Stop Killing Games har snart nått 1 miljon röster.

Permalänk
Medlem

Fel 404 – Sidan hittades inte

Permalänk

Sidan är helt överbelastad, prova imorgon om ni har problem med sidan. Jag har uppdaterat main inlägget med mer info för er som önskar det.

Mer info
Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Det är därför dom vill att folk fortsätter rösta även fast 1m uppnåtts. EU kommer antagligen sålla bort en hel del röster. Det nuvarande "målet" är därför satt till 1,2m.

1,4 miljoner har de satt för att vara vara säkra på att ha 1 miljon riktiga underskrifter. Jag hoppas innerligt att det inte fuskats med vpn och fejkade underskrifter.

Visa signatur

Ryzen 5900X, HyperX 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16, ASUS PRIME Radeon RX 9070 XT, ASUS ROG STRIX B550-F GAMING, Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1, WD Black SSD SN770 2TB

Permalänk
Medlem

Hembygdsföreningen ringde. Gammalt skräp. Tänker inte skriva på. GTA6 26 May 2026. Blicka framåt

Permalänk
Medlem

Är det multiplayer spel så kan de göra så man kan göra egna "games" eller servrar.
Är det single player så är det bara en patch som tar bort tex vidare steamkrav eller vad det än är som gör det ospelbart.

men dom vill väll att folk spelar ett nytt spel när det gamla försvinner.
Däravbojkottar jag OW2 köpte ettan som de tog bort och gjorde 2an gratis för alla.
Vi borde fått ha kvar ettan men fått göra egna servrar istället.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Är det multiplayer spel så kan de göra så man kan göra egna "games" eller servrar.
Är det single player så är det bara en patch som tar bort tex vidare steamkrav eller vad det än är som gör det ospelbart.

men dom vill väll att folk spelar ett nytt spel när det gamla försvinner.
Däravbojkottar jag OW2 köpte ettan som de tog bort och gjorde 2an gratis för alla.
Vi borde fått ha kvar ettan men fått göra egna servrar istället.

hälften av vapnen i fable 3 går inte att få tag på för det kräver online-funktioner. (Game For Windows Live)

Går att spela single player men är störigt när det blir så.

Frågan blir ju senare hur mycket man kommer undan med på detta vis framöver...

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

hälften av vapnen i fable 3 går inte att få tag på för det kräver online-funktioner. (Game For Windows Live)

Går att spela single player men är störigt när det blir så.

Frågan blir ju senare hur mycket man kommer undan med på detta vis framöver...

Ja rätt mycket, allt annat är ju tjänster av olika slag. Spel ör ju bara en liten ganska obetydlig del sv hur stor kampen ör om "rätten att äga" som urholkas rätt mer.
Men folk bryr sig mest om bekvämlighet idag än om deras favorit serie kan ses på igen om 10 år som exempel.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Om ni använder brave stäng av Brave Shields, och även uBlock Origin för att kunna signa med BankjID eller Freja.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Underbart med detta initiativ, riktigt kul att se

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D, Asrock B850M Pro rs wifi, 64GB ddr5,
Crucial T700 2TB, Win11, RM850, Radeon 6800 XT.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av JeanC:

Man legitimerar väl sig? Så tror inte att den delen är så hög. Men är ju som alla andra initiativ på den sidan så denna bör räknas lika högt som andra.

Som jag sa, minst 20-30% är fejk eller fel

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Man legitimerar väl sig? Så tror inte att den delen är så hög. Men är ju som alla andra initiativ på den sidan så denna bör räknas lika högt som andra.

Kruxet är att det beror på land, Sverige kör med bankid, medan vissa andra länder fyller man bara i namn och adress i princip. Alltså kommer vissa länder har många fler fejkade underskrifter än andra och förmodligen så kommer de lättaste länderna att botas. Så alla underskrifter är viktiga.

Permalänk
Medlem

över 1 miljon nu, för typ nån månad sedan fattades 440k underskrifter????? bryr sig bara folk om saker när det är 10 sekunder kvar att skriva under eller satte man enorma bottar i verk den sista veckan?

Permalänk
Medlem

Är nog tyvärr en stor del fejkade underskrifter där.. Jag har sett att det har varit flera stolpskott boende utanför EU som förespråkade VPN och AI för att hitta på namn.. Med tanke på hur fort det kom över 1 miljon så talar mycket för att 1 miljon inte stämmer. Får hoppas de får 1.4m men jag tror snarare att det krävs 3-4 miljoner för att kanske ha turen att 1 miljon underskrifter är korrekta.

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk
Skrivet av Jagers:

över 1 miljon nu, för typ nån månad sedan fattades 440k underskrifter????? bryr sig bara folk om saker när det är 10 sekunder kvar att skriva under eller satte man enorma bottar i verk den sista veckan?

Läs orginal post, en stor streamer/youtuber hade delat missinformation och SKG dog ungefär runt 440k och låg där i flera månader. Skaparen bestämde sig för cirka 9 dagar sen att göra en svars video där han förklarade allt. Sedan spreds den videon då massa andra youtuber har gjort egna videos/ pratat om det. Du har t,ex Pewdiepie som har gjort ett inlägg på sin Youtube, och massa fler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

Va nej? Den är öppen till sista juli, typ en hel månad kvar med andra ord. Detta är inte en sista minuten-grej.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att följa detta.
Det är mycket i SKG som jag inte håller med om även om idén vad de vill åstakomma stämmer jag in på till 100%.

Fick detta igår morse och läste vilket tar upp mycket intressanta bitar som är värda att tänka på: https://danieltan.weblog.lol/2025/07/stop-killing-games-and-t...

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 5800X3D | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av nadirian:

Va nej? Den är öppen till sista juli, typ en hel månad kvar med andra ord. Detta är inte en sista minuten-grej.

