Skrivet av fm_buli:
Lite gubbgnäll mot unga grabbar här, nu är absolut inte alla unga stökiga men de gånger jag går och tränar på kvällarna så är det mer regel än undantag att en klunga skolungdomar är där (förmodligen för att gymmet är vägg i vägg med ett gymnasium) och inte får något gjort mer än att använda gymmet som en ungdomsgård och lämnar allt efter sig när dom drar sen.
Har också lite gubbgnäll kring samma ämne: unga grabbar på gymmet.
Jag tränar på det enda gymmet som finns där jag bor, gymmet är väldigt litet (2st skivstänger, knappt 300kg vikter, 3st bänkar, 2st kabelstationer osv).
Det finns ett gäng moppe/a-traktor grabbar som ofta tränar tillsammans. Men problemet är att flera kör samma övningar, gärna samtidigt, så då kan samtliga bänkar vara upptagna en längre tid.
Kommer man olyckligt så kan det vara något som är upptaget konstant under mitt pass på 1.5-2h.
Det sticker ju lite i ögonen när de står och snackar med sina polare eller kollar telefonen ibland inte ens vid utrustningen man använder, men ändå inte kan låta någon träna i mellan eller skynda sig.
Sedan så brukar de ofta släppa vikterna, något man kanske kan förstå sista rep när man verkligen inte orkar mer. Men inte varenda set, varje gång. Samt så brukar de slänga dit extra vikter på vissa kabelmaskiner, som troligtvis inte orkar med detta så flera maskiner eller kabelstationer har varit trasiga på senaste tiden.
Samtidigt kan man slänga en känga på gymkedjan, det är för lite vikter till skivstängerna 6st 20kg är ju i underkant, ifall det råkar vara 2st någorlunda starka på gymmet samtidigt. Maskinparken är helt okej, men finns klart bättre maskiner om man fick önska.
Har skickat synpunkter till dem, man har i alla fall fått nya / bättre stänger samt några bänkar har bytts ut då de var dåliga.
Det känns lite som de tar hit det som är gammalt och byts ut på deras andra gym.
Kedjan anser att man hellre ska åka in till stan (minst 25min enkel) för att få mer viktskivor eller liknade. Jag har ju valt kedjan för de har gym där jag bor, ska jag åka till stan hade jag valt någon betydligt billigare kedja...