This device cannot find enough free resources....

Permalänk
Medlem

This device cannot find enough free resources....

Tja!
kopte just Nfs-rev 2.0 samt 2500+ barton...installerade det och allt. Men sen nar ja forsoker installera grafikkortet ser ja att det inte gar...sa ja gar in i device manager och ser till min forvoning att Nvidia AGP pci-bridge inte funkar som de ska...
sa ja klickar pa egenskaper och do ser ja foljande i device status:

This device cannot find enough free resources that it can use. (Code 12)

If you want to use this device, you will need to disable one of the other devices on this system.

You need to restart your computer before the changes you made to this device will take affect.

Click Troubleshooter to start the troubleshooter for this device.

ja har provat allting, installerat om windows 6 ganger...tankat nya drivrutiner till moderkortet. Hallt pa och forsokt fixa problemet i 4 timmar. Skulle vara tacksam om nagon kan hjalpa mig...MYCKET tacksam...

ps: ja tror det ar agp platsen som inte kan bli hittad eller liknande...
/MVH Lennart

Permalänk
Medlem

de stora problemet ar att ja inte kan installera mitt grafikkort pa grund av detta, ja tror agp porten inte kan hittas eller nogot :{

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla så att ACPI är aktiverat i BIOS, annars kan det hända att man får slut på IRQer..

Sen ska du installera drivrutinerna för chipset, finns här: http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_2.45

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Kolla så att ACPI är aktiverat i BIOS, annars kan det hända att man får slut på IRQer..

Sen ska du installera drivrutinerna för chipset, finns här: http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_2.45

ACPI är aktiverat, men jag har nu testat att slå av APCI. Det verkar inte hjälpa.

Permalänk
Hedersmedlem

Har du installerat Nvidias drivrutiner då?

Har för mig man fick nått liknande felmeddelande om man försökte köra med AGP i Win95 utan rätt drivrutiner.

Visa signatur

Nämen hej!