Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Svårt att inte förföras av de här herrarna

Visa signatur

Phanteks XT Pro Silent | Phanteks PH-TC14PE | Seasonic Core GX V2 850W | Asus Prime X370 Pro | Ryzen 9 5950X | Corsair 32GB 3600 MT/s | ASRock RX 9070 XT Steel Legend 16GB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Rekordmedlem

Nytt från Arjen, väldigt Pink Floydigt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

GUNSHIP - Tech Noir 2 (med voice over från John Carpenter!)

Helt ok låt med skön, väldigt spelinfluerad claymation video av Lee Hardcastle

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Snusfri

Lite trevlig Hardstyle signerad Lunax och Caro van Ee.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inget personligt mot dig, alla får ju såklart lyssna på precis vad dom vill. Men I mina öron, usch vilken slakt av en riktig gammal höjdare.
Skölj öronen med originalet istället:

Hon lirar för övrigt på Grönan den 15:e augusti.

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Inget personligt mot dig, alla får ju såklart lyssna på precis vad dom vill. Men I mina öron, usch vilken slakt av en riktig gammal höjdare.
Skölj öronen med originalet istället:
https://www.youtube.com/watch?v=BERFZja9wb0

Hon lirar för övrigt på Grönan den 15:e augusti.

@dan@work

Permalänk
Medlem

@dan@work
Härlig dam det där.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk

Ta det lugnt i värmen allihop! 🍻

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 770 NC

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Straight to the heart - Battle Beast (live i studio)

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem

Vagaste jäkla skitfrågan någonsin, men just öppnande frasen (0:40) på det sätt det sjungs (minus det lite mer aggressiva skriket på slutet) och stegras här påminner mig om någon gammal låt som öppnar lite liknande och sen "stegar" ned igen.
Kan inte placera den mer än att jag tänker något i stil Pearl Jam/Alice in Chains/Faith No More, men kan vara helt ute och cykla.
I hopp om att någon har bättre minne.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Tyvärr ingenting, då Sonos funkar så jäkla kasst…..

/GC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Vagaste jäkla skitfrågan någonsin, men just öppnande frasen (0:40) på det sätt det sjungs (minus det lite mer aggressiva skriket på slutet) och stegras här påminner mig om någon gammal låt som öppnar lite liknande och sen "stegar" ned igen.
Kan inte placera den mer än att jag tänker något i stil Pearl Jam/Alice in Chains/Faith No More, men kan vara helt ute och cykla.
I hopp om att någon har bättre minne.

Hmm, får mig möjligen litegrann att tänka på War Pigs med Black Sabbath... Så ännu äldre låt
Möjligt jag hör/tänker helt annorlunda än dig dock

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, får mig möjligen litegrann att tänka på War Pigs med Black Sabbath... Så ännu äldre låt
Möjligt jag hör/tänker helt annorlunda än dig dock

Haha! Det var ju helt rätt! TACK! <3
Det förklarar också varför jag tänkte på Faith No More, det var där jag hade lyssnat på den!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Mikael Wiehe - Basin street blues

Skål för elefanterna!

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

Permalänk
Medlem

Vi kör väl Wiehedare då
Mikal Wiehe - Lindansaren

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Haha! Det var ju helt rätt! TACK! <3
Det förklarar också varför jag tänkte på Faith No More, det var där jag hade lyssnat på den!

https://i.imgur.com/UNC9jYI.png

The Real Thing är en överjävligt bra platta!

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

En av dom bästa coverlåtarna av en Beatlessång (enligt mig) som finns:
Ray Charles - Eleanor Rigby

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En gammal goding dök upp. Ska man tolka dödsmetal, då gör man det med stil.

https://www.youtube.com/watch?v=BsxKoQvuETQ

Permalänk
Medlem

en till då.. Från innan dom droppade 'Rymd'
Rymdimperiet - Vad pojkar vill ha

Visa signatur