Permalänk
Medlem

Alla? maps till spelet är data minade/läckta nu. 10st till multiplayer.
Sen va det 4st remakes, till Portal kanske? Eller om dom har dessa redo att slänga in till bas spelet kanske.
Operation Firestorm (bf3)
Propaganda (bf4)
Talah Market (bf3)
Downtown (hardline)

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Ser rätt bra ut, skulle dock gärna slippa 3D-spotting (och killcam som jag såg i ett annat klipp). Hoppas även på större kartor med mer fordon än vad man sett hittills.

Skrivet av walkiii:

Alla? maps till spelet är data minade/läckta nu. 10st till multiplayer.
Sen va det 4st remakes, till Portal kanske? Eller om dom har dessa redo att slänga in till bas spelet kanske.
Operation Firestorm (bf3)
Propaganda (bf4)
Talah Market (bf3)
Downtown (hardline)

Dragon Valley och några andra klassiker från BF2 vore kul att se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Jag var ironisk, för det är folk på forumet som påstår att BF6 är som 2042 enligt dem, och det är det INTE.

Nej det är det verkligen inte, det är mycket sämre

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

FIRESTORM REMAKE COMFIRMED!!!??

BATTLEFIELD 6 TRAILER LEAKED 🚨

The last 15 seconds of the BF6 multiplayer reveal trailer have appeared online.

Limp Bizkit music in the background 👀

15 sec Battlefield 6 Trailer Leak @ X

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

FIRESTORM REMAKE COMFIRMED!!!??

BATTLEFIELD 6 TRAILER LEAKED 🚨

The last 15 seconds of the BF6 multiplayer reveal trailer have appeared online.

Limp Bizkit music in the background 👀

15 sec Battlefield 6 Trailer Leak @ X

Tänker faktiskt hålla mig till 20.30 ikväll, för att få se allt.

Sett mycket "confirmed" beta datum också, problemet är att dom innehåller en stängd beta. Och EA har bekräftat att det inte kommer vara någon stängd beta, utan bara öppen. Vilket jag uppskattar, gillar inte att man ska behöva förboka för att få spela en beta.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Cyberz:

Nej det är det verkligen inte, det är mycket sämre

Det är en alpha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Tänker faktiskt hålla mig till 20.30 ikväll, för att få se allt.

Sett mycket "confirmed" beta datum också, problemet är att dom innehåller en stängd beta. Och EA har bekräftat att det inte kommer vara någon stängd beta, utan bara öppen. Vilket jag uppskattar, gillar inte att man ska behöva förboka för att få spela en beta.

Den kanske bara är öppen för dom som förbokat 😎

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Den kanske bara är öppen för dom som förbokat 😎

Kommer garanterat vara flera, både öppna och stänga och även att man får spela före andra om man förbokar precis som alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Kommer garanterat vara flera, både öppna och stänga och även att man får spela före andra om man förbokar precis som alltid.

fast dom har bokstavligen sagt att det kommer inte vara någon closed beta.

EA's Global community manager skriver.

There is no closed beta, open beta info coming soon.

We have not announced anything for open beta. There is no closed beta at all.

Det där skrev han igår kväll.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

fast dom har bokstavligen sagt att det kommer inte vara någon closed beta.

EA's Global community manager skriver.

There is no closed beta, open beta info coming soon.

We have not announced anything for open beta. There is no closed beta at all.

Det där skrev han igår kväll.

Där har varit flera. Och vi kan nog inte helt lita på vad dem säger heller. Kan garantera att det varit "stängda" betor innan kvällens evenemang dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Där har varit flera. Och vi kan nog inte helt lita på vad dem säger heller. Kan garantera att det varit "stängda" betor innan kvällens evenemang dessutom.

Det kanske är lite naivt att "tro" på vad dom skriver. haha. Men det är vad vi har att gå på nu. Och sen är det inte omöjligt att dom har en "stängd beta", fast det kommer heta något annat, så dom kan stå vid sig att det faktiskt inte va en stängd beta.

