonen.

Nu under sommaren är det nog ganska lätt att komma ut på lite promenad före jobbet

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Senaste halvåret kan vi nog säga, har legat stadigt på 82-83 kg.

Kan vara precis som du och @medbor skriver att jag behöver skala av några hundra kalorier till per dag, tänkte börja räkna kalorier igen från måndag nästa vecka. Gjorde det i början och slutade sen när jag fick in rutinen.

Det är nog ett jättebra tips för jag äter normalt ingen frukost och hoppar på kaffet direkt för att vakna.
Funkar det lika bra med protein shake? Det blir enklare att få i sig på morgonen.

Nu under sommaren är det nog ganska lätt att komma ut på lite promenad före jobbet

vi använder inte protinpulver då det vanligen är socker och kolhydrater i vilket kroppen direkt kommer använda i stället för att försöka omvandla protein och fett, käkar du saker med socker/kolhydrater kommer kroppen alltid välja det först vilket skapar insulin som tenderar blocka annan förbränning än glukos. Nu finns det dock en miljon åsikter om just detta men det jag kan säga med dom mätningar vi gör är att vi får väldigt tydliga signaler även vid låga intag av socker/kolhydrater vs att helt skippa det. ett tips är att du helt enkelt mäter ditt blodsocker så ser du hur det reagerar på vad du äter, kan även rekommendera att fokusera mer på fettmätning än vikt så du ser om det ökar eller minskar (vikt är rätt ointressant utan fettmätning) vi kör även keton mätning då vi vill hålla ett högt värde när målet är snabb fett förbränning. tidigare mätte vi via blod men dagens mätning med utandningsluft fungerar väldigt bra. bör ju även förtydliga att när jag skrev utan socker/kolhydrater på kycklingen och bacon så är det att väldigt mycket köttprodukter idag innehåller socker och kolhydrater så man bör läsa på förpackningen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

vi använder inte protinpulver då det vanligen är socker och kolhydrater i vilket kroppen direkt kommer använda i stället för att försöka omvandla protein och fett, käkar du saker med socker/kolhydrater kommer kroppen alltid välja det först vilket skapar insulin som tenderar blocka annan förbränning än glukos. Nu finns det dock en miljon åsikter om just detta men det jag kan säga med dom mätningar vi gör är att vi får väldigt tydliga signaler även vid låga intag av socker/kolhydrater vs att helt skippa det. ett tips är att du helt enkelt mäter ditt blodsocker så ser du hur det reagerar på vad du äter, kan även rekommendera att fokusera mer på fettmätning än vikt så du ser om det ökar eller minskar (vikt är rätt ointressant utan fettmätning) vi kör även keton mätning då vi vill hålla ett högt värde när målet är snabb fett förbränning. tidigare mätte vi via blod men dagens mätning med utandningsluft fungerar väldigt bra. bör ju även förtydliga att när jag skrev utan socker/kolhydrater på kycklingen och bacon så är det att väldigt mycket köttprodukter idag innehåller socker och kolhydrater så man bör läsa på förpackningen.

Tack för ett bra och utförligt svar!

Kollade just ingredienslistan på proteinet jag har hemma och såg att det inte finns något socker listat
"Ingredienser: Vassleproteinkoncentrat från mjölk (innehåller emulgeringsmedel solroslecitin, sojalecitin)." Så det borde väl vara ok?

https://www.mmsports.se/kosttillskott/protein/vassleproteinwh...

När du skriver socker och kyckling, det är väl färdiga kycklingprodukter och inte hel och rå kyckling du syftar på?

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
--

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Tack för ett bra och utförligt svar!

Kollade just ingredienslistan på proteinet jag har hemma och såg att det inte finns något socker listat
"Ingredienser: Vassleproteinkoncentrat från mjölk (innehåller emulgeringsmedel solroslecitin, sojalecitin)." Så det borde väl vara ok?

https://www.mmsports.se/kosttillskott/protein/vassleproteinwh...

När du skriver socker och kyckling, det är väl färdiga kycklingprodukter och inte hel och rå kyckling du syftar på?

Nja du får läsa innehållsförteckningen bak på ditt proteinpulver.

