Permalänk
Medlem

Kanske mindre "smart", mer "använder tekniken fullt ut"

3D-printade små skyltar till sopsorteringen under vasken, lär hålla bättre än klisterlapparna som följde med...

Permalänk
Skrivet av Scuttle:

<Uppladdad bildlänk>

Här är en bild på mitt lilla 10-tums rack jag har i klädkammaren. Inkopplingen ser horribel ut för tillfället, men det ska det bli bättring på.

Jag införskaffade en Unifi U7 Pro XG accesspunkt, wifi7, 10GBit upplänk och annat gottis. TIll den var jag ju "tvungen" att skaffa en PoE-switch som kunde driv all den datan, som tur är så släppte Unifi nyss Pro XG 8 PoE. Åtta 10GBit PoE++ portar och två fiberupplänkar. Passade som hand i handske för mina ändamål.

För övrigt så fungerar deras Etherlighting finfint med vanliga AWG28 patchkablar från Fiberstore, man behöver inte köpa Unifis egna tåtar.

Kul med fler som kör 10"

Visa signatur

Fractal Node 202 | Ryzen 5700G | RTX 3070 8GB | 32GB LP DDR4 | Samsung 870 500gb | Thermalright AXP-100 Full copper | ARCTIC P12 Slim PWM PST - 120 mm

Permalänk
Medlem

För ett tag sedan gjorde jag en automatisering i Home Assistant för att visa när dom olika soptunnorna skulle tömmas. Eftersom schemat är lite oregelbundet så är det inte helt lätt att hålla reda på det...

I vilket fall, om jag bara har data i Home Assistant så är det betydligt bökigare att kolla upp det mot om jag hade det nånstans där man enkelt kan se det.

Som på små e-ink skyltar till exempel

För att det skulle bli så tydligt som möjligt så fick varje tunna en egen display.

När det sedan närmar sig tömningsdags så uppdateras dom automatiskt