Det ryktas ju om att man ska kunna få drops från twitch ikväll, men det skulle som sagt vara till den "stängda betan".

Hur som helst, så ser jag fram emot ikväll. Och jag hoppas att dom inte har något speltest bakom en betalvägg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Släpps trailern 20:30 ikväll?
Grymt med Limp Bizkit ju!! 👍

Mitt 5080 anländer antagligen imorgon. Då är jag redo för betan!
6900XT slutade visa bild för över 1 år sen. Och ett gammalt 1060 har suttit i burken sedan dess. De duger icke! 😛

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Släpps trailern 20:30 ikväll?
Grymt med Limp Bizkit ju!! 👍

Mitt 5080 anländer antagligen imorgon. Då är jag redo för betan!
6900XT slutade visa bild för över 1 år sen. Och ett gammalt 1060 har suttit i burken sedan dess. De duger icke! 😛

Ja ikväll är det som gäller.

RTX 3080 funkar utan problem i BF6 med High settings med "bra" FPS. Bara stänga av allt skräp som inte behövs

Intressant och se att Labs ligger på ~ 48 GB BETA enbart medans BF1, BFV och 2024 ligger på 87-104 GB...

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Ja ikväll är det som gäller.

https://www.youtube.com/watch?v=c_BRbvYxgOY

RTX 3080 funkar utan problem i BF6 med High settings med "bra" FPS. Bara stänga av allt skräp som inte behövs

Intressant och se att Labs ligger på ~ 48 GB BETA enbart medans BF1, BFV och 2024 ligger på 87-104 GB...

Ja men mitt 1060 nådde inte ens upp i minimum kravet. 😛
Impulsköpte 5080FE när de kom i lager. Hoppas det funkar till både BF6 och GTA6. 👍

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Saknar verkligen Battlefield hade en av mina bästa gaming stunder med främst 3an och även 4an.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Saknar verkligen Battlefield hade en av mina bästa gaming stunder med främst 3an och även 4an.

Samma här. En liten låga tändes när man ser från BF6 men fortfarande väldigt osäkert

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Skrivet av Donkey:

Samma här. En liten låga tändes när man ser från BF6 men fortfarande väldigt osäkert

Ännu en gång, det var BF 3 och 4 som var det BÄSTA, men idag 2025 går det att spela ÄNNU. Att folk INTE kan släppa detta att man VILL HA ETT FWNK BF 3/4 IGEN! Suck...

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Ännu en gång, det var BF 3 och 4 som var det BÄSTA, men idag 2025 går det att spela ÄNNU. Att folk INTE kan släppa detta att man VILL HA ETT FWNK BF 3/4 IGEN! Suck...

Läste detta till punkt och sneglar snett på min 70x55cm BF2 poster vid datorn: "people start forgetting your glory days :/ "

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

Läste detta till punkt och sneglar snett på min 70x55cm BF2 poster vid datorn: "people start forgetting your glory days :/ "

Jo men så är det, dem gamla BF kommer alltid vara varmt om hjärtat. Men man måste gå vidare i livet

Permalänk
Medlem

HEEEEEEEEERE WE GO!!!! JISSES \o/

Permalänk
Medlem

Det ser så jävla bra ut!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Det ser så jävla bra ut!

Told you....

Permalänk
Medlem

Reviving. Härligt att man kan nu släpa för att ta skydd sedan köra revive.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Såg vi Irish btw? Är karlfan back in business!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Evolution kallas det. När man tar ett vinnande koncept och bygger vidare på det. Tyvärr tappade de bollen någonstans mellan bf4 och BF2042.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

Evolution kallas det. När man tar ett vinnande koncept och bygger vidare på det. Tyvärr tappade de bollen någonstans mellan bf4 och BF2042.

