Permalänk
Medlem

Glykol klet...

Hade tidigare en tråd ang. mitt ww block som hade börjat läcka, jag har nu fixat det och satt ihop systemet, dock inte vågat starta det pga. att på de ställena på mobot och andra komponenter har bilvit utsatta för lekaget så finns det en kletig "vasselin" liknande gegga. Har hört att denna klegga kommer från glykolen jag har i vattnet, o när vattnet avdunstar så är det det ända som är kvar.... (stämmer?...)
o jag undrar om denna klegga leder ström eller på något annat sätt kan skada mitt mobo.
så pass att jag behöver behöver göra rent hela datorn eller räcker det med att bara tuta o köra?

(tacksam för ett _snabbt_ svar...)
...and happy friday m8esses

Permalänk

ta multimetern och sätt den i var sin del utav "smörjan" och se om du får utslag.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk

du menar det där vita bara? skit i det, jag hade startat, du lär väl märka om det pajar...

Visa signatur

Abit nf7-s v2.0 | xp 2500@ 11*227| OCZ PC3200 2-2-2-5 | r9800 pro @ 500/400 | 3dmark 6883p | Vatten

Permalänk
Medlem

o om man inte har en mulitmeter med sig på lanet

Permalänk
Medlem

då tar man dasspapper och torkar bort skiten, det är väl inte så svårt?

Permalänk
Medlem

ta lite aceton på en tops och gnugga

Permalänk
Medlem

dasspapper? har du testat att torka bort fett med papper?

aceton så pajjar jag ju halva mobot, + att det e för mycket och på för krångliga ställen för tops (i agp porten t.ex.)

Permalänk
Medlem

Kanske ingen ide att försöka fixa det?
Låter lite väl "kletigt"..

Permalänk
Medlem

men man kan ju inte bara skita i det... o garanti e ju bara att glömma...

Permalänk

Det funkar att spola rikligt med ljummet vatten. Sen efter det kan man ju skölja av det lite lätt med batterivatten, så motverkar man kalkfläckar, t.ex i kontakterna. Sen är det bara att låta kortet torka några dagar

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem

Det finns en spray att köpa som du kan göra rent elektronik med. Finns på Clasohlson, jula, mekonomen, micro, teknikmagasinet, m.fl.

Visa signatur

Första bygget: A7M266 | 2500+XP-M@2703Mhz 1,95V | PC2100 1gig 2.2.2.6.9.8 | SB Live 5.0 | 6800NU@6800GT
Andra vattenkylt: NF7-S v2 | 2400+XP-M@220x12.5 1.9V | XMS4400C25 | 9500pro@400/310 |3dmark01 18084
HP rp 5700 | E7600 | 8gig DDR2 | gt 1030 pci-e riser adapter | 128 gig SSD | win 10
Dell 9020, 7010, 960, HP pro 3300, Asus konfigurationer mfl.

Permalänk
Medlem

60kr flaskan ja, och du får nog spraya bra länge för att får rent likandne övningar .P

Permalänk
Medlem

har redan testa sådan spray, den löser det inte.... o vatten låter farligt!. har iofs testat med batterivatten redan.. men som sagt, det sitter o kletar i agp porten bla.

Permalänk
Medlem

sitter det och kletar på något plastföremål så ska man INTE använda aceton då det kan "lösaupp" plast.
ta och spola med ljummet vatten som madmodder sa.

Permalänk
Medlem

får väll köra med vatten då...

Permalänk

vatten är inte farligt sålänge det inte matas med ström. Så du får nog bli av med datorn under lanet.

Dra hem isf och fixa det.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

hehe, "lanet" pågår i 3veckor tilll men aja... ska köra på batvatten....

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnorlaX:

hehe, "lanet" pågår i 3veckor tilll men aja... ska köra på batvatten....

Nu kanske du inte minns längre, eller fått Alzheimers av ålder...
Men fick du någonsin bort glykolen? Hur gjorde du?

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Nu kanske du inte minns längre, eller fått Alzheimers av ålder...
Men fick du någonsin bort glykolen? Hur gjorde du?

Jag tror inte TS kommer tillbaka, han har inte varit här på Swec sedan 2009! 🤔

/L

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!