Fler fuskar med returer – kostar miljarder (i USA)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Ett problem med Amazon är att de kan inte justera priser efter beställning, köper du nått som sen kommer på rea så säger de åt dig att beställa igen och skicka tillbaka den första du beställde.

Det gjorde Amazon utan problem när jag försökte.

Permalänk
Medlem

Detta noterade jag redan 2006 när jag började jobba i butik. Returhanteringen var verkligen irriterande. Det var mängder med fusk med det, folk som hanterade returerna visste inte ens vad det var för varor de tog emot så ibland fick vi in varor från helt andra kedjor som nåt pucko tagit emot. Och om nån reklamerade typ en gräsklippare och fick veta att reklamationen nekades pga av att de inte fyllt i olja så var det mer regel än undantag att de stod där i kassan några dagar senare och ville göra en retur för att "det var inte vad de hade tänkt sig". Folk är kräk tyvärr och korporationer är också kräk för att de består av personer.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Väldigt vanligt i klädvärlden.
Vissa ställen skickar t.o.m. returlapp för att slippa den extra hanteringen när en så stor del av kundbasen köper 4 olika storlekar och returnerar 3

Ser inte nåt fel i detta då kläder kan vara svårt hitta rätt storlek då är det väl inte fel att man beställer flera storlekar och provar sig fram hemma. Är ju knappast att fuska