Nej för kyckling
brukar det bara vara vissa kycklingbröstfiler som är utan tillsatt socker och kolhydrater, den vi kör på är från svenskfågel.
Hel rå kyckling är det närmast alltid tillsatser på, så är det för övrigt med dom flesta köttprodukter på ICA,Konsum mm vi köper från citygross dom har inga tillsatser på det kött dom styckar själva. (testa att vända på köttförpackningen nästa gång du handlar och läs innehållet

vi kör denna kycklingen

för bacon så kör vi tulip 1kg version.

Ett litet tillägg, tänk även på att kaffe,krydda,margarin innehåller kolhydrater dvs blir glukos. Dvs vill du testa som vi gör så skippa kaffet på morgonen, stek i talg och använd bara salt. Dvs ta kaffet senare på dagen, du kommer vakna av träningen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Kör själv med detta, i princip inga kolhydrater alls.

https://www.topformula.se/p/svensktillverkat/topformula-sport...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alastor Moody:

Kör själv med detta, i princip inga kolhydrater alls.

https://www.topformula.se/p/svensktillverkat/topformula-sport...

tja du får testa att göra mätningar så ser du vad det får för effekter,
när vi testar ser vi tydlig effekt även vid väldigt små mängder,
(kroppen kommer alltid gå på lättaste bränslet att bränna, är det en form som triggar insulin blir det svårt att kunna bränna annat än glukos)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

tja du får testa att göra mätningar så ser du vad det får för effekter,
när vi testar ser vi tydlig effekt även vid väldigt små mängder,
(kroppen kommer alltid gå på lättaste bränslet att bränna, är det en form som triggar insulin blir det svårt att kunna bränna annat än glukos)

När du skriver ”vi”, vilka är dessa ”vi”?

Vad är det för mätningar du avser och vad/hur gör man sådana?

Nyfiken då det du skriver låter intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

När du skriver ”vi”, vilka är dessa ”vi”?

Vad är det för mätningar du avser och vad/hur gör man sådana?

Nyfiken då det du skriver låter intressant.

en grupp som består av personer som tränar/tävlar på elitnivå. (kampsport)
vi är även på Bosön och gör tester för deras elitsatsningar vilket var
en av anledningarna till varför vi började med egna tester och mätningar då mycket av deras sätt att mäta inte fungerar för oss
dom jobbar med att ta fram bättre tester, men det har dom gjort i över 10år..... vi var senast för någon månad sedan, dock var det inte mycket bättre. (skulle bli väldigt långt om jag skulle gå in på detta ämne)

för föda kör vi följande:
glukos mätare (använd främst för att se hur man regerar på olika föda, främst om man hittar något nytt man vill testa)
keton mätare (samma här fast detta används regelbundet av gruppen då dom flesta kör carnivore eller keto under tävlingssäsong.
samt analysvåg för att mäta samansättning, dvs se vad som orsakar vikt skillnaden.

för själva träningen körs vi: pulsmätning, blodtryck,syreupptagning, mätning av återhämtning, mjölksyretolerans, slag/spark styrka, motståndskraft (hur mycket man tål vid en viss puls), reaktion osv osv sedan skiljer det ju dock på hur ofta man mäter dom olika sakerna,
puls och förbränning mäts närmast konstant, medans tex muskelutveckling, fett % mäts veckovis, uthållighet ,mjölksyretolerans ,återhämtning, slag/spark styrka osv mäts med flera veckors mellanrum (är det svåraste att mäta bra då dagsform har stor påverkan)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kul med högkompetent kunskap här inne, intressant.
Tror dock FireFox inte behöver riktigt lägga ribban så högt. Även om det är korrekt det aragon säger så känns det inte som nivån för personen.

En sak många glömmer, särskilt de som inte väger maten och räknar kalorier som FireFox nämnt att han inte gör.
Säg att du väger 90kg och går ned till 80kg. Du väger nu 10kg mindre och behöver justera ned kalorierna för din lägre vikt.
Låter grundläggande men förvånansvärt många glömmer detta.

Om maintenance kalorierna var 2700kcal vid 90kg i vikt så kanske man hamnar på 2500kcal vid 80kg i kroppsvikt.
Vill man fortsätta gå ned behöver man såklart justera ned kalorierna.
(helt påhittade siffror då man behöver hitta sin egna maintenance förbränning, beror på ålder, genetik och hur mkt man rör sig).
Och just detta är av någon anledning ett frågetecken för många. Jag står still och går inte ned mer? Nej om du äter samma men väger mindre så stannar du till slut.
Enklare än det låter. Det kryllar av maintenance calorie calculators på nätet. Ha som utgångspunkt, väg allt du äter och se till att ha en jämn aktivitet så är det väldigt enkelt att hitta sina underhållskalorier.
När du går ned i kroppsmassa så minskar naturligtvis underhållskalorierna.

