Gratis vpn för bahnhof kunder LEX Integrity läggs ned 31 Juli

Permalänk
Medlem

Gratis vpn för bahnhof kunder LEX Integrity läggs ned 31 Juli

Jag som säkerligen många andra har vid något tillfälle nyttjat tjänsten LEX Integrity som medföljde kostnadsfritt när man har bredband via Bahnhof.

Av en slump gick jag ut på Integrity.st hemsida och såg ett inlägg från 11 Juni där dom säger att gratis tjänsten kommer att läggas ner från och med 31 Juli.
https://integrity.st/2025/06/11/pptp-och-lex-slutar-fungera-3...

Lite udda är att Bahnhof har inte gått ut med någon info om det i sina nyheter eller utskick men det kanske inte finns så många användare som nyttjar den tjänsten.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Bahnhoff kan ju mycket väl ha andra avtal än vad en vanlig konsument kan ha.

Telia tillexempel erbjuder fortfarande gratis kanalerna (1,2 4,kunskap) "gratis" till mig som hyresgäst genom ett avtal med hyresvärden. Som vanlig konsument så finns det paketet inte änns att välja på på deras hemsida längre (för mig det kostade mellan 20 och 50kr i månaden när det fans att välja, vilket är igentligenlite märkligtnär kanalerna är gratis) . Det minsta de har nu är på 18 kanaler för 249kr

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

fix mail om det idag från bahnhof. visste inte vad det var eller att vi hade det?? sökte på lex vpn för att ta reda på vad det var och då kom den här tråden upp

Permalänk

Jag har kört den då det var smidigt o kunna lägga in direkt i Asus routern. Kan man göra på liknande sätt med lex vpn eller annan vpn eller kan man bara ha direkt på klienten?

Visa signatur

<- Old school datanörd ->

Permalänk
Skrivet av Blomman58:

Jag har kört den då det var smidigt o kunna lägga in direkt i Asus routern. Kan man göra på liknande sätt med lex vpn eller annan vpn eller kan man bara ha direkt på klienten?

Svarar mig själv o säger att det går o lägga in wireguard på routern om den är tillräckligt ny.

Visa signatur

<- Old school datanörd ->

Permalänk

Helt OK VPN tjänst, var sakta men med root Wireguard blev hastigheten som betalda tjänsten. Man ju alltid skaffa den betalda tjänsten och sen sögs upp via mejl till Bahnhof.