Avstängd FB, inväntat svar länge....

Permalänk
Medlem

Avstängd FB, inväntat svar länge....

Blev avstängd från Facebook den 18/7 pga spam via Messenger (skickade samma länk till gör många kontakter på vad jag antar var för kort tid...).
Blev avstängd med möjlighet att överklaga, vilket jag gjorde med en gång. Fick skicka in en videoselfie. Dagarna efter fick jag ett mail som säger att mina möjligheter att annonsera har blivit begränsade, vilket jag tolkar som att mitt konto ska öppnas igen.
Inget konto öppnat än dock.
I mailet fanns en länk till "fix issue" dvs överklaga FBs beslut ang annonseringen, men då kommer jag bara till samma sida som när jag ska öppna facebook (både app och webbläsare), att min överklagan är under behandling och qtt det brukar ta lite mer än en dag...
Tips?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Phishad, eller vill inte betala för att +inte bli spårad.

Förglöm ej att de har en serverpark i Lulå, imo.

Stort lycka till..

glömde en negation
Visa signatur

Gapar ofta efter galen fågel i fel tunna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibrand:

Phishad, eller vill inte betala för att +inte bli spårad.

Förglöm ej att de har en serverpark i Lulå, imo.

Stort lycka till..

Jag förstår i stort sett inget av vad du skriver.

Har jag blivit phishad? För att jag spamat mina Messengerkontakter med samma länk på kort tid?
Är det jag som inte vill bli spårad? Av FB?

Vem har en serverpark i Luleå(?)? FB? Vad ska jag med den informationen till? Bryta mig in..?

Permalänk
Medlem

Bara två motsägelser, den ena höll med dig om att du nog EJ använt deras plattform för 'solicitering'.

Ha så sköj på bookface i övrigt!

(Ett annat alternativ för dig vore såklart att skapa nytt konto, men det förstår jag om du inte har lust med, J-dude)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibrand:

Bara två motsägelser, den ena höll med dig om att du nog EJ använt deras plattform för 'solicitering'.

Ha så sköj på bookface i övrigt!

(Ett annat alternativ för dig vore såklart att skapa nytt konto, men det förstår jag om du inte har lust med, J-dude)

Ok. Jag fattar nog ändå inte, men det kan nog kvitta för det känns inte som att du kan hjälpa mig eller vet vad som händer/vad jag kan förvänta mig.

Jag har gjort vad dom bad mig och nu väntar jag bara långt över den tid dom satt ut själva.

För övrigt hatar jag Facebook. Jag har det för Marketplace och för min verksamhet.
Jag gillar inte tanken på att vara produkten och säljas till kunden (annonsörerna).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tsubodie:

Ok. Jag fattar nog ändå inte, men det kan nog kvitta för det känns inte som att du kan hjälpa mig eller vet vad som händer/vad jag kan förvänta mig.

Jag har gjort vad dom bad mig och nu väntar jag bara långt över den tid dom satt ut själva.

För övrigt hatar jag Facebook. Jag har det för Marketplace och för min verksamhet.
Jag gillar inte tanken på att vara produkten och säljas till kunden (annonsörerna).

Och det verkar som att dina kunder inte gillade att bli spammade på messenger. Din bann låter rimlig nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tsubodie:

Håller med dig helt, och ber isf om ursäkt för den helt överlödiga infon.

Kanske Meta planerar att lansera separata säljkonton på FB, som affärsidé?

Ha det fortsatt toppen!
Kindly..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Och det verkar som att dina kunder inte gillade att bli spammade på messenger. Din bann låter rimlig nu.

Well, sambon driver städfirma och fick också sitt FB spärrat, helt utan att skicka mess och spam till folk...
Hon har det som "hej-här-är-jag"-sida.
Handlar nog lite om att FB vill ha pengar från dem som de tycker är företag osså.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem

Nu var det inte något jag skickade till några kunder, utan till vänner och bekanta, för en insamling (GoFoundMe) för min sambo och hennes deltagande på VM i USA..
Så, antingen var det FB själv som tyckte på, eller så var det någon vän som antog att jag var hackad.

Jaja jag får väl bara vänta nu då antar jag.
Det som stör mig är mailet där jag fått info om mitt straff, där det verkar som att mitt konto inte kommer stängas av helt, men sen händer det inget mer och jag kan inte påverka det..