Kroppen anpassar sig efter omständigheterna, många rekommenderar att dieta 12 veckor med kaloriunderskott för att sedan köra ett antal veckor på maintenance eller svagt överskott. För att sedan köra 12 veckor underskott igen.
Låt metabolismen resetta. Behöver inte bulka och bli fet för det.
Men når man en platå är det kanske dags att köra underhåll några veckor för att sedan köra underskott igen.

Och sen, utan att hamna tillbaka på medikamenten. För högt kaloriunderskott är inget vidare heller. 500kcal underskott är rekommendationen för vanliga folk.
~7000kcal motsvarar 1kg fett. Vilket med lågstadiematematik leder till minus ~0,5kg fett per vecka.

Och det är på lågstadiematten förvånansvärt många fastnar.
Tex, "jag vill gå ned 25kg på 12 veckor" och liknande dumheter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ätt rätt, och ät i mindre portioner medans du tränar OM du ska gå ner fett% och samtidigt bygga muskelmassa av det din kropp sparat på sig.

Väger in nu på 119kg och är 183cm, min bakgrund: Avdankad boxare, har 1x SM silver och ett SM brons. 36 månader i legionen.

Allt går, beror bara på hur hårt du tränar: Mitt program består utav 100x sittups, 100x pushups, 3km snabb löpning i intervaller 6x intervaller vardera 5 - 7x i veckan, detta är för grundfysik.

Sen om du vill utöka så är det extremt rekommenderat med simning/gym för att bygga upp dina svagare områden/muskelgrupper. Håller på med det nu för att min lägre rygg/knän/biceps är mina svaga sidor kontra resten av kroppen.

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D, Asrock B850M Pro rs wifi, 64GB ddr5,
Crucial T700 2TB, Win11, RM850, Radeon 6800 XT.

Permalänk
Medlem

Vilken tråd... 🤣
Snabbt överslag, 60 minuter promenad, vikt 100 kg bränner ca 350 kalorier,, är kroppen helt i vila, 150 kalorier.
100 gram muffins innehåller 375 kalorier...
Träning vs kost är typ 20/80% Och de 20% täcks vanligtvis in i daglig normal rörelse.
Och att gå ned i vikt handlar bara om kaloriunderskott, sedan finns det olika vägar dit, men det handlar bara om kaloriunderskott. 😊👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av teanox:

Ätt rätt, och ät i mindre portioner medans du tränar OM du ska gå ner fett% och samtidigt bygga muskelmassa av det din kropp sparat på sig.

Väger in nu på 119kg och är 183cm, min bakgrund: Avdankad boxare, har 1x SM silver och ett SM brons. 36 månader i legionen.

Allt går, beror bara på hur hårt du tränar: Mitt program består utav 100x sittups, 100x pushups, 3km snabb löpning i intervaller 6x intervaller vardera 5 - 7x i veckan, detta är för grundfysik.

Sen om du vill utöka så är det extremt rekommenderat med simning/gym för att bygga upp dina svagare områden/muskelgrupper. Håller på med det nu för att min lägre rygg/knän/biceps är mina svaga sidor kontra resten av kroppen.

Det är ju problemet, "ät rätt" vad är rätt?.(finns en mijon åsikter om det) Talar vi träning så är det inte antal sittup du klarar utan hur länge du utsätter musklerna för belastning, och hur mycket belastning dvs gör du sittup där du vilar musklerna i dom olika lägerna vilket är standard för svensson, då kommer 100 sittup knappt göra dig varm, sätter man dom i brutalbänken med begränsade lägen och låsta armar är det få som klarar 30st och då talar jag elit (landslag) Därimot är som du skriver simmning och gym väldigt bra men det beror på hur det utförs.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrre:

Vilken tråd... 🤣
Snabbt överslag, 60 minuter promenad, vikt 100 kg bränner ca 350 kalorier,, är kroppen helt i vila, 150 kalorier.
Träning vs kost är typ 20/80% Och de 20% täcks vanligtvis in i daglig normal rörelse.
Och att gå ned i vikt handlar bara om kaloriunderskott, sedan finns det olika vägar dit, men det handlar bara om kaloriunderskott. 😊👍

Nej

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Det är ju problemet, "ät rätt" vad är rätt?.(finns en mijon åsikter om det) Talar vi träning så är det inte antal sittup du klarar utan hur länge du utsätter musklerna för belastning, och hur mycket belastning dvs gör du sittup där du vilar musklerna i dom olika lägerna vilket är standard för svensson, då kommer 100 sittup knappt göra dig varm, sätter man dom i brutalbänken med begränsade lägen och låsta armar är det få som klarar 30st och då talar jag elit (landslag) Därimot är som du skriver simmning och gym väldigt bra men det beror på hur det utförs.

