Iphone 17-familjen fastnar på bild

Permalänk
Skrivet av Honcol:

Priset blir mer än en bättre begagnad bil som vanligt, eller ett par månadshyror. En ordentlig fylla i 2 månader. En bra speldator kan man också få. Kan ge mer exempel om du vill. Med andra ord jävligt dyr.

Blir priset mer än en bättre begagnad bil..? Jag köpte min bil (bättre begagnad) för ca. 350 000 kr och jag hoppas verkligen inte att de nya iPhone-modellerna blir så dyra!

Permalänk
Medlem

Är Air-modellen bara en glorifierad e-modell (som iPhone 16e)? Dvs en skittelefon som är lite billigare än basmodellen men det är väl betydligt mer värt att idag köpa en 15 istället för 16e.

Så nu kallar de dem för Air istället men lär ju inte vara mycket att hänga i granen men de som vill ha ”det senaste” men komma lite ”billigare” undan och föräldrar till sina bortskämda snorungar lär väl nappa tyvärr.

Aja, den som lever får te.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Kommer aldrig ske 120hz skärm på endast Pro är ju sjukt lätt sätt för Apple att får folk betala extra för Pro modellen.

Ett uttalande som riskerar att åldras väldigt snabbt… Ryktena säger att iPhone 17 får samma samsung oled som sitter i iPhone 16 Pro, d.v.s. det apple kallar promotion (1-120hz). De kommer i så fall garanterat hitta andra saker som differentierar modellerna.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Är det meningen att dom ska se begagnade ut? xD

Är inte riktiga telefoner bara mockups.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

I och med den förhållandevis svaga dollarn kanske priset ändå inte blir så förfärligt.

Jag är mer rädd för hur det blir med Tullarna i USA för Apple.
Det känns väldigt troligt att om dom åker på tullar i Amerika, så kommer dom inte anpassa priset bara på Amerikanskamarknaden utan sprida ut det ut över världen för att ha en jämnare/lägre höjning över allt.
Vilket betyder att dom kan sticka iväg i pris pga det även här. (gäller inte bara apple utan stora globala producenter över lag)

Men men man får se, deras marginaler är ju rätt höga ändå så man kan ju iaf hoppas på att dom inte sticker iväg allt för mycket...

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Kommer aldrig ske 120hz skärm på endast Pro är ju sjukt lätt sätt för Apple att får folk betala extra för Pro modellen.

Då fortsätter jag med Android-lurar helt enkelt.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Den oranga färgen är riktigt snyggt får jag säga

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syltmunken:

Är Air-modellen bara en glorifierad e-modell (som iPhone 16e)? Dvs en skittelefon som är lite billigare än basmodellen men det är väl betydligt mer värt att idag köpa en 15 istället för 16e.

Så nu kallar de dem för Air istället men lär ju inte vara mycket att hänga i granen men de som vill ha ”det senaste” men komma lite ”billigare” undan och föräldrar till sina bortskämda snorungar lär väl nappa tyvärr.

Aja, den som lever får te.

Är väl mer ”svar” på galaxy s25 edge som jag förstått det av alla rykten jag hört. Så en riktig tunnis med minuset att batteriet blir lidande.
Men ja absolut för ett premium pris.

Iphone 16e är ju ”nya” ”SE” modellen om man vill ha en något billigare iPhone. Synd de inte behöll det prefixet dock.

Så efter september så kommer det väl officiellt finnas dessa lurar via apples hemsida om ryktena stämmer att air ersätter plus storleken av ej pro modell.

iPhone 16e
Iphone 16
Iphone 17
Iphone 17 air
Iphone 17 pro
Iphone 17 pro Max

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min 15 Pro Max visar fortfarande 100% batteri hälsa efter nästan två års användning.
Finns nog inget nytt som kommer komma nu eller på minst två år till som gör det värt att uppgradera.

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem

Vizor?? Tagit inspiration från Pixel serien?

Permalänk
Medlem

Haha va är det där för skit?!? Är det estetiska det viktiga så har Apple verkligen tappat farten, synd att alla på android-sidan ska ta efter deras design.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde_johan:

Blir priset mer än en bättre begagnad bil..? Jag köpte min bil (bättre begagnad) för ca. 350 000 kr och jag hoppas verkligen inte att de nya iPhone-modellerna blir så dyra!

Tyvärr, den blir så dyr.

Permalänk
Medlem

Groteskt fula, har mupparna på Apple tappat tvålen i duschen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde_johan:

Hur långt är ett snöre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Min 15 Pro Max visar fortfarande 100% batteri hälsa efter nästan två års användning.
Finns nog inget nytt som kommer komma nu eller på minst två år till som gör det värt att uppgradera.

Själv sitter man på en iPhone 15 Pro med 83% (587 battericykler) batterihälsa… lär närma mig 80% när 17 Pro finns på marknaden om det fortsätter såhär.

