SK Hynix satsar på 3 GB GDDR7-moduler

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Folk antar det eftersom ett flertal olika läckor har talat om detta redan.

Men det här är det som är problemet med de här ”givna” läckorna. Det är lätt för någon med lite koll att gissa att det kanske kommer en Super-version (eftersom det gjort det på två generationer ganska nyligen) och att den skall innehålla mer minne (för att det är lätt att kolla vilka minneschips som finns tillgängliga i standarden och vad som finns i volym idag). En sådan person kan lätt hitta på ett rykte för att få lite kredd. Det är därför jag har så svårt att tro på sådana här ”läckor”.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Men det här är det som är problemet med de här ”givna” läckorna. Det är lätt för någon med lite koll att gissa att det kanske kommer en Super-version (eftersom det gjort det på två generationer ganska nyligen) och att den skall innehålla mer minne (för att det är lätt att kolla vilka minneschips som finns tillgängliga i standarden och vad som finns i volym idag). En sådan person kan lätt hitta på ett rykte för att få lite kredd. Det är därför jag har så svårt att tro på sådana här ”läckor”.

Givetvis är det så, men såvitt jag minns är dessa senaste rykten från en källa med väldigt bra track record. Nu handlar det ju om kompletta specifikationer också, inte bara det vi alla kunnat gissa oss till.

Inget är ju dock garanterat förrän Nvidia själva lanserar korten.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Jo men så är det ju alltid.

Skrivet av Benjamin Franklin:

Our new Constitution is now established, and has an appearance that promises permanency; but in this world nothing can be said to be certain, except death and taxes.

Det enda någon verkligen kan garantera dig är att du kommer att dö.
Resten är bara mer eller mindre kvalificerade gissningar med varierande sannolikhet.

Permalänk
Medlem

Skulle säga att om priset håller sig så är 5070 Super det som kommer dra över mig från laptop till desktop igen.
Verkar dumt att köpa något med < 16GB, 5070ti är overkill för mina behov och support för FSR 4.0 är inte riktigt där än för att titta på den röda sidan. Stort tyvärr på det senare