Permalänk
VR-fantast
Skrivet av Cyberz:

vad kostade en sån?

Den specifika modellen kostade 18.5k, nära 20k med frakt om man inte har nära till Norrköping. Hemleverades färdigmonterad. Ligger på närmare 25k från Sono ny. Det är ”full hide”-läder, så av en högre kvalitet när det kommer till läder: https://kroggel.net/files/kroggel/dokumente/kroggel-precleane...

Finns en mellanvariant som har läder på insidan och konstläder på utsidan, den kostade drygt 17k.

Billigast är de som kallas textil/fabric, men valde personligen bort det då det görs på återvunnen polyester och jag helst inte har ännu mer mikroplaster hemma. Det är dock inte unikt för KAB.

Permalänk
Medlem

Kan uppdatera att jag köpte Malmstolen 4000 år 2020 och är fortfarande väldigt nöjd. Sittdynan har noll slitage vad jag kan se.

Har haft stolar som t.ex. Markus IKEA, Arozzi Vernazza, Noblechair Hero, Secretlab TITAN Evo. Skitstolar i jämförelse.

Har använt den runt 8-10 timmar per dag.

Det enda som är lite störigt är att ryggen kan knaka lite då där är en fjäder. Jag gissar att lite olja hade kunnat hjälpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Den specifika modellen kostade 18.5k, nära 20k med frakt om man inte har nära till Norrköping. Hemleverades färdigmonterad. Ligger på närmare 25k från Sono ny. Det är ”full hide”-läder, så av en högre kvalitet när det kommer till läder: https://kroggel.net/files/kroggel/dokumente/kroggel-precleane...

Finns en mellanvariant som har läder på insidan och konstläder på utsidan, den kostade drygt 17k.

Billigast är de som kallas textil/fabric, men valde personligen bort det då det görs på återvunnen polyester och jag helst inte har ännu mer mikroplaster hemma. Det är dock inte unikt för KAB.

Köpte min KAB Controller på denna sida år 2020 helt nytt. Inte mycket slitage nu efter 5 år, fortfarande som ny. Stolen är mina 2 katter favorit att sova i.
Det var då billigast jag kunde hitta efter mycket letande. Var väldigt nära att beställa den i Sverige som billigast ca 15k-17k.
Nu listar dom inte priser men dom skickar till Sverige med ca 1000:- i fraktavgift. Totalt betalade jag ca 8500:- för stolen och 1000:- för frakt. Pund var lägre år 2020.

https://drivers-seats.com/product-category/kab-office-chairs/

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av XPerion:

Köpte min KAB Controller på denna sida år 2020 helt nytt. Inte mycket slitage nu efter 5 år, fortfarande som ny. Stolen är mina 2 katter favorit att sova i.
Det var då billigast jag kunde hitta efter mycket letande. Var väldigt nära att beställa den i Sverige som billigast ca 15k-17k.
Nu listar dom inte priser men dom skickar till Sverige med ca 1000:- i fraktavgift. Totalt betalade jag ca 8500:- för stolen och 1000:- för frakt. Pund var lägre år 2020.

https://drivers-seats.com/product-category/kab-office-chairs/

<Uppladdad bildlänk>

Släng på tullavgifter från Brexit (började januari 2021), moms, inflation sedan Covid-åren så är det nog inte så billigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Släng på tullavgifter från Brexit (började januari 2021), moms, inflation sedan Covid-åren så är det nog inte så billigt.

Beror på vilket pris dom tar nu. Om liknande pris som jag betalade för är det fortfarande billigare än Sverige även med tull och moms. Sen är det helt nytt och inte "använt".

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Hej! Söker efter en bekväm stol då min DX Racer från 2015 har gjort sitt. Jag föredrar en längre rygg på stolen, då jag är 190cm samt att stolen tål några extra kilo.

Höjden på ryggen till DX Racer är ganska bra tycker jag. Vi har Malmstolen på jobbet och jag tycker att den är bekväm, men stolsryggen känns för kort för min del. Jag brukar vilja luta bak med huvudet emellanåt för att vila nacken, och det kan jag inte göra med den stolen när jag sitter som tänkt.

Jag använder armstöden flitigt på min nuvarande stol när jag sitter hemma och har de i samma höjd som skrivbordet. Vill även ibland kunna luta stolen bakåt för mer avslappnade. Funderat kring stolar med tillhörande benstöd.

Jag har kikat på recliner, kontorsstolar/gamingstolar allt ifrån MIO, Secret Lab, KAB och IKEA. Har dock inte provsuttit någon, saknar den upplevelsen. Någon som har några bra rekommendationer för mina behov?

Budget ca 8000kr, men kan vara intresserad kring KAB om den är riktigt vass och är anpassad för mina mått.

Permalänk
Medlem

Jag skulle också vilja bolla kontorsstol. Jag har hängt en del på Kinnarps och överväger seriöst att köpa en stol ur 9000-serien, närmare bestämt en 9334. Det hamnar på runt 10 000 kr.

De har även KAB och de är sköna men inte riktigt lika inställningsbara och jag får intrycket av att Kinnarps kanske är bättre för min kropp på lång sikt.