Talar vi bygga muskler så är det protein, kött och allsidigt kost. Glöm för tusan inte grönsaker ^^ Äter mycket ägg etc för att få i mig nog.

Tar också vitamintillägg bara för att vara säker på att värdena är bra. Hellre lite för mycket en få underskott. Du kommer tacka dig själv vid 60+

Men, bygger man muskler så får man ta att kroppen kommer lagra på sig för du kommer bygga. Inte bli "modellsmal" sen när du kört 6 - 12 månader så lägger du om kosten, då är det underskott och du tar bort fettet/annat som kroppen sparat för att du börjat köra hårdare en du brukar.

Problemet är att om man gör en jättebulk som jag gjorde för ett par år sen, och sedan bygger upp musklergrupper man inte tidigare hade "använt" så får man mycket lös hud, jag ska till konsultation för att se om jag kan få det åtgärdat då det är problem att köpa byxor som sitter bra idag... Men det får man acceptera. När man är byggd som en barbarian från diablo

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Haha jo 😂
För att hårddra det, kolla fångarna I koncentrationslägret, de körde ingen speciell kost, de låg på kaloriunderskott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

en grupp som består av personer som tränar/tävlar på elitnivå. (kampsport)
vi är även på Bosön och gör tester för deras elitsatsningar vilket var
en av anledningarna till varför vi började med egna tester och mätningar då mycket av deras sätt att mäta inte fungerar för oss
dom jobbar med att ta fram bättre tester, men det har dom gjort i över 10år..... vi var senast för någon månad sedan, dock var det inte mycket bättre. (skulle bli väldigt långt om jag skulle gå in på detta ämne)

för föda kör vi följande:
glukos mätare (använd främst för att se hur man regerar på olika föda, främst om man hittar något nytt man vill testa)
keton mätare (samma här fast detta används regelbundet av gruppen då dom flesta kör carnivore eller keto under tävlingssäsong.
samt analysvåg för att mäta samansättning, dvs se vad som orsakar vikt skillnaden.

för själva träningen körs vi: pulsmätning, blodtryck,syreupptagning, mätning av återhämtning, mjölksyretolerans, slag/spark styrka, motståndskraft (hur mycket man tål vid en viss puls), reaktion osv osv sedan skiljer det ju dock på hur ofta man mäter dom olika sakerna,
puls och förbränning mäts närmast konstant, medans tex muskelutveckling, fett % mäts veckovis, uthållighet ,mjölksyretolerans ,återhämtning, slag/spark styrka osv mäts med flera veckors mellanrum (är det svåraste att mäta bra då dagsform har stor påverkan)

Tack för att du tog dig tid.
Lite högre nivå på mätningarna än vad jag trodde 😊
och vad jag misstänker 99,99% av befolkningen har användning för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Vad tror du är rätt?
Ät normal kost med mat lagad från grunden, undvik skräpmat, färdig.
Det handlar om sunt förnuft, det som känns onyttigt är troligtvis onyttigt.
Sedan lägger man sig på kaloriunderskott så är man färdig.
Justera över tid.
Tränar du för muskler behöver du mer protein, men det vet man.
Har testat flera olika varianter av kost för viktnedgång och alla har gått ut på kaloriunderskott, men de flesta har inte varit hållbara, för mig, över tid. Bacon och ägg i all ära, men inte år ut och in. 😂

Permalänk
Medlem

- 30kg.

Har vägt som mest 120kg och gick nu idag ner till delmålet 89kg. Promenerar väldigt mycket, mellan 1-2.5 mil om dagen och är väldigt noga med vad jag äter. Äter i princip vad jag vill, men utesluter ändå en del saker som högenergi-saker och alkohol.

Resan fortsätter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

- 30kg.

