Skrivet av Alastor Moody:
Jaa du länkar en ultra settings med average fps på snitt på en massa spel? Du tror inte grafikkortet flaskar före processorn?
Har du spelat counter strike? Låt mig berätta vad det är för spel. Counter Strike är ett tävlingsinriktat spel där man inte bryr sig om grafiken förutom när det ger fördelar. Man vill helt enkelt ha så mycket fps som möjligt. Vi kan ta en exempelspelare Brollan som spelar i Mouz som är rankade tvåa i världen. De vann $400,000 i februari i år. I alla fall detta är Brollans inställningar: 1280x960, Model / Texture Detail Low, Particle Detail Low. Shadow och shader på High.
Låt mig länka en liten bättre jämförelse på medium:
Vi kan se att 9600x har minimum fps 100 fps mindre än 9800x3d.
100 fps då är det ett helt annat spel.
38% mer fps med 20% dyrare dator.
Skrivet av Alastor Moody:
Han verkade ju ha budget till ett bättre grafikkort så då är det lika bra å köra på så inte grafikkortet flaskar. 5070 har bara 12gb ram så det är ju lite väl snålt.
Nää du kan läsa mer på reddit varför 5070 är ätt sämre köp:
https://www.reddit.com/r/buildapc/comments/1k5sdxl/is_the_rtx...
När det ligger 7 smokes och 3 molotov brinner och 5 terrorister kommer hoppandes med glockarna så vill du gärna ha lite fps över.
Men visst kör du cs2 med 7600x men säg inte att det är lika bra som the king of kings 9800x3d. 5070 är jättebra kort men 5070TI är bättre.
Jag hade 7600x och 3080 och nu har jag 9800x3d och 3080 och alla spel är helt annorlunda och flyter på 100%. Man ska inte alltid lita på statistik och grafer.