Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birdperson:

Är detta en fortsättning på förra "nya" Dexter eller har dom kört något helt nytt?

Det är direkt fortsättning efter New blood. Så tyvärr är Harrison såklart med. Men han har blivit lite bättre skådis under den här tiden iaf.
Hade helst sett att dom glömde den story line och gjort något nytt från där original Dexter serien slutade.
Tittar man på trailern så verkar den här bli lite flippad. Men de första två avsnitten var toppen iaf

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Black Mirror (S07)
Dark
Rain
Sandman

Visa signatur

| 9800X3D | MSI B650 Tomahawk | 2x16 GB 6400 cl36 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 TUF

Permalänk
Medlem

Neon Genesis Evangelion. Var mycket bra men även mycket dåligt. Extremt många "lösa trådar" och de sista avsnitten var som en feberdröm.
Ska väll se filmen end of evangelion eller vad den nu heter, det kanske får vissa saker att klarna?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Håller med de två första avsnitten är väldigt lovande.

Original Sin var rent skräp och IMDB har betygsinflation på just serier. Däremot tyckte jag New Blood var bra.

Resurrection är en direkt uppföljare New Blood som i sin tur var en direkt uppföljare av originalserien.

Intressant, jag tycker tvärt om. New blood var riktigt usel. Harrison skådisen är/var ett bottennapp. 5/10 från mig.

Original sin var helt ok tycker jag. Fantastiskt underhållande hur dålig föryngringen av Christian Slater var dock
Jag gillade Patrick Gibson som ung Dexter. Molly Brown som Debra var ingen höjdare. Sarah Michelle Gellar var kul att ha med också.
Skulle ge den 7/10.

Betygsinflationen på serier är lite välkommet efter alla år av "måste vara extremt underlig film för att få över 7 i betyg" trenden som varit. I många år struntade jag i att se filmer om de hade över 8 i betyg. Då visste man att det var totalt skräp. (Överdriver såklart).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

The Family Man

Indisk action / komediserie. Får följa en agent som jobbar med anti-terror som balanserar ett farligt jobb med ett vanligt familjeliv.

Välgjord och rolig. Finns att streama på Prime.

8.7 / 100k
https://www.imdb.com/title/tt9544034/

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Solo leveling var det nog, på Crunchyroll, en riktig bra anime.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Intressant, jag tycker tvärt om. New blood var riktigt usel. Harrison skådisen är/var ett bottennapp. 5/10 från mig.

Original sin var helt ok tycker jag. Fantastiskt underhållande hur dålig föryngringen av Christian Slater var dock
Jag gillade Patrick Gibson som ung Dexter. Molly Brown som Debra var ingen höjdare. Sarah Michelle Gellar var kul att ha med också.
Skulle ge den 7/10.

Betygsinflationen på serier är lite välkommet efter alla år av "måste vara extremt underlig film för att få över 7 i betyg" trenden som varit. I många år struntade jag i att se filmer om de hade över 8 i betyg. Då visste man att det var totalt skräp. (Överdriver såklart).

Och jag tycker new blood var bästa Dexter hittils . Alla skådespelare var väldigt bra också. Tyckte deb vad skitbra!

Senaste serien var dock last of us och funderar på om jag ens ska titta vidare .

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Pny 4070ti Super @ Bykski vatten | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x360 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | Seasonic 1300w Gold | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Philips 49" 8900L | DELL 2713HM | Keychron Q2 Max | Logitech G502 2016.

Permalänk

Oslo 1985. En säsong. Finns på SVT Play.

Gillar man 80 talet så.... 😃

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti (+150/+800) // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Och jag tycker new blood var bästa Dexter hittils . Alla skådespelare var väldigt bra också. Tyckte deb vad skitbra!

Senaste serien var dock last of us och funderar på om jag ens ska titta vidare .

Skönt att alla inte tycker likadant! Ja Debra var nog helt ok ändå. Mest att rätta Debra från originalet är så speciell att det är svårt att acceptera andra i rollen som henne.

Haha Last of us säsong 3 kommer jag skippa. Neil Cuckman och i'm gonna be a dad kan de som uppskattar sånt få se.
Brukar inte vara uppskattat på forum att uttrycka åsikter om katastrofen Bella Ramsey så man får nöja sig där.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Under the dome s1 Helt okej tidsfördriv men inte det bästa jag sett.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Santa Clarita Diet.

Bra om man har sjuk humor, vilket passar mig bra

Permalänk
Medlem

Murderbot var rolig och välgjord. Rekommenderas varmt.

Permalänk
Medlem

Poker Face S02.

