Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag har inte så mycket emot detta, det är ett smart sätt att få folk handla mer och då göra ett köp som de troligen inte hade gjort.
Värre tycker jag att vissa butiker p.g.a. regelverket konstant har rea med viss uppehåll. Nu är jag sugen på att köpa en sak, men jag vet att jag får vänta i runt 2 månader på denna återkommande rea inträffar.

Uhhh det är fruktansvärt också. MIO var fan värst på det där för massa år sen iaf. Jag handlar inte där längre pga just detta.
Köp utan rea för 40k eller vänta på rea och köp för 19k. Det är ingen rimlighet i rea vs standardpris.
Jag var in till dem då jag skulle köpa en soffa för massa år sedan, behövde soffan när det inte var rea. Frågade om de kunde ge rea pris så jag slapp vänta nån månad tills de hade rutinmässig rea. Nej det gick inte såklart.
Håller mig ifrån såna butiker/kedjor.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag har inte så mycket emot detta, det är ett smart sätt att få folk handla mer och då göra ett köp som de troligen inte hade gjort.
Värre tycker jag att vissa butiker p.g.a. regelverket konstant har rea med viss uppehåll. Nu är jag sugen på att köpa en sak, men jag vet att jag får vänta i runt 2 månader på denna återkommande rea inträffar.

Det är så vanligt med fejk-rea att det är dags att förbjuda ordet helt i marknadsföring.
Tillfälligt ordinariepris, vore en ärligare beskrivning i de flesta fall.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Det är så vanligt med fejk-rea att det är dags att förbjuda ordet helt i marknadsföring.

När jag pluggade varuhantering för en herrans massa år sedan. så var det antingen en regel eller lagkrav, att "rea" bara fick pågå i 2 veckor, sedan ska det priset ses som ordinarie pris och inte längre en rea.. Idag verkar reor kunna fortgå månad ut och månad in..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Annan ful grej är lite som när Ica Maxi där jag bor ändrade till att ha priset på hyllorna i röd text hela tiden som om det är kampanj/reapris då de hade svart innan för att luras att det är bra pris. Visst de ljuger väl inte då det inte står att det är kampanj de bara missbrukar färgen...

Permalänk
Medlem

Va på affärn för några timmar sedan, och gick nyss ut i kökat o till min fasa ser jag på diskbänken att jag glömt o lägga in glassen i frysen, för i h*****e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Va på affärn för några timmar sedan, och gick nyss ut i kökat o till min fasa ser jag på diskbänken att jag glömt o lägga in glassen i frysen, för i h*****e

Så du gjorde en hemma-milkshake?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av VinterSolen:

Nej han lajvade Alfons pappa och la långkalsongerna i frysen istället.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Min Woods Portabla Ac är lite irriterande..

Eftersom jag måste stänga av/sätta på fläktläget när jag ska använda vattenkokaren eller mikron eller air fryen i köket (för att säkringen inte ska "gå"). När jag ställer tillbaka den på auto kyl/avfukta, så sätter den ALLTID på 25 grader och låg fläktfart, fast jag har valt tidigare typ 20 grader och högsta hastighet på fläkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Det va en låda med pinnglass så mindre skoj, efter fryst in dem igen o kollat så blev det väldigt tunna o platta glassar där pinnen va helt gömd,

Bara ta lärdom att lägga in vad man håller i direkt istället för att gräva i kassen efter andra grejer som platsar i den skafferidörr man öppnat...

Permalänk
Medlem

Förbaskade vildsvin och människor.
Är det inte uppbökat så är det istället små prydliga hål lite här och där i mossan. Riktigt dålig svampsäsong än så länge.
Men är ju ett par veckor kvar.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Fasen, beställde lite ny musik, denna gång lyckades Postnord mosa ena skivfodralet helt, stora sprickor både fram o bak och nästan delat på mitten, hålls ihop av att det är inplastat typ. Vet inte hur skivan ser ut då jag inte öppnat.
Fredag och support för reklamation stängt till nästa vecka...

...nackdelen med fysiska köp.

Permalänk
Medlem

Beställde nytt grafikkort från Inet igår (som hanterade ordern snabbt som attan as always), skulle kommit idag till Instaboxen på ICA men p.g.a. tekniskt strul med skåpet så kunde dom inte leverera in paketen dit. Ligger väl på nån terminal nånstans i närheten. Kundtjänst tillåter mig inte åka och hämta det där det ligger. Jag blir så less. Får vänta till måndag.