Ingen inspelningsfunktion längre på Telia Arris box?

Permalänk
Medlem

Ingen inspelningsfunktion längre på Telia Arris box?

För ett bra tag sedan skrev jag en tråd om hur formatera om en hårddisk till Arris box, tråd https://www.sweclockers.com/forum/trad/1675141-hur-formatera-...

Nu har jag en annan fråga. För några månader sedan märkte vi att det inte längre gick att backa i program (Telia). Senare la hårddisken av efter att ha krånglat en tid. Jag tog ut den och ersatte med ny. har provat att både formatera den som exfat och även utan formatering för att istället formatera via Telia-menyn. Ser nu att inga formaterings- eller inspelningsalternativ alls finns längre i menyn.

Efter en hel del sökande på nätet ser jag att Telia slutade sälja Arris inspelningsbox (och även andra inspelningsboxar) 2022 men att de gamla ska fungera vidare. Ringde till Telia och efter lång tid kom Telia fram till att problemet är att stadsnätet gått över från multicast till unicast, vilket orsakade problemet.

Ringde till stadsnätet som sa att de inte gått över till unicast utan fortfarande hade multicast. I min router till fibern ser jag att den både tar emot och sänder både multi- och unicast.

Undrar därför om någon här i denna utmärkta grupp kan förklara och ännu hellre lösa hur det ska gå att få tillbaka inspelningsfunktionen - om möjligt.

Permalänk
Medlem

Antagligen har Telia stängt av multicast för ditt stadsnät.
Telia håller på och lämnar multicast.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W