Handlar om en kvinna som har förmågan att med 100% säkerhet avgöra om nån ljuger eller talar sanning.
Hon är på flykt från skurkar och kommer till olika ställen där några personer har fuffens för sig som hon blir inblandad i.
En tv-serie som lånar lite vibbar från serier från 70-talet och 80-talet.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem

Murderbot, med Alexander Skarsgård, kan rekommendera den 🙏

Permalänk
Medlem
Skrivet av dool:

Poker Face S02.

<Uppladdad bildlänk>

Jaha?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

???

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem
Skrivet av dool:

Intetsägande inlägg. Önskar mods rensade bort inlägg som inte innehåller något.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

tråden frågar "Vilken serie såg du senast?" och han svarar? varför är det intetsägande?

Permalänk

Squid game säsong 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av d0mpi:

tråden frågar "Vilken serie såg du senast?" och han svarar? varför är det intetsägande?

Visst läser man bara rubriken, men hur kan man tycka att ett sånt inlägg tillför något?
Läst inlägg 1 av trådskaparen? "Vad såg du senast? Var det bra? Dela med dig!"

Att bara skriva att man sett något helt utan åsikt eller något alls är fullständigt intetsägande.

Visa signatur
Permalänk

Pokémon Horisonter på Netflix ser jag och min 6-åring. Det har hänt en del på 25 år eller vad det blir och det är riktigt spännande

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Andor 1+2 (igen) så mycket bättre än deras barn serier

Visa signatur

LianLiPC-V2130-Corsair-750W-MSI-MAG-X870E-W11-Ryzen9™7900
LianLiPC-V355-bequiet!-480W-MSI-MAG-B650M-L.Mint22-Ryzen7™7700
Fractal Design Core 1100-Nox-650W-MSI-MORTAR-B350M-W10-Ryzen7™2700

Permalänk
Medlem

Wheel of Time, säsong 3.
Sandman, säsong 2.

Läste sedan att båda serierna är nedlagda. Känns som allt jag gillar läggs ner i förtid.

Permalänk
Medlem

Murderbot, Alexander Skarsgård. Säsong 1 tog precis slut och de har redan förnyat den.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | MSI CARBON X870E | AMD 9800X3D | RX 7900 XTX | DOMINATOR 6000MHZ 64GB | CRUCIAL T705 2TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | ALIENWARE 34 | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mack4285:

Wheel of Time, säsong 3.
Sandman, säsong 2.

Läste sedan att båda serierna är nedlagda. Känns som allt jag gillar läggs ner i förtid.

Va är dom nedlagda
Gillade båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:
Skrivet av ZyntaX:

Skrivet av ZyntaX:

Visst läser man bara rubriken, men hur kan man tycka att ett sånt inlägg tillför något?
Läst inlägg 1 av trådskaparen? "Vad såg du senast? Var det bra? Dela med dig!"

Att bara skriva att man sett något helt utan åsikt eller något alls är fullständigt intetsägande.

I princip varenda inlägg i dessa trådar är inte så mycket mer än: Såg filmtitel/serietitel

Men du singlar bara ut en person?

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

I princip varenda inlägg i dessa trådar är inte så mycket mer än: Såg filmtitel/serietitel

Men du singlar bara ut en person?

Att i princip alla inlägg här är utan åsikt eller betyg håller jag inte alls med om. Dom flesta kommenterar nån form av åsikt. Som sig bör i ett diskussionsforum.

Jag stör mig på alla som bara skriver "titel". Har kommenterat det en gång tidigare med.
I detta fallet var det som stod ut att man orkar spara och lägga upp en bild på serien men inte kommentera vad man tyckte om den eller något alls.
Det är min åsikt, rätt eller fel vet jag inte. Jag förstår inte vad det tillför att bara säga vad man sett.
Jaha? Jag åt en glass igår. Ok, då vet vi.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Neil Gaimans Sandman som bygger på hans tecknade serier men för vuxna nu med skådespelare så ej tecknat sorgligt bara 2 säsonger (netflix)

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Neil Gaimans Sandman som bygger på hans tecknade serier men för vuxna nu med skådespelare så ej tecknat sorgligt bara 2 säsonger (netflix)

Tyckte inte säsong 2 var nått att "hänga i julgranen".
Men så är det ibland.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dool:

Poker Face S02.

<Uppladdad bildlänk>

Handlar om en kvinna som har förmågan att med 100% säkerhet avgöra om nån ljuger eller talar sanning.
Hon är på flykt från skurkar och kommer till olika ställen där några personer har fuffens för sig som hon blir inblandad i.
En tv-serie som lånar lite vibbar från serier från 70-talet och 80-talet.

Började kolla på första avsnittet och reagerade på att det såg riktigt snyggt ut ("är det Arri med riktigt bra filmemulering?"). Och såklart visar det sig att Steve Yedlin varit inblandad.

Ska fortsätta titta när jag laddat med lite öl och chips.