Permalänk
Medlem

Köpråd stationär dator, 15k

Jag ska nämligen köpa delar och bygga min egna dator men behöver hjälp att köpa de bästa delarna + chassit för runt 15,000 kr som är min budget. Vilka bra CPU, gpu osv är de bästa för priset??

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om. - MOD
Permalänk
Moderator
Moderator

Börja med att läsa VIKTIGT: Hur man får köpråd och komplettera med det som saknas, främst under "Beskriv klart och tydligt vad du har för behov".

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Något sånt här ger grym bang for the buck om datorn är avsedd för att spela på, fick inte så mycket info om användning.

Det går att spara in ytterligare några hundralappar på chassi, nätagg och kanske moderkort, men det känns dumsnålt att välja billigare alternativ när detta redan är såpass prispressat.
Har du möjlighet att gå upp några hundralappar hade jag lagt till en tredjeparts CPU-fläkt för att få ner ljudnivån, samt kanske gå för ett lite kraftigare nätagg, men ville hålla mig inom ramen 15 000 +/- 500

Visa signatur

Chassi: Fractal Design North Grafikkort: Radeon 9070 XT Red Devil CPU: Intel Core i5 12600k CPU-kylare: Noctua NH-D15 Moderkort: msi pro Z690-A Ram: Corsair Vengeance DDR4 32GB Nätagg: Seasonic Focus GX 850