Hur tar man bort lagrade adresser i adressfältet ?

Permalänk
Medlem

Hur tar man bort lagrade adresser i adressfältet ?

Som sagt undrar hur man får bort adresserna som kommer upp om man typ börjar skriva in www.a i adressfältet så kommer en massa adresser upp som börjar på a som jag besökt.

nån som vet ?

Permalänk
Medlem

haha... VAd kan det vara för sidor tro?

Visa signatur

"Jag missade inte tåget,tåget missade mig"
www.bktraben.tk , http://listen.to/germanmusic

Permalänk

Porrsurfat på morsans dator eller?

Jag tror att det försvinner om man tar bort allting i Temporary Internet Files manuellt. Det funkade dock inte att ta bort i Internet-alernativ.

Kan inte hitta hur man tar bort det annars, men vet att ajg sett det. Det kanske ligger i TweakUI och andra sådana program...

Visa signatur

[size="1"]Min lillebrorsa, när jag förklarat om resistans för honom:
-Leder smala människor ström sämre?
Mitt svar: De leder sämre på längden, men bättre på tvären...[/size]

Permalänk
Medlem

Jag har för mej att dom försvinner om man rensar "tidigare"

Visa signatur

Varit med ett tag.. :)

Permalänk
Medlem

Verktyg -> Internet Alternativ -> Avancerat -> Scrolla ner till websökning kryssa av Komplettera automatiskt

Om du nu inte vill ha den funktionen alltså

Om du vill rensa så får du gå till
Verktyg -> Internet Alternativ -> Allmänt -> Rensa tidigare och/eller Ta bort filer
kommer inte ihåg exakt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yimