Permalänk
Medlem
Skrivet av IoWa01:

Damn, det trodde jag inte. Kul!

Här är nästa. Är väldigt beskuren men det ser ni nog...
<Uppladdad bildlänk>

Var tvungen att söka på youtube efter en let's play för att se om jag mindes rätt innan jag chansade och minnet verkar stämma,.
det där är från rescue: the embassy mission.

Kul stealth action spel på nes

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Var tvungen att söka på youtube efter en let's play för att se om jag mindes rätt innan jag chansade och minnet verkar stämma,.
det där är från rescue: the embassy mission.

Kul stealth action spel på nes

Javisst är det Rescue! Jävligt underligt spel som jag inte fattade någonting av som liten kommer jag ihåg men spelade det ändå rätt mycket.

Permalänk
Medlem

ok här kommer dagens bidrag

https://vocaroo.com/16pnN6jeB2au

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Låter ju rätt kul
Elgitarrerna i andra klippet får mig att tänka på unreal tournament men sista sekunderna på låten låter väldigt orientaliska.
Hmm, tokgissar på shadow warrior 2 även om det kanske inte är tillräckligt gammalt?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Låter ju rätt kul
Elgitarrerna i andra klippet får mig att tänka på unreal tournament men sista sekunderna på låten låter väldigt orientaliska.
Hmm, tokgissar på shadow warrior 2 även om det kanske inte är tillräckligt gammalt?

nope, varken unreal tournament eller shadow warrior 2

Permalänk
Medlem

Virtua Fighter?

Permalänk
Medlem

Väldigt asiatiska vibbar jämfört med gissningarna anser jag.. Inget jag spelat annat än på demo i butik mitten av nittiotalet så ingen aning hur det lät.. men tempot får mig att tänka att Virtual Fighter är på rätt spår.. men kanske inte lika amerikaniserat? Battle Arena Toshinden?

Visa signatur

🛜🫀: HP 290 PRO G9, i3 14100, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮#1: R7 5700X3D | RTX 4070 | Acer XF270HUA | 96GB @ 3600 | MSI X570 MPG GAMING EDGE
⌨️🎮#2: i5 12400F | RTX 2080 LC | Huawei GT 27 | 16GB @ 3600 | MSI B760M-P DDR4 | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk

Tycker det påminner om något racingspel. Chansar på MotorStorm: Pacific Rift

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuomi:

Väldigt asiatiska vibbar jämfört med gissningarna anser jag..

Eh, vi har gissat på Virtua Fighter och Shadow warriors 2 - är inte det asiatiskt tema på gissningarna?
(OK och jag nämnde jag tyckte gitarrerna lät Unreal tournament, men jag gissade inte på det)
Ursäkta lite 'tism respons när

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av badboll:

Virtua Fighter?

Fel

Skrivet av tuomi:

Väldigt asiatiska vibbar jämfört med gissningarna anser jag.. Inget jag spelat annat än på demo i butik mitten av nittiotalet så ingen aning hur det lät.. men tempot får mig att tänka att Virtual Fighter är på rätt spår.. men kanske inte lika amerikaniserat? Battle Arena Toshinden?

Fel
Jo ni kanske minskar ner sökfältet

Skrivet av Flintan86:

Tycker det påminner om något racingspel. Chansar på MotorStorm: Pacific Rift

Fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av IoWa01:

Javisst är det Rescue! Jävligt underligt spel som jag inte fattade någonting av som liten kommer jag ihåg men spelade det ändå rätt mycket.

Fasadklättrings- och smyga mellan sökljusdelen har dock etsat sig fast sen barndomen även om jag aldrig vad jag minns spelade spelet själv.

Visa signatur

🛜🫀: HP 290 PRO G9, i3 14100, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮#1: R7 5700X3D | RTX 4070 | Acer XF270HUA | 96GB @ 3600 | MSI X570 MPG GAMING EDGE
⌨️🎮#2: i5 12400F | RTX 2080 LC | Huawei GT 27 | 16GB @ 3600 | MSI B760M-P DDR4 | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Shenmue?

Permalänk

Jag får såna vibbar av Flashback i känslan även om jag är rätt säker på att det är fel.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av IoWa01:
Skrivet av Videoapan:

Jag får såna vibbar av Flashback i känslan även om jag är rätt säker på att det är fel.

Varken shenmue eller flashback

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Varken shenmue eller flashback

Metal Gear Rising?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Metal Gear Rising?

inte det heller

spelet är till ps1

här kommer en till
https://vocaroo.com/1m6b01UcaNv9

Permalänk
Medlem

hhhmmmm, tidigare gissningar har redan varit och nosat på tema och genre

Permalänk
Medlem

Är det nåt fajtingspel då? Dead Or Alive?

Permalänk
Medlem
Skrivet av badboll:

Är det nåt fajtingspel då? Dead Or Alive?

Precis, ett fighting spel är det som sökes men är inte dead or alive, (släpptes inte det bara till xbox?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Precis, ett fighting spel är det som sökes men är inte dead or alive, (släpptes inte det bara till xbox?)

Första Dead Or Alive kom till PS1 och uppföljare har även släppts bland annat till Dreamcast, PS2 och PS3.

Kan det vara Battle Arena Toshinden?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Första Dead Or Alive kom till PS1 och uppföljare har även släppts bland annat till Dreamcast, PS2 och PS3.

Kan det vara Battle Arena Toshinden?

Redan gissat på av Tuomi

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Redan gissat på av Tuomi

Rival Schools?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Rival Schools?

inte det heller, som tidigare nosats på så har spelet en asiatisk karaktär

edit: slänger in en till ljudfil också https://vocaroo.com/195qLpLwzsBu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

inte det heller, som tidigare nosats på så har spelet en asiatisk karaktär

edit: slänger in en till ljudfil också https://vocaroo.com/195qLpLwzsBu

Soul Blade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Soul Blade?

Fel

En till ledtråd, spelet stack ut lite från andra fighting spel med en ganska säregen spelmekanik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Fel

En till ledtråd, spelet stack ut lite från andra fighting spel med en ganska säregen spelmekanik

Power stone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IoWa01:

Power stone?

Intressant tanke, men släpptes väl aldrig till vanliga PS1? (släpptes på Arkad, DC och PSP enligt wikipedia)

...

Hmm jag gissar på Bushido blade i brist på bättre idéer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vild gissning på Tobal No. 1 😀

/Viktor