Allt är relativt. iÍnitiativet har väl varit igång i snart ett år och fast på strax under en halv miljon underskrifter under mesta av den tiden och det är nu i slutspurten, sista månaden "sista minuten", som det trappas upp igen (med video, nyheter och inlägg) för man har insett att det fallit i glömska.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Skrivet av flashen:

Tar det lång tid att skriva på?

Ungefär lika lång tid som att skriva detta inlägg..

Permalänk

Här har ni Blizzards EULA,

Permalänk

Är det felmotiverat av mig för att jag signerar främst för att jag tycker illa om PirateSoftware?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Jag har inte klickat igenom alla länder men det verkar som att i princip alla tillåter att man bara skriver personnummer + namn, och ibland även adress. Sverige tillåter det. Jag antar att det är för att även Inger 85 som inte har bankId också har rätt att skriva under.

I Sveriges fall vore det ganska enkelt validera direkt mot SPAR-registret/skatteverket huruvida personnummer matchar med namn och plocka bort falska underskrifter omedelbart, om de faktiskt gör det är det är en annan femma. Jag tror inte det.

Edit: De har en validering på personnummerfältet. Vet inte om det är för faktiskt korrekta PN eller om de måste följa vissa regler. Men till exempel 900101-1111 funkar inte (så jag hoppas ingen faktiskt har det). Så det kan göra det jobbig att botta svenska underskrifter i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plutoachilleus:

Edit: De har en validering på personnummerfältet. Vet inte om det är för faktiskt korrekta PN eller om de måste följa vissa regler. Men till exempel 900101-1111 funkar inte (så jag hoppas ingen faktiskt har det). Så det kan göra det jobbig att botta svenska underskrifter i alla fall.

Det är samma algoritm för att generera checksiffran i personnummer och kreditkortsnummer. Det är alltså relativt enkelt att tillverka ett falskt personnummer eller kreditkortsnummer som går igenom checksumme-kollen. I snitt behöver du 5,5 försök för att gissa rätt checksiffra.

Checksumme-kollen hanterar alltså ca 90% av alla felskrivningar och ungefär 0% av medvetet fusk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Är nog tyvärr en stor del fejkade underskrifter där.. Jag har sett att det har varit flera stolpskott boende utanför EU som förespråkade VPN och AI för att hitta på namn.. Med tanke på hur fort det kom över 1 miljon så talar mycket för att 1 miljon inte stämmer. Får hoppas de får 1.4m men jag tror snarare att det krävs 3-4 miljoner för att kanske ha turen att 1 miljon underskrifter är korrekta.

Nu låter du betydligt mer pessimistisk än va jag e och det brukar generellt sett vara svårt

Jag tror eller åtminstone hoppas på det här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyCat:

Nu låter du betydligt mer pessimistisk än va jag e och det brukar generellt sett vara svårt

Jag tror eller åtminstone hoppas på det här!

Jag hoppas på att det går hela vägen, men så som det ser ut så är det nog tyvärr väldigt många amerikaner som valde att skriva på med falska namn.. Behövs ju inte något bankid eller liknande tyvärr. Har fortsatt följa detta på reddit och youtube och folk kommenterar överallt att de skrivit på trots att de inte är medborgare inom EU. Amerikanerna verkar inte riktigt ha fattat hur detta fungerar, utan man har sett att detta blivit hypat efter att PirateSoftware fick lite svar på tal, och så har man hoppat på tåget utan att läsa det finstilta.

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk
Medlem

Detta kommer bli en bestående meme.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taskman:

Det är mycket i SKG som jag inte håller med om även om idén vad de vill åstakomma stämmer jag in på till 100%.

Fick detta igår morse och läste vilket tar upp mycket intressanta bitar som är värda att tänka på: https://danieltan.weblog.lol/2025/07/stop-killing-games-and-t...

"visual effects artist, a cinematographer, a musician, a creative director"

Jag skulle nog ta vad han säger med en stor näve salt med tanke på hans yrkesval. Han lät lite som en corporate schill när jag läste hans inlägg och när jag googlade honom så föll bitarna på plats. Han har ett stort egenintresse i att bevara status quo, även om det i detta fall kanske inte gäller just spel.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Skrivet av Taskman:

Intressant läsning, men den här artikeln är ganska hårt vinklad mot Stop Killing Games. Författaren har rätt om enstaka juridiska fakta men han presenterar sina egna tolkningar som om de vore objektiva sanningar. Märk hur han konsekvent kallar kampanjens anhängare "entitled" och avfärdar allt som "legally impossible" - det är ovanligt kategoriskt för komplexa juridiska frågor. Artikeln erkänner aldrig att nuvarande system kan vara problematiska eller att lagar faktiskt kan förändras.

Över en miljon människor skrev under det här initiativet, vilket EU nu bör behandla. Det säger något om att folk ser reella problem, oavsett vad man tycker om lösningarna.

Permalänk

Äldre nyhet som jag inte hört talas om. Vad handlar det om? Förstår inte riktigt problemet.

Visa signatur

| Asus Prime x370-Pro | Ryzen 1600 | Stock cooler | 16GB DDR4 2666 Mhz | Corsair Powersupply 520W | ASUS 1060 6GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonapaloma:

Äldre nyhet som jag inte hört talas om. Vad handlar det om? Förstår inte riktigt problemet.

Du köper spel av mig. Du måste gå med på att du inte äger spelet och jag kan när som ta beslut om att ditt spel inte ska fungera längre och du kan cry harder.

Ca så, kortfattat.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Postar samma som i andra tråden....
Kul läsning från Video Games Europe.
Statement on Stop Killing Games
Position paper (pdf)

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.