Permalänk

Coldspot lösning

Hej!
Skaffade mig en bambu lab a1 för ett tag sen. Den placerades i förrådet.
Tyvärr är det tjocka betongväggar runt så wifi signalen är väldigt svag.

Jag har Asus XT8 mesh i huset och skulle således behöva hitta nån hotspot lösning så jag får bättre wifi för 3d printern. Något att få in i samma mesh såklart.
Enkel lösning vore ju att köpa en XT8 till och placera i förrådet men usch det blir en väldigt dyr lösning.

Jag är inte bäst på mesh och wifi, så kan ni hjälpa mig att hitta en bra lösning som inte kostar som en XT8?

Edit: Glömde nämna att jag har möjlighet att få in nätverkskabel till förrådet. 3d printern har dock bara wifi, om ni inte gissat/vet det redan pga min fråga. 🙂

Permalänk
Geeks
SweClockers

Kan du dra nätverkskabel till förrådet blir det enkelt och billigt att bara köpa en accesspunkt från exempelvis ASUS eller TP-Link och ansluta den via kabeln. Funkar även att använda en gammal router i AP-läge. Om du konfigurerar den nya accesspunkten med samma SSID och lösenord som ditt befintliga nätverk kommer klienter att byta (roama) automatiskt när de befinner sig i närheten.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)