[Löst] Blinkande pixlar med Hårdvaruacceleration PÅ

Permalänk
Medlem

[Löst] Blinkande pixlar med Hårdvaruacceleration PÅ

Hej!

Som rubriken lyder. Jag upplever olika konstiga pixlar i olika färger när jag tittar på Twitch genom Brave. Problemet finns bara när jag har accelerationen igång. Jag vill ha det igång.

Detta händer enbart på Brave. Vad kan anledningen vara? Skickar en liten kort video hur det ser ut. Försökt leta om problemet men hittar inget vettigt. Visar videon nedan (länk).

Detta är bara en liten visning på hur det ser ut. Men Pixlarna kan variera och vara över hela streamen (sida). Stänger jag av accelerationen då försvinner problemet. E de GPU relaterat?

https://streamable.com/xief8y

löst.
Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Upplever samma bugg i Edge på just Twitch, så det är antagligen en Chromium-grej.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Upplever samma bugg i Edge på just Twitch, så det är antagligen en Chromium-grej.

Så du upplever samma på Edge? Använder aldrig det, så kan inte relatera. På Chrome har jag inte detta problemet

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

Så du upplever samma på Edge? Använder aldrig det, så kan inte relatera. På Chrome har jag inte detta problemet

Yes, endast i chatten på Twitch

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Yes, endast i chatten på Twitch

i see! Jag får pixlar överallt, runt om hela sidan men inte på själva "video" rutan

Visa signatur

Permalänk

troligen någon bugg i hårdvaruaccelereringen i brave/edge koden då om chrome funkar bra iom att alla 3 kör chromium som bas.

antingen får du köra en annan tills de löst buggen, leva med det, eller köra utan accelerering (ingen större nackdel typ noll skillnad för mig med det av eller på)

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

troligen någon bugg i hårdvaruaccelereringen i brave/edge koden då om chrome funkar bra iom att alla 3 kör chromium som bas.

antingen får du köra en annan tills de löst buggen, leva med det, eller köra utan accelerering (ingen större nackdel typ noll skillnad för mig med det av eller på)

Buggen har jag upplevt i många år. Accelerationen vill jag ha, för det påverkar flytandet när man t.ex läser långa sidor och scrollar. Men visst, det går att leva utan

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av CreativeX:

Buggen har jag upplevt i många år. Accelerationen vill jag ha, för det påverkar flytandet när man t.ex läser långa sidor och scrollar. Men visst, det går att leva utan

testa att konvertera över till något icke chromiumbaserat typ firefox eller någon av dess förgreningar kanske?

tror Opera inte är chromium baserat heller.

personligen har jag kört Firefox i närmre 20 år och vill inte ta i något chromiumbaserat med tång oavsett längd på tängerna...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

testa att konvertera över till något icke chromiumbaserat typ firefox eller någon av dess förgreningar kanske?

tror Opera inte är chromium baserat heller.

personligen har jag kört Firefox i närmre 20 år och vill inte ta i något chromiumbaserat med tång oavsett längd på tängerna...

Jag har kört från Firefox - Opera - Chrome. Jag har älskat Brave sen dag 1 jag använt det pga all inbyggd teknik, adblocks, anti spårning etc. Jag uppskattar Brave för "säkerheten." Därför vill jag lösa det, istället för att byta webbläsare.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av CreativeX:

Jag har kört från Firefox - Opera - Chrome. Jag har älskat Brave sen dag 1 jag använt det pga all inbyggd teknik, adblocks, anti spårning etc. Jag uppskattar Brave för "säkerheten." Därför vill jag lösa det, istället för att byta webbläsare.

ok.

lite snabbt sökande på reddit verkade det som att potentiellt gick att lösa genom gå till

i URL baren

sök efter

ANGLE

och ändra API från default till opengl

kan ju va värt ett försök iaf.

även att testa de andra alternativen i listan

d3d11
d3d9
d3d11on12

tror dock att d3d9 kräver att du installerar dx9 om du inte redan har det installerat

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ok.

lite snabbt sökande på reddit verkade det som att potentiellt gick att lösa genom gå till

i URL baren

sök efter

ANGLE

och ändra API från default till opengl

kan ju va värt ett försök iaf.

även att testa de andra alternativen i listan

d3d11
d3d9
d3d11on12

tror dock att d3d9 kräver att du installerar dx9 om du inte redan har det installerat

Du.. Det verkar hjälpa! Jag gick in på den första länken, sökte på Angle. o ändrade till opengl. Alla pixel buggar upphörde. Helt sjukt..

Tack så jätte mycket. Jag lyckades inte hitta detta på egen hand.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av CreativeX:

Du.. Det verkar hjälpa! Jag gick in på den första länken, sökte på Angle. o ändrade till opengl. Alla pixel buggar upphörde. Helt sjukt..

Tack så jätte mycket. Jag lyckades inte hitta detta på egen hand.

gutt, verkade funka på alla chromiumbaserade browsers vad jag förstod så borde även lösa problemet i edge.

så kanske även fixar edge åt dig @Pamudas

Visa signatur