Batteriet håller inte ett dygn längre så ska man inte hem efter jobbet gäller det att stödladda.

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem

Jag har varit Apple-tomte i lite över 20 år. Övergav Nokia för köp av den första iPhone som funka i Sverige anno 20xx. Köpte varje ny model som kom fram till min nuvarande 12 pro. Men intresset för telefoner dog redan vid iPhone 6 och favorittelefonen va SE.

Som nån nämnde så är iOS 26 en riktig dumpster fire. Blir en ny iPhone om de kommer en I SE-storlek. Trött på stora telefoner. Favorittelefonen är fortfarande Nokia 8890 - kunde sitta ner med telefonen i fickan…

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

Jag vill ha något som är avsevärt bättre på att fota typ småfågel på avstånd än vad min Pixel 9 pro XL klarar. Vet inte om det kommit någon konkurrent till Vivo x100 ultra än på det här området? Satsar de stora aktörerna fortfarande inte på att förbättra optiken nämnvärt? Dvs att det bara är kineserna som håller på med sånt?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Designen på Air och Pro var ju horribel... kanske får bli en standardvariant i år. Hoppas på skärm med 120 Hz bara!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Designen på Air och Pro var ju horribel... kanske får bli en standardvariant i år. Hoppas på skärm med 120 Hz bara!

Ja, det här med förnya för förnyandets skull och då oavsett vad utfallet blir är väl rätt symptomatiskt för vår samtid rent generellt?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 925a:

Som nån nämnde så är iOS 26 en riktig dumpster fire.

Vad är det för något fel med iOS 26? Har kört iPadOS 26 ett tag nu och tycker att Developer Beta 4 är riktigt bra. Är väl inte så imponerad av just Liquid Glass, men allt annat fungerar fint!

Permalänk
Medlem

Nytt i all ära, men den blek-orangea och marinblåa färgen får det att vända sig i magen på mig. Återminns känslan av de bruna Manchester-byxorna man tvingades i som 5-åring. Mattsvart blev däremot helt ok…men jag tror att min 11 håller iaf till iPhone 18 eller 19

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Har en 11 idag så blir att byta. Som tur är får man telefon via jobbet.

Känner du att du behöver det av någon anledning? Min funkar som jag minns att den gjorde när den var ny. Lägger den på qi-laddaren varje natt, men batteriet håller ett par dygn vid normal användning (ringa, sms och lättare surf).

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Fulaste förändringen på länge i mina ögon, känns inte färdig

Permalänk
Medlem

Hoppas att det blir lite mer överraskningar med denna generation. Tänkte uppgradera från min iPhone XS.

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gabe:

Bytte från en 12 Pro Max till en 16 Pro Max via jobbet. Märker 0 skillnad. Apple brukade vara innovativa men allt som kommer med nya modeller är "ny AI" och "bättre spelprestanda" samt "bättre batteritid". Jag tror mobiltelefontillverkare kommer få minskad lönsamhet när folk kan behålla mobiler 4-5 år och inte byter 1-2 år som tidigare. Skulle aldrig falla mig in att som privatperson uppgradera förrän mobilen går sönder eller batteriet sjunger på sita versen (och batterier går ju att byta).

Gjorde exakt samma hopp förra hösten och märkte klar skillnad. 120 Hz på skärmen kanske det mest uppenbara, men sen även kvalitet på video/kamera.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde_johan:

LOL!!! För mig börjar bättre begagnad bil vid sjusiffrigt!!! Det tuffa tider visst, men vi är väll inte 'fattiga' här på forat?! Kör du något av märkena som recenseras av aftonbladet ock skattar under 300k xD?

Personen du citerar kanske lever i det förgågna delvis, när man faktiskt fick en bättre beg-bil för ~20-40k, som en telefon kan kosta idag.

Jag själv ser fram emot hur telefonerna blir, kanske tar steget till apple igen.

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Ska byta till iPhone efter många androidår. Blir nog en 16 pro max när 17 släpps. Den nya ser ju förjävlig ut. Brukar föregående säsongen reas?

De brukar säljas billigare, men inte jättemycket billigare. Om den kostar 15k ny kanske den säljs för 12k när den är 1 år gammal under någon rea. Det känns inte värt för sån liten rabatt enligt mig när man tänker på att man får en sämre telefon som håller ett år mindre/kortare.

Stor skillnad mot Android-sidan där jag får känslan av att telefonerna ofta säljs ut för halva priset efter något år.

Permalänk
Medlem

Sanslöst fula telefoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggin:

Känner du att du behöver det av någon anledning? Min funkar som jag minns att den gjorde när den var ny. Lägger den på qi-laddaren varje natt, men batteriet håller ett par dygn vid normal användning (ringa, sms och lättare surf).

Mitt batteri har blivit riktigt dåligt och håller knappt hela dagen. Hade jag betalat mobilen själv, då hade jag antagligen åkt och försökt få batteriet utbytt.