Jag har tyvärr ingen möjlighet att testa Herman Miller så de går bort.

Det tar liksom lite emot att köpa en stol för 10 000 är jag inte är övertygad att den är bäst för mig. Eller ska man bara lita på att det blir bra?

Jag är 182 cm lång och väger 85 kilo.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBBi:

Jag skulle också vilja bolla kontorsstol. Jag har hängt en del på Kinnarps och överväger seriöst att köpa en stol ur 9000-serien, närmare bestämt en 9334. Det hamnar på runt 10 000 kr.

De har även KAB och de är sköna men inte riktigt lika inställningsbara och jag får intrycket av att Kinnarps kanske är bättre för min kropp på lång sikt.

Det tar liksom lite emot att köpa en stol för 10 000 är jag inte är övertygad att den är bäst för mig. Eller ska man bara lita på att det blir bra?

Jag har använt Kinnarps 6000 och 8000 serie på jobbet och tycker de är bra. Köpte en 9000 hem och det är den värsta stol jag haft. Inte komfortmässigt, men det är så mycket plast på stolen som börjar knarra och knaka så jag stog inte ut och lämnade tillbaka den. 9000 är gjord för kontor där många kommer använda den så den ska ha alla inställningar som finns. Rekommenderar 6000 eller 8000 istället. För min del blev det en Herman Miller Mirra 2 och har varit nöjd med den i några år nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBBi:

Skrivet av Fetskaft:

Jag har använt Kinnarps 6000 och 8000 serie på jobbet och tycker de är bra. Köpte en 9000 hem och det är den värsta stol jag haft. Inte komfortmässigt, men det är så mycket plast på stolen som börjar knarra och knaka så jag stog inte ut och lämnade tillbaka den. 9000 är gjord för kontor där många kommer använda den så den ska ha alla inställningar som finns. Rekommenderar 6000 eller 8000 istället. För min del blev det en Herman Miller Mirra 2 och har varit nöjd med den i några år nu.

Jag äger och använder en 9000 sedan 10+ år och skulle också rekommendera något annat. Den knarrar och låter och är allmänt tråkig på så sätt. Är inget fel på komforten dock.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Skrivet av cfw:

Jag äger och använder en 9000 sedan 10+ år och skulle också rekommendera något annat. Den knarrar och låter och är allmänt tråkig på så sätt. Är inget fel på komforten dock.

Tack för inspelen. Jag ska kolla mer på 6000 då jag'gillar freefloat. Ska även kolla på RH och lite andra hos de återförsäljare jag har i stan. Eller så chansar jag på en Embody, vi får se.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Schysst sida! Tack

Visa signatur

Desktop: ASUS ROG Maximus XII APEX Z490 | Intel i9-10850K 5.2Ghz | G.Skill 32Gb Trident Z Neo | MSI GeForce RTX 4080 16Gb Suprim X | Phanteks 500A | Seasonic PX850W Platina | Fury Renegade 2TB | Samsung 980 Pro 1TB | NZXT Kraken Z73 | Monitor: Alienware AW2721D 27” IPS QHD 240Hz | Varmilo VA88M TKL | Ducky One 2 Mini MX Silent Red | HyperX Cloud II | SteelSeries Rival 600 | XBOX Series X | Console: XBOX One Elite Series 2 Controller | Mobile: Apple iPhone 15 Pro Max 256Gb Blå Titan | TV: LG 65” OLED65C35LA EVO 4K | Laptop: Acer Predator Helios 16” / 2560 x 1600 / Mini-LED / 250Hz / Intel i9-13900HX / DDR5 32Gb 5600Ghz / 2Tb / NVIDIA RTX 4080 12Gb |

Permalänk

Någom som vet vilken stol det är IKEA har i reklamen till sitt nya skrivbord? Ser skön ut men det verkar inte vara en IKEA stol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Någom som vet vilken stol det är IKEA har i reklamen till sitt nya skrivbord? Ser skön ut men det verkar inte vara en IKEA stol.

Verkar vara Bästboll:
https://www.ikea.com/se/sv/p/baestboll-stol-foer-gaming-svart...
Den här bilden är väl från samma ställe som skrivbordsreklamen ovan verkar det som:

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Man tackar! Sökte på kontorsstol men kunde ej hitta den. Verkar ligga under "gaming".

Ska nog åka och sitta i den faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamdog:

Schysst sida! Tack

Det är så lite så!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless - Fosi Audio K5 Pro Gaming - Beyerdynamic DT 990

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Man tackar! Sökte på kontorsstol men kunde ej hitta den. Verkar ligga under "gaming".

Ska nog åka och sitta i den faktiskt.

Den ser ju ganska trevlig ut måste jag säga, i synnerhet då den verka ha någon form av justerbart svankstöd. Återkoppla gärna vad du tyckte

Permalänk
Skrivet av Zeroastic:

Den ser ju ganska trevlig ut måste jag säga, i synnerhet då den verka ha någon form av justerbart svankstöd. Återkoppla gärna vad du tyckte

Japp, var och försökte provsitta idag men de hade inte lyckats montera visningsexet än.