Har jag köpt fake AirPods Pro 2

Permalänk
Medlem

Har jag köpt fake AirPods Pro 2

Hej köpte begagnade AirPods Pro 2 , de var oöppnade.
Men de fungerar inte som de skall och går inte uppdatera firmware.

Låda har samma serienummer som fodralet och AirPods..
I telefonen visas samma serienr, men klickar man på serie nr så visas H och L och där är helt andra serie nr.

Permalänk
Medlem

Vad var det som inte fungerade?

Annars kan du verifiera serienummret hos apple själva för att säkerställa att du har rätt till service
https://checkcoverage.apple.com/?locale=sv_SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av istream:

Vad var det som inte fungerade?

Annars kan du verifiera serienummret hos apple själva för att säkerställa att du har rätt till service
https://checkcoverage.apple.com/?locale=sv_SE

Touchkontroller fungerar inte, de tappar kontakten.
Går inte återställa och inte uppdatera firmware

Permalänk
Medlem
Skrivet av jope84:

Touchkontroller fungerar inte, de tappar kontakten.
Går inte återställa och inte uppdatera firmware

Hur vet du att det inte går att uppdatera firmware? Det görs ju inte manuellt.

Kolla här och gör allt du kan göra:
https://airpodsreplicas.com/troubleshooting

Gör både soft reset och hard reset.

Ladda också ner apparna för att testa om hörlurarna hittas av dom olika tillverkarnas appar:
https://airpodsreplicas.com/useful-apps

Det finns ju fler tillverkare än dessa, men dom ovan är dom vanligaste och dom som gör bäst replicas.

Om du har flera Apple-enheter så är det absolut enklaste sättet att ta reda på om dom är äkta eller inte att ansluta dom till första enheten, sedan börja använda nästa enhet. Om hörlurarna automatiskt kopplas över så har dom iCloud Connect och då vet du att dom inte är fake. Endast en av dom absolut senaste modellerna påstås ha iCloud Connect, men tvek på det.

Edit: Dom absolut senaste modellerna (v5.3) har faktiskt tydligen stöd för iCloud Connect på riktigt, men dom kostar också ganska mycket mer. Folk som säljer fake Airpods brukar inte direkt köpa in dom dyraste varianterna.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Hur vet du att det inte går att uppdatera firmware? Det görs ju inte manuellt.

Kolla här och gör allt du kan göra:
https://airpodsreplicas.com/troubleshooting

Gör både soft reset och hard reset.

Ladda också ner apparna för att testa om hörlurarna hittas av dom olika tillverkarnas appar:
https://airpodsreplicas.com/useful-apps

Det finns ju fler tillverkare än dessa, men dom ovan är dom vanligaste och dom som gör bäst replicas.

Om du har flera Apple-enheter så är det absolut enklaste sättet att ta reda på om dom är äkta eller inte att ansluta dom till första enheten, sedan börja använda nästa enhet. Om hörlurarna automatiskt kopplas över så har dom iCloud Connect och då vet du att dom inte är fake. Endast en av dom absolut senaste modellerna påstås ha iCloud Connect, men tvek på det.

Edit: Dom absolut senaste modellerna (v5.3) har faktiskt tydligen stöd för iCloud Connect på riktigt, men dom kostar också ganska mycket mer. Folk som säljer fake Airpods brukar inte direkt köpa in dom dyraste varianterna.

Enligt din länk så skall man trycka 5 s också blir det orange, vilket stämmer bra med hur mina reagerar. Enligt Apple skall det ta 15s , blinka vitt sen orange och sen vitt ., men mina blir inte vit.
Jag får frågan om ta bort från iCloud när jag tar bort dem från telefonen, så lutar väll åt att det är den nya fake isåfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jope84:

Enligt din länk så skall man trycka 5 s också blir det orange, vilket stämmer bra med hur mina reagerar. Enligt Apple skall det ta 15s , blinka vitt sen orange och sen vitt ., men mina blir inte vit.
Jag får frågan om ta bort från iCloud när jag tar bort dem från telefonen, så lutar väll åt att det är den nya fake isåfall.

Att det står att dom tas bort från iCloud spelar ingen roll och är standard, du behöver ha minst två Apple-enheter med samma Apple ID på, annars kan du inte prova iCloud Connect överhuvudtaget.

Ladda ner programvarorna som nämns på den länkade sidan från App Store och se om någon hittar hörlurarna för att vara på säkra sidan.

Det är tyvärr väldigt vanligt att oanvända AirPods från marknadsplatser är fake. Replikorna kan vara väldigt bra och prisvärda (jag har köpt många till mig själv och familj) men man måste vara medveten om begränsningarna.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Nu har jag pratat med apple support och de bekräftar att de är fake. Skall vara snäll och ge han en chans att ge tillbaka pengarna, annars blir de polisanmälan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jope84:

Nu har jag pratat med apple support och de bekräftar att de är fake. Skall vara snäll och ge han en chans att ge tillbaka pengarna, annars blir de polisanmälan.

Ja gör det men tyvärr lär säljaren strunta i det då dom vet att polisen ändå kommer lägga ner anmälan... sjukt vad människor drar sig för att lura till sig några kronor idag

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av jope84:

Har du köpt lurarna av någon på SweC så ska du anmäla användaren till moderatorerna.

Räkna inte med något resultat från polisen men anmäl ändå så att statistiken kring nätbedrägerier följs.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått tillbaka pengarna.
Jag och kompis (stora skäggiga) knacka på hos honom.
Tog ett snack med pappa och sen fick pojken swisha tillbaka med en liten extra ersättning.
Prata om att det kan vara farligt att syssla med sådant, rätt som det så säljer han till ännu mer fel person än mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jope84:

Nu har jag fått tillbaka pengarna.
Jag och kompis (stora skäggiga) knacka på hos honom.
Tog ett snack med pappa och sen fick pojken swisha tillbaka med en liten extra ersättning.
Prata om att det kan vara farligt att syssla med sådant, rätt som det så säljer han till ännu mer fel person än mig.

Wow vilken uppdatering!
Stor kudos till dig, kompisen och pappan

Visa signatur

ASUS GTX 1080, i7 4790k, 16GB DDR3 @ 2133mhz

Permalänk
Medlem

Bra att det löst sig för dig @jope84!

Tyvärr har AirPods blivit produkten som är absolut mest förknippad med scam och bedrägerier där ute så skulle starkt avråda från begagnatmarknaden även om de flesta påstår att de är "oöppnade" etc. Som diskuterat så svårt att avgöra med blotta ögat och ibland även vid konfigurationen.

Nej, köp nya från en välkänd och etablerad återförsäljare så sparar ni mycket huvudvärk och i slutändan pengar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Bra att det löst sig för dig @jope84!

Tyvärr har AirPods blivit produkten som är absolut mest förknippad med scam och bedrägerier där ute så skulle starkt avråda från begagnatmarknaden även om de flesta påstår att de är "oöppnade" etc. Som diskuterat så svårt att avgöra med blotta ögat och ibland även vid konfigurationen.

Nej, köp nya från en välkänd och etablerad återförsäljare så sparar ni mycket huvudvärk och i slutändan pengar!

Jag tydligen så hade han sålt sånna innan med, för när pappan öppna och jag berätta att hans son sålt piratkopia, så sa han att han sagt till honom innan att sluta med detta.