Överhajpad REA? -Jajjemän, precis som varje black Friday/week/month.
Utdragen över 4 istället för 1 dag? -Det blir en bock i den rutan också.
Är Amazon ett moraliskt/etiskt bra val av ÅF? -Nej, men alla har inte den lyxen, framförallt inte dom som letar bra pris.
SSD'er fanns det ju gott om 500GB för 325kr och 1TB för 609kr, samma 1TB SSD för bara en tia mer än Mega-klick, så perfekt för den som missade.
Själv hade jag avtryckaren på ett moderkort som gick ner från 1036 till 1025 till 1016 till 1004 till 995Kr och då fick man plötsligt en 100kr kupong på varor över 500kr.
Jo, men jag tackar jag 895kr och gratis frakt över 349kr, de flesta nordiska ÅF vill ju ha en order på minst 1000kr nu för gratis frakt.
Prime behövs ju inte om man orkar vänta några dagar.
Sedan har ju Amazon ett stort sortiment och det är en jäkla röra, så man får ju inte ha bråttom.
Jag har bara haft ett returärende på grund av defekt produkt(troligen tillverkningsfel) det var lite knöligt att få en ny produkt då deras default var att betala tillbaks pengarna, men efter lite chatt med dom så kunde jag få en ersättningsprodukt istället och till samma pris, då priset nu hade gått upp.
Dom tackade mig t.o.m för att jag skrev på engelska och det var riktiga människor, inte någon sunkig chattbot och skickade ersättningsprodukten innan jag ens lämnat in returen som dom såklart stod för returfrakten för.
Att dom ofta skickar med airmee som kommer 17-22 även på lördagar stör inte mig så mycket, men jag förstår att det inte är för alla, men det som oroar mig mest är att dom bara dumpar paketet utanför lgh-dörren i trapphuset oftast i produktkartongen, vilket hände med en CPU, som jag inte hittade förrän morgonen efter leverans kl 23 (lite försenad).
Hade jag sett en CPU ligga på det viset vet jag inte om jag hade låtit bli att plocka upp den utbristandes "Oh, en gratis CPU, helt ny." bäst att inte lämna den till vaktmästaren eller städarna.