Äger du en Pixel 7a? Då kan du vara berättigad till 456 dollar

Permalänk
Medlem

Farsan fick bekräftelse av Payoneer nu. Sökte 1 juni. 4334 riksdaler

Permalänk
Medlem

Tack för tipset! Surt att jag bommat garantin med en (!) dag. Men fick iaf tillbaka en bit över 2000 kronor. Min fru som registrerade sin telefon en vecka efter mig fick tillbaka fulla beloppet, 4334 pengar. Galet.

Permalänk
Medlem

Någon som kan beskriva vad valen innebär? Har lite svårt att välja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

https://i.imgur.com/AHvQVqG.png

Jag fick samma "fel". Vill minnas att jag tolkade det som att alt 1 är kontant utbetalning och alternativ 2 är att du vill skicka in för reparation/refurbish. Kan vara helt fel, men så säger mitt minne iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

https://i.imgur.com/AHvQVqG.png

Just dessa texter kanske saknar översättning till svenska och att det fungerar om du har engelska som inställning.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Fyllde i förfrågan och fick prelimärt svar att jag var berättigad till fulla potten, men nu 3 veckor senare fick jag svar av google supporten att jag inte var det. Är det för jag kör grapheneos kanske? Men jaja, har inte haft några jätteproblem med batteriet, hade dock varit najs med att lägga potten på en ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawman13:

Fyllde i förfrågan och fick prelimärt svar att jag var berättigad till fulla potten, men nu 3 veckor senare fick jag svar av google supporten att jag inte var det. Är det för jag kör grapheneos kanske? Men jaja, har inte haft några jätteproblem med batteriet, hade dock varit najs med att lägga potten på en ny.

Så fula google är..
Vi har 2st pixel 7a som först skulle få 2400 eller så sek tillbaka styck, men fick nu svar att de inte kommer hantera ärendet.
Enda anledningen måste vara att vi kör CalyxOS (som grapheneOS fast med micro G).
Riktigt dåligt faktiskt..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Får tacka för tråden
Fick ett svullet batteri på min förra året.
Och nu får jag tillbaka 2k för att det finns vänliga själar som delar med sig av informationen.

Kunde ju tro att pixel 7a användare skulle få det direkt från Google. Men icke!
För det känns kanske inte direkt så trovärdigt att de inte har koll på vilken enhet man har

Visa signatur

Rog Strix B550-i | Ryzen 7 5800X @ 4.3Ghz | Corsair Vengeance LP 2x8gb 3000Mhz | Asus RTX 3060ti |
Pirat Prusa MK2 | Prusa Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

Tack för tipset! Surt att jag bommat garantin med en (!) dag. Men fick iaf tillbaka en bit över 2000 kronor. Min fru som registrerade sin telefon en vecka efter mig fick tillbaka fulla beloppet, 4334 pengar. Galet.

Undrade just varför en del fick tillbaka så mycket. Jag köpte min våren 2023, så jag fick tillbaks $200. Men ändå inte så dumt att få ca. 2000:- rakt in på kontot för en telefon som inte längre har garanti och som fortfarande fungerar prima efter ett batteribyte förra året (batteriet svällde upp när den var ca. 14 månader gammal).

Visa signatur

Phanteks XT Pro Silent | Phanteks PH-TC14PE | Seasonic Core GX V2 850W | Asus Prime X370 Pro | Ryzen 9 5950X | Corsair 32GB 3600 MT/s | ASRock RX 9070 XT Steel Legend 16GB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Är samma problem med Pixel 6a tydligen.Fick själv ett mail från Google om batteriproblem och valde 100 dollar återbetalning.

Permalänk

Fick mejl igår om full återbetalning på 4300 kr.
Ibland lönar det sig att vara trogen Google kund.

Permalänk
Medlem

Berättigad till 456 dollar när jag fyllde i formuläret Men fick ingen bekrätelse på att det skickats in, fick ni ett bekräftelsemejl i och med att ni skickade in formuläret?

EDIT: Mejl från google kom efter någon dag.

Permalänk
Medlem

Kan meddela att jag fick detta för en pixel 6a också. Fick ett mail av Google med länken ovan.’

Visa signatur

FormD T1
3700X, 5700XT, 16GB 3600MHz CL16, 960 GB Corsair MP510, ASUS B550-i Gaming, Corsair SFX 750

Permalänk
Medlem

Skickade länken till farsan, blev nytt batteri i telefonen.

Oklart om han fick något val om pengar men är nu nöjd för batteriet hade börjat svälla och luktade lite skumt om telefonen.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Ett enormt stort tack till dig Voidbolt!
Idag trillade 4371:- in på kontot tack vare att jag råkade se din tråd på förstasidan.

Skrivet av Voidbolt:

https://9to5google.com/2025/04/23/pixel-7a-extended-repair-pr...

Sökte men hittade ingen liknande tråd

Kom över en artikel länkad på reddit där Google har startat ett utökat reparationsprogram för Pixel 7a telefoner pga att vissa har haft problem med batteriet. Själv har jag inte haft några problem men var ändå berättigad till 4417kr. Äger ni en Pixel 7a så kan ni kolla om ni är det också här: https://support.google.com/pixelphone?p=pixel7a_battery_flow

Är man det inte så tror jag att dom nekar direkt, annars tar det ca 2-3 dagar innan man får ett email. Detta fick jag tidigare idag:

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElZoido:

Ett enormt stort tack till dig Voidbolt!
Idag trillade 4371:- in på kontot tack vare att jag råkade se din tråd på förstasidan.

Härligt! Se till att stänga ned Payoneer kontot efteråt för de tar tydligen en inaktivitetsavgift efter ett år har jag läst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voidbolt:

Härligt! Se till att stänga ned Payoneer kontot efteråt för de tar tydligen en inaktivitetsavgift efter ett år har jag läst.

Ett stort tack för tråden trillat ner ca4000 här med lagom till semestern 😀 blir till att inaktivera payoneer med