Hur många skärmar har ni spräckt genom åren?

Permalänk
Medlem

Har aldrig någonsin spräckt en mobil eller monitor. Förstår inte hur folk är så dåliga och spräcker dem helatiden. Kör dessutom helt utan skärmskydd.

Visa signatur

7900xtx och 7800x3d är min setup. Så nu vet ni det om jag kritiserar AMD ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av person:

Har aldrig någonsin spräckt en mobil eller monitor. Förstår inte hur folk är så dåliga och spräcker dem helatiden. Kör dessutom helt utan skärmskydd.

Jag har i princip alltid kört utan skärmskydd. Gillar inte känslan av skärmskydd bland annat

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Tappade min gamla Samsung S3 från stolshöjd och då sprack den. Annars har frugan tappat sin mobil och sen blev den överkörd av en bil med dubbdäck för några år sen. Annars har det varit rätt lugnt faktiskt 🙂

Visa signatur

Asus rog crosshair VII Hero x470. AMD 5800x Be quiet dark rock pro 4 cpu kylare. Corsair 3600mhz minne 32gig. Asus tuf 3080 oc grafikkort plus några ssd och mekaniska hårddiskar. Be quiet pure base 500DX vit datorlåda. En samsung G7 32 curved 240hz skärm plus en samsung 24 tum 60hz. Epos hörlurförstärkare. Epos H6pro closed hörlurar. Asus ROG mus och tangentbord

Permalänk
Medlem

Hade en stöt-tålig nokia några år, den studsade som en gummiboll när man tappade den och den hade inbyggd radio en riktigt bra mobil!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Samsung Galaxy S8 med spräckt glas och baksida från Tradera. Beställde nytt glas och baksida. Bara för att testa. Gjorde bytet efter video på Youtube, men det misslyckades pga det som skulle ge bilden satt fast i spruckna glaset. Jag borde testat fiskline-metoden för att lossa det trasiga glaset.

Permalänk
Medlem

Min nuvarande Fold 4 som jag i oktober haft i tre år är nog min första smartphone där skärmen inte tagit skada förutom min absolut första smartphone (Galaxy spica) som jag fick för typ 15-16 år sen.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Hade en Galaxy S3 vars hörn sprack nästan direkt som ny, samt samma OnePlus One skärm som sprack tre gånger tror jag, varav tredje gången var det spänningar i glaset så den sprack liggandes orörd och då tröttnade jag och bytte telefon helt enkelt.

Sedan dess har jag kört Rhinoshields skyddande skal och skärmskydd och har inte haft några spräckta skärmar sedan dess.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Aldrig haft extra skal eller skärmskydd, aldrig spräckt nån skärm.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Tycker inte om klumpiga skal (oavsett form och tjocklek), och har heller aldrig använt det. Inte heller lyckats spräcka någon skärm trots att telefonerna åkt i golvet några gånger. Någon repa i glaset har jag dock lyckats med under dess livstid.

Skärmskydd skyddar mot repor men har irriterat mig på att touchen har känns lite sämre.

Med tanke på att dagens skärmar är såpass tåliga (se iPhone reklam samt YT videos) undrar jag hur ofta ett spräckt skärmskydd faktiskt räddat skärmen eller bara spruckit för att det är känsligare. Oavsett kanske det är värt kostnaden för den dagen smällen träffar olyckligt. Och förmodligen kommer jag vara en av dom som köper ett efter min första spruckna skärm, men inte idag.

Permalänk
Medlem

Skärmen aldrig, men glaset två gånger. Ena gången var när jag skulle gå på ett flyg och någon slog till min armbåge bakifrån och jag tappade mobilen rakt ner i kakelgolvet på Landvetter. I dag hade den nog klarat sig, men då sprack den och jag svor så att kvinnan som skulle boarda oss nästan blev rädd.

Andra gången var en padda som jag på något sätt lyckades tappa in i kanten på ett glasbord. Den var dock lättare att få glaset bytt på (ingen laminerad skärm på den tiden).

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Ska man gå efter vad man ser på stan så är min teori att det är mest kvinnor som smashar skärmar.

Permalänk
Medlem

Fick första mobiltelefonen runt 1997 och bytte till smartphone med stor glasskärm när första iPhonen släpptes i USA 2007 och jag har aldrig spräckt skärmen på någon telefon trots att jag som regel inte använt skal/skärmskydd och vissa telefoner har t.ex. tappats medan jag cyklat på asfalt i full fart.

Aldrig spräckt skärmen på någon annan enhet heller men telefonerna är ändå de som är mest utsatta då de “hänger med” mer och är oskyddade.

Permalänk
Medlem

Ser ut typ såhär de senaste 10 åren vi alla haft telefoner och plattor
Jag: 0
Sonen: 0
Dottern: 9

😁

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Endast en gång under de 20+ åren som jag har haft mobiltelefon.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Spräckt en skärm en gång, på en Nokia... Var en Lumen 800 har jag för mig.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8
Beyerdynamic DT1990 Pro | Topping E30 II & L30 II | Moondrop Blessing 3

Permalänk
Medlem

Nästan helt ny Galaxy S4 tappade jag på betonggolv så skärmen sprack. Det är enda gången.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

En iphone 6 och en iphone x med många års mellanrum. Den senare var barnet som droppade i golvet

Permalänk
Medlem

Hände första gången i mitt liv för ett par år sedan, mobilen hade åkt med sängkläder in i tvättmaskinen. Fanns inget att rädda på den.

Permalänk
Medlem

Ingen! Peppar, peppar ta i trä.
Men jag har haft minst 3st där batteriet har dött(slutat ladda).

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem

Ingen och använder inte skärmskydd heller. Men visst har man lite repor här och där.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Ingen! Mina tonåringar har spräckt säkert 5-7 st var dock

Permalänk
Medlem

Inga ungdomar på swec...fan ser ni dagens ungdommar, inte en hel skärm haha

Permalänk
Medlem

Jag spräckte en på min flip phone en gång i tiden när glasen var typ 1cm tjockt. Den höll 3 dagar från ny. Sen hade jag det spruckna glaset i 3 år innan jag bytte telefon. Man använde ju inte glaset mer än att se nummer / sms ändå.

Jag har spräckt ett skärmskydd en gång också senaste 3 åren i glas om nu det räknas? Jag gjorde inte det.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Har aldrig spräckt en skärm, det värsta som hänt var ett litet jack i en för väldigt längesedan.

Permalänk
Medlem

Aldrig, och då har jag aldrig använt mig av skärmskydd. Har tappat mobilen på asfalt, men som tur väl tog skalet smällen.

Permalänk
Medlem

Jag valde modell efter att ha kollat på JerryRigEverything på YouTube.

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem

Tappade telefonen förra veckan men då jag använder skärmskydd av hög kvalitet så tog den smällen och skyddade. Jag tog bort det spräckta (och förbrukade skyddet) av direkt och köpte ett nytt så det kan fortsätta skydda displayen.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem

Ingen and proud of it! Jag trodde min jobbtelefons skärm, men det var bara skärmskyddet som jobbet hadde sattit på den.

Visa signatur

Programmerar och spelar (inte samtidigt)

Permalänk
Medlem

Ingen!

Jag är rätt försiktig med grejerna men jag använder de precis som vanligt. Snarare är jag mer förvånad att "allas" skärmar är trasiga hela tiden. Det tappas och slängs och hålls på. Använder samma mobil i 3-5 år.

Just nu en Galaxy S21 5G

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Permalänk
Medlem

Inte ännu, dock är ju frågan inte om, utan när för min del...

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom