Vilket spel fångade senast ditt intresse?

Permalänk
Medlem

Senaste spelet som fångat mig är poe2 faktiskt. Trodde aldrig det men jag blev överaskad. Nu är det väldigt långt från att vara ett färdigt spel, men det har ändå gett mig massor av timmars underhållning.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pestai:

Snubblade över en spel-trailer på tuben som sparkade igång något i mig

Beta Decay - Survival/RPG shooter
https://www.youtube.com/watch?v=YfG9D8hJVeA

Wow. Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Vad är det för spel på trådens bild?

Silent hill 2 tror jag.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Plasmophobia. Var lite tveksam till det innan köpet eftersom det är ett early access-spel men det är riktigt kul, särskilt med andra spelare. Det är helt ok att spela själv men föredrar att spela med andra.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Själv har man snöat in på Once Human rolig gratis spel

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Soulframe

Snubblade över spelet Soulframe, och jag gillar det så mycket! Älskar det, även om det bara är en “preludium” (som en alfa-version?). Fungerar perfekt på Linux via Lutris :]https://www.soulframe.com/en

Permalänk
Medlem

PoE Secrets of the Atlas, NMS igen , Cyberpunk 2077

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Far Cry 3. Ett skönt avslappningsspel

För mig bombade FC3 ideligen, läste att det hade problem med moderna processorer med många kärnor/trådar.
Bombade med både min Core i9 och min Core i5 dator, 4080 samt 9700xt kort.

Permalänk

Eriksholm: the stolen dream.
Såg trailern på the game awards om jag inte minns fel och blev direkt intresserad. Har tyvärr inte spelat det än då jag verkar ha en brist på spelsug denna sommar, men det kommer nog tillbaka igen!

Spelet jag fastnade för innan Eriksholm är Nine Sols (som jag har spelat igenom).
Charlie White även känd som Penguinz0 och MoistCritical hyllade spelet vilket gjorde att jag också ville se vad "all the fuzz was about". Nine Sols är super bra för den som gillar 2d plattformare med utmanande och rolig combat.

Visa signatur

These are dark times there's no denying. The world has perhaps faced no greater threat than it does today. But I say this to our citizenry. We ever your servants, will continue to defend your liberty and repel the forces that seek to take it from you. Your ministry, remains, strong.

Permalänk
Medlem

BG3

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ok, under semestern så har jag bara haft tillgång till Steam-decken, och Baldurs Gate 3 som jag köpte på sommarrean, och som verkligen fångade mitt intresse, mennsom tyvärr är för litet att spele på bärbart så jag får vänta till jag är tillbaka till vardagen. Även ifall Hades, som jag också köpte, är mer spelbart på Decket så verkar det inlednings mer kul än att det ”fångade mig”.
Senaste spelet som ”fångade mig” får därför bli Green Hell, som bjöd på så mycket mer än vad jag trott. Jag hade förväntat mig en klassisk survival i djungelmiljö. Det som både fångade och fängslade mig vid spelet i 450 timmar var storyn. Den fick mig att spela igenom båda sluten och även prequel-läget Spirits of Amazonia.

PS. Glömde helt Bramble som jag brände igenom strax innan semestern…ett spel jag varm kan rekommendera för alla nordbor. Heeelt fantastiskt för den korta tid det tar att spela igenom. Helt galet vackert och trollskt. Olle gick vilse i John Bauer-skogen, men fick hjälp tillbaka till stigen av bröderna Grimm. Go figure 😵‍💫

Missad mening!
Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

It Takes Two för något år sedan. Väldigt härligt co-op med varierande miljöer och banor. Ett fantastiskt spel!

Håller helt med om att det är helt fantastiskt. Började nyligen spela det med min dotter som tidigare bara spelat Minecraft och Roblox.

Till alla föräldrar med barn som är runt 10 kan jag verkligen rekommendera att spela det med sitt barn. Det är så roligt att se och få vara med när ens barn klurar och experimenterar för att lösa uppgifterna.

Permalänk
Medlem

Hail To The Rainbow.

Permalänk
Medlem

Axiom Verge 2, rekommenderas! Klarade precis ut det, 100% map, och items!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

hmmm årets spel det blir nog Parasite infection 2 😇

Visa signatur

Gigabyte GA-X99-UD7,Intel 5820k, 32Gb DDR4 3000Mhz, Sapphire R9 290 4Gb Tri-x Crossfire x3, Samsung 850pro 1Tb, EVGA Supernova 1300w G2