Permalänk
Medlem

TV från HomeCineSolutions

Är det någon som vågat sig på att handla från denna franska butik? De har mycket bra pris på Sony Bravia 8 II. https://sv.homecinesolutions.fr/p/29196-sony-bravia-8-ii-k55x...
Priset är ca 12000 lägre än i svenska butiker. Man tänker ju onekligen på talesättet: Verkar det för bra för att vara sant så…..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du kommer åka på frakt och importavgifter också, vad gör du sen vid retur när du måste skicka den till Frankrike vid garanti eller RMA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av essge:

Är det någon som vågat sig på att handla från denna franska butik? De har mycket bra pris på Sony Bravia 8 II. https://sv.homecinesolutions.fr/p/29196-sony-bravia-8-ii-k55x...
Priset är ca 12000 lägre än i svenska butiker. Man tänker ju onekligen på talesättet: Verkar det för bra för att vara sant så…..

Stöder DTS:X men vad jag vet finns bara DTS:X ljud på en del Blu ray filmer. Har en 4K Blu ray spelare (Reavon, franskt märke) , dock köpt i sverige.

Har själv några Blu ray filmer med DTS:X ljud, har en hemmabio förstärkare å kör 9.1 Atmos/DTS:X setup.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du kommer åka på frakt och importavgifter också, vad gör du sen vid retur när du måste skicka den till Frankrike vid garanti eller RMA?

Vad pratar du om? Det är en fransk butik, så nej du betalar inga importavgifter. Ser inte riktigt 50 euro i leveranskostnad som ett hinder om man sparar 12,000:- gentemot svenska åf.

Homecinesolutions är en stor och seriös butik.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av seville57:

Stöder DTS:X men vad jag vet finns bara DTS:X ljud på en del Blu ray filmer. Har en 4K Blu ray spelare (Reavon, franskt märke) , dock köpt i sverige.

Har själv några Blu ray filmer med DTS:X ljud, har en hemmabio förstärkare å kör 9.1 Atmos/DTS:X setup.

Det är väl ändå ganska ointressant för ljudet i en tv är så dåligt att man inte vill använda det om man har krav på nått annat än att höra nyhetsuppläsaren.
Om man ska ha nån verklig nytta av DTS X så ska man ha ett vettigt ljudsystem för hembiobruk.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Finns ett visningsdemo (först till kvarn!) på Hembiobutiken:

Sony Bravia 7, 65 rum för 17.990 kr.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är väl ändå ganska ointressant för ljudet i en tv är så dåligt att man inte vill använda det om man har krav på nått annat än att höra nyhetsuppläsaren.
Om man ska ha nån verklig nytta av DTS X så ska man ha ett vettigt ljudsystem för hembiobruk.

Ja helt klart, därför jag skrev det.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av essge:

Hur bidde det? Blev det nått köp? Funderar på samma...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Man kan få DTS:X eller Atmos i en 999:-kr mobil idag ! DET DU !... Du hänger inte med dagens under!

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krutet:

Hur bidde det? Blev det nått köp? Funderar på samma...

Nej har inte vågat trycka på köpknappen ännu. De verkar dock seriösa. Ställde en fråga på svenska om garanti och fick snabbt svar.

”De produkter vi säljer omfattas av den europeiska tillverkargarantin på två år, som gäller i alla länder inom Europeiska unionen, inklusive Sverige. Vid fel skickar vi er en returlapp så att vi kan ta hand om televisionen. Tänk på att spara originalkartongen.

Med vänliga hälsningar,
Quentin

Detta meddelande skrevs ursprungligen på Franska och har översatts automatiskt.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av essge:

Nej har inte vågat trycka på köpknappen ännu. De verkar dock seriösa. Ställde en fråga på svenska om garanti och fick snabbt svar.

”De produkter vi säljer omfattas av den europeiska tillverkargarantin på två år, som gäller i alla länder inom Europeiska unionen, inklusive Sverige. Vid fel skickar vi er en returlapp så att vi kan ta hand om televisionen. Tänk på att spara originalkartongen.

Med vänliga hälsningar,
Quentin

Detta meddelande skrevs ursprungligen på Franska och har översatts automatiskt.”

Låter ju bra. Helt ok Trustpilot reviews också. Ska du ha 65 eller 55? Varför tar du inte lg? Jag vill ha Sony för jag tror det är mindre bloat i Google tv och så gillar jag inte lg fjärren.. man kan ju köra Apple tv men då krävs en extra fjärra..

Permalänk
Medlem

@essge: Hur bråttom är det att köpa TV? Detta är Sonys nylanserade modeller för 2025 och kommer ligga högre i pris såhär i början av produktcykeln (Med undantag från tidiga reor som i ditt länkade exempel).

Nu brukar Sony ligga högre i pris än övriga tillverkare men har du inte akut behov av TV kan det vara värt att vänta till årets Black Friday och se om det blir några trevliga reor även i Sverige. Svårt att titta i spåkulan men inte omöjligt att även dessa modeller får ett bra prisavdrag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krutet:

Låter ju bra. Helt ok Trustpilot reviews också. Ska du ha 65 eller 55? Varför tar du inte lg? Jag vill ha Sony för jag tror det är mindre bloat i Google tv och så gillar jag inte lg fjärren.. man kan ju köra Apple tv men då krävs en extra fjärra..

Jag kan köra med min OLED Panasonic TX - 55LZ1000 fjärr på min 4K Apple TV/4K Google Chromecast Google TV å 4K Google TV Streamer via HDMI CEC (Consumer Eletronics Control).

Man får ha HDMI CEC aktiverat på dom inkopplade enheterna.

Kan bl.a höja/sänka ljudet på den inkopplade hemmabio förstärkaren, navigera i menyerna på bl.a ATV:n, starta/stänga alla inkopplade enheter samtidigt.

Gillar inte LG:s webOs.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Om du ska beställa därifrån, glöm inte att använda deras "offert" för ytterligare rabatt. Har en förstärkare på order hos dem som blev ~3k billigare än i sverige.