Tyvärr vill ju dem FLESTA ha ett nytt BF3/4 hela tiden sedan alla släpp för att det var dem bästa, och nu kommer dem få det, typ.

Permalänk
Medlem

Otroligt att man säger det, men de blir en förhandsbokning! Längtar

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Noctua NH-D15 G2 - NZXT C1200 - Antec Flux

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Told you....

<Uppladdad bildlänk>

Fick du vara med på flera labs?

Jag fick bara vara med på en. Men jag tycker det va riktigt bra, med tanke på vilket stadie spelet va i.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser mycket lovande ut, blir köp direkt när det släpps.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800x3D | GPU: Asus Prime 5070 Ti OC | Mobo: Asus ROG Strix B650E-F | RAM: 32GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | M.2 2 x Kingston FURY Renegade 2TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | PSU: Phanteks AMP GH 850W ATX 3.1 | Kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Chassi: Lian Li LANCOOL 216 RGB | Monitor: Lenovo Legion Y27q-20 | Tangentbord: Mountain Everest Max MX Brown | Mus: Glorious PC Gaming Race Model I | Hörlurar: Sennheiser HD 560S

Permalänk

Kan BF2025 upprepa BF3/4:s storhetstid?

Spelet ser onekligen kul ut och jag fick nostalgiska minnen tillbaka till vad som gjorde BF3 & BF4 så framgångsrikt utöver att utveckla massor av olika saker och ting från BF2 - privata communityservrar!!!

Spelandet vi fick se nu är i princip en privatägd community server där alla spelare har starka incitament till att INTE fuska, botta, trolla, smurfa, stream-snipa, campa överdrivet (t.ex. i spawn point), griefa/sabba för sitt eget lag.

Det vore dålig PR för varje streamer/content-creator här som skulle göra något utav det ena eller andra från ovannämnda. Samtidigt har jag inte sett någon revivea någon annan; få som spelar supportklassen eller är varje stream idag så fokuserad på att spela som i CoD? (tyckte jag hörde någon reviva nu när jag skrev detta?)

Hursomhelst så tror jag BF2025 endast kan upprepa storhetstiden som BF3/BF4 hade om stödet för privata communityservrar möjliggörs. Jag tänker tillbaka på tiden när du kunde glida in på en av Webhallens communityservrar där fuskare försvann rätt illa kvickt och svartlistor delades med andra seriösa communityservrar.

Tillkommer stödet för privata communityservrar så kommer det garanterat att gå upprepa BF3/BF4:s storhetstid. Givet att diverse troll, fuskare och/eller griefers kommer att gråta ut i subreddits när de då stängts av för att de inte kan "spela med socialt vett".

Tyvärr är jag 99 % säker att det inte kommer stöd för privata communityservrar så spelet kommer att förstöras av smurfs, troll, bottar, fuskare och/eller griefers ute i det vilda. Vad vi får se nu är det närmsta vi får se hur bra det skulle kunna ha blivit om privata communityservrar inkluderats.

Men någon själ här kanske känner någon som arbetar på Dice som kan skicka vidare budskapet? Problematiken ligger i att utvecklaren INTE bestämmer hur roligt spelet får vara utan de som betalar deras löner och för roliga multiplayer-spel innebär att du inte köper andra (multiplayer)spel från samma utgivare vilket gör aktieägarna mycket ledsna på mornarna.

Nåja, det var roligt att få se hur kul det skulle ha kunna blivit om privata communityservrar fanns med i BF2025 precis som under storhetstiden för BF3/4!

Jag hoppas att jag har fetfel och att stöd för privata communityservrar tillkommer för då går det att upprepa storhetstiden från BF3&4-tiden! (nu sa de bokstavligen talat "the res was cool" så de verkar inte spela helt CoD-aktigt! )

Mvh,
WKF.

Visa signatur

(V)ulnerabilities
(I)n
(B)asically
(E)verything
Programming