Permalänk
Medlem

Frakta TV tips tack!

Jag ska frakta min 65" oled-TV i bagaget på min herrgårdsvagn.

Något speciellt jag bör tänka på? Jag har ingen kartong utan har tänkt att den ska ligga i filtar.

Visa signatur

"It's called the American Dream, because you have to be asleep to believe it"

Permalänk
Medlem

Frakta stående är väl praxis med större paneler.

Permalänk
Medlem

Se till att stödja upp ordentligt under panelen så den inte "flexar" under transport om du ska transportera den liggande!

Permalänk
Medlem

Ha den ståendes, annars riskerar färgen att rinna ut och du vill knappast sitta med en nylonstrumpa överdragen hela sommaren!

Permalänk
Medlem

Stående när det kommer till över 55". 55" är gränsen och även då är det risky liggandes. Panelen kan gå sönder av den egna vikten liggandes och lägg till skumpande bil på det så är risken hög.

MÅSTE den fraktas liggandes se till att det är mjukt men stabilt under. Typ maddrass och jämt tryck över hela panelen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

I samband med flytt körde jag min förra tv på 65” OLED liggandes med skärmen ned på soffkuddar i en Volvo V90. Funkade kanon för min del men kan du ha den ståendes är det nog att föredra.

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem

Om du kan ställa den i baksätet så kanske det är OK, om du kan hålla dig till jämna vägar. Annars så är en hyrd skåpbil mycket billigare än en ny TV.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradiddle:

I samband med flytt körde jag min förra tv på 65” OLED liggandes med skärmen ned på soffkuddar i en Volvo V90. Funkade kanon för min del men kan du ha den ståendes är det nog att föredra.

Paradiddlar & Derivat var det ja....😃

Visa signatur

Chassi: ASUS ROG Strix Hyperion GR701 RGB, svart, Moderkort: ASUS ROG Maximus Z890 Hero, CPU: Intel Core Ultra 9 285K, RAM: Corsair 96GB (2x48GB) DDR5 6600MHz CL32 Dominator Titanium RGB, CPU-kylare: ASUS Ryujin III 360 A-RGB Extreme, M.2-disk för OS & program: Corsair Force MP700 Pro SE Gen 5 2TB med värmespridare, M.2-disk för dokument mm: Samsung 990 PRO 2TB med värmespridare, M.2-disk för foto & video: Corsair MP600 Pro XT 8TB med värmespridare, GPU: ASUS GeForce RTX 5080 16GB ROG Astral OC, PSU: ASUS ROG Thor III 1200W ATX 3.1, Bildskärm: Eizo ColorEdge CG2700X.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradiddle:

Kört liknande, 65” LG B9.. så tunn..
Liggandes i kartong i en V70, hela 86 mil..

Kartongen är nu kastad 😱, skall flytta vid månadsskiftet, dock bara 200 meter men vet ej hur jag skall göra då den är så överdrivet tunn.
Bilen är såld dessutom 🤦🏻 så blir nog att hyra skåpbil.
Kanske går lassa in sängen, lägga tv på säng och sedan åka med dom där 200 metrarna i skåpet 😅.

Visa signatur

Dator: 10900KF, RTX 3080, Torrent Compact
Skärm: 32" QD-OLED Samsung G80SD + Dell S2721DGF
Tillbehör: iQunix F97 med vita pudding, Taurus GM1-W, PS5 gamepad
Ljud: EPOS H3Pro, GSP 670, Corsair Virtuoso, Fidelio X2HR, DT770 pro, Eris E5, Airpods Pro 2022, Fiio E10
Övrigt: iQunix ZX75, Varmilo va109m, Keychron K8(Glorious Panda)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradiddle:

Tack, det är just så det blir eftersom jag har sådan bil.

Visa signatur

"It's called the American Dream, because you have to be asleep to believe it"