Permalänk
VR-fantast
Skrivet av Cyberz:

vad kostade en sån?

Den specifika modellen kostade 18.5k, nära 20k med frakt om man inte har nära till Norrköping. Hemleverades färdigmonterad. Ligger på närmare 25k från Sono ny. Det är ”full hide”-läder, så av en högre kvalitet när det kommer till läder: https://kroggel.net/files/kroggel/dokumente/kroggel-precleane...

Finns en mellanvariant som har läder på insidan och konstläder på utsidan, den kostade drygt 17k.

Billigast är de som kallas textil/fabric, men valde personligen bort det då det görs på återvunnen polyester och jag helst inte har ännu mer mikroplaster hemma. Det är dock inte unikt för KAB.

Permalänk
Medlem

Kan uppdatera att jag köpte Malmstolen 4000 år 2020 och är fortfarande väldigt nöjd. Sittdynan har noll slitage vad jag kan se.

Har haft stolar som t.ex. Markus IKEA, Arozzi Vernazza, Noblechair Hero, Secretlab TITAN Evo. Skitstolar i jämförelse.

Har använt den runt 8-10 timmar per dag.

Det enda som är lite störigt är att ryggen kan knaka lite då där är en fjäder. Jag gissar att lite olja hade kunnat hjälpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Den specifika modellen kostade 18.5k, nära 20k med frakt om man inte har nära till Norrköping. Hemleverades färdigmonterad. Ligger på närmare 25k från Sono ny. Det är ”full hide”-läder, så av en högre kvalitet när det kommer till läder: https://kroggel.net/files/kroggel/dokumente/kroggel-precleane...

Finns en mellanvariant som har läder på insidan och konstläder på utsidan, den kostade drygt 17k.

Billigast är de som kallas textil/fabric, men valde personligen bort det då det görs på återvunnen polyester och jag helst inte har ännu mer mikroplaster hemma. Det är dock inte unikt för KAB.

Köpte min KAB Controller på denna sida år 2020 helt nytt. Inte mycket slitage nu efter 5 år, fortfarande som ny. Stolen är mina 2 katter favorit att sova i.
Det var då billigast jag kunde hitta efter mycket letande. Var väldigt nära att beställa den i Sverige som billigast ca 15k-17k.
Nu listar dom inte priser men dom skickar till Sverige med ca 1000:- i fraktavgift. Totalt betalade jag ca 8500:- för stolen och 1000:- för frakt. Pund var lägre år 2020.

https://drivers-seats.com/product-category/kab-office-chairs/

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av XPerion:

Köpte min KAB Controller på denna sida år 2020 helt nytt. Inte mycket slitage nu efter 5 år, fortfarande som ny. Stolen är mina 2 katter favorit att sova i.
Det var då billigast jag kunde hitta efter mycket letande. Var väldigt nära att beställa den i Sverige som billigast ca 15k-17k.
Nu listar dom inte priser men dom skickar till Sverige med ca 1000:- i fraktavgift. Totalt betalade jag ca 8500:- för stolen och 1000:- för frakt. Pund var lägre år 2020.

https://drivers-seats.com/product-category/kab-office-chairs/

<Uppladdad bildlänk>

Släng på tullavgifter från Brexit (började januari 2021), moms, inflation sedan Covid-åren så är det nog inte så billigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Släng på tullavgifter från Brexit (började januari 2021), moms, inflation sedan Covid-åren så är det nog inte så billigt.

Beror på vilket pris dom tar nu. Om liknande pris som jag betalade för är det fortfarande billigare än Sverige även med tull och moms. Sen är det helt nytt och inte "använt".

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Hej! Söker efter en bekväm stol då min DX Racer från 2015 har gjort sitt. Jag föredrar en längre rygg på stolen, då jag är 190cm samt att stolen tål några extra kilo.

Höjden på ryggen till DX Racer är ganska bra tycker jag. Vi har Malmstolen på jobbet och jag tycker att den är bekväm, men stolsryggen känns för kort för min del. Jag brukar vilja luta bak med huvudet emellanåt för att vila nacken, och det kan jag inte göra med den stolen när jag sitter som tänkt.

Jag använder armstöden flitigt på min nuvarande stol när jag sitter hemma och har de i samma höjd som skrivbordet. Vill även ibland kunna luta stolen bakåt för mer avslappnade. Funderat kring stolar med tillhörande benstöd.

Jag har kikat på recliner, kontorsstolar/gamingstolar allt ifrån MIO, Secret Lab, KAB och IKEA. Har dock inte provsuttit någon, saknar den upplevelsen. Någon som har några bra rekommendationer för mina behov?

Budget ca 8000kr, men kan vara intresserad kring KAB om den är riktigt vass och är anpassad för mina mått.