Har vägt som mest 120kg och gick nu idag ner till delmålet 89kg. Promenerar väldigt mycket, mellan 1-2.5 mil om dagen och är väldigt noga med vad jag äter. Äter i princip vad jag vill, men utesluter ändå en del saker som högenergi-saker och alkohol.

Resan fortsätter.

Alkohol är en av nycklarna 👍
Innehåller sjukt mycket kalorier, och intaget brukar ju inte stoppa vid en två deciliter liksom. 😁
Bra jobbat mannen. 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av teanox:

Talar vi bygga muskler så är det protein, kött och allsidigt kost. Glöm för tusan inte grönsaker ^^ Äter mycket ägg etc för att få i mig nog.

Tar också vitamintillägg bara för att vara säker på att värdena är bra. Hellre lite för mycket en få underskott. Du kommer tacka dig själv vid 60+

Men, bygger man muskler så får man ta att kroppen kommer lagra på sig för du kommer bygga. Inte bli "modellsmal" sen när du kört 6 - 12 månader så lägger du om kosten, då är det underskott och du tar bort fettet/annat som kroppen sparat för att du börjat köra hårdare en du brukar.

Problemet är att om man gör en jättebulk som jag gjorde för ett par år sen, och sedan bygger upp musklergrupper man inte tidigare hade "använt" så får man mycket lös hud, jag ska till konsultation för att se om jag kan få det åtgärdat då det är problem att köpa byxor som sitter bra idag... Men det får man acceptera. När man är byggd som en barbarian från diablo

Du har helt rätt gällande tillskott, sedan låter ditt mål med din kost inte som du vill optimera för boxning. utan mer att bulka för att lättare få stora synliga muskler.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Du har helt rätt gällande tillskott, sedan låter ditt mål med din kost inte som du vill optimera för boxning. utan mer att bulka för att lättare få stora synliga muskler.

Om du ser en bild så faktiskt inte, jag har boxningsformen down men vill faktiskt inte ha större underarmar mot biceps/triceps därav mer tid på gym en "bara" calestestisk?? Stavningen är sisådär

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrre:

Alkohol är en av nycklarna 👍
Innehåller sjukt mycket kalorier, och intaget brukar ju inte stoppa vid en två deciliter liksom. 😁
Bra jobbat mannen. 👍

Hade det inte varit för den där alkoholen…. 🫣

Dricker aldrig öl hemma, men en fin rom kan slinka ner någon gång per månad.
Inte så farligt.

MEN….
När våren kommer och solen börjar värma….

*sms* ”Fint väder, skönt på puben (vi kallar det ”Pub 26” utanför grannen).
Ja, då slinker det ner 2-3 bira, eller en GT, eller 2 glas rosé…
Spelar ingen roll vilken dag i veckan det är 😊

Så sommaren är öken, vad gäller viktnedgång 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrre:

Vilken tråd... 🤣

Sen om du kör säg... en 8 - 10 timmars arbetsdag med tex enbart fysiskt jobb, mycket gång och annat. Lägg därtill till att du kör "mer" träning efter jobbet. Med ^ attityden här så ser vi att du är på en viss nivå. Och det finns betydligt högre nivåer i träning en detta.

träning är 40% och kost är 40%, sen har du resterande 20% som är blandat mellan engagemang/ork/motivation.

Sen om man vill gå djupare så har man ju också synen med gener att titta på och att många fått en totalt orealistisk bild av "vältränad" med photoshoppade bilder alt extremt dieting med 1200kalorier om dagen, 2L vatten om dagen max och fettbrännare/steroider för att pusha en orealistisk nivå av träning på tex 6 månader från soffpotatis till Hulk Hogan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Hade det inte varit för den där alkoholen…. 🫣

Dricker aldrig öl hemma, men en fin rom kan slinka ner någon gång per månad.
Inte så farligt.

MEN….
När våren kommer och solen börjar värma….

*sms* ”Fint väder, skönt på puben (vi kallar det ”Pub 26” utanför grannen).
Ja, då slinker det ner 2-3 bira, eller en GT, eller 2 glas rosé…
Spelar ingen roll vilken dag i veckan det är 😊

Så sommaren är öken, vad gäller viktnedgång 🤣

Men, vilket otroligt tråkigt liv man lever om man "inte" får leva lite ibland... 2kg extra padding på sommaren brännar man på 2 veckor i höst, lev för fan hahaha <3

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Vill enbart få en fysisk som jag personligen är nöjd med hahaha, så ska fylla igen luckorna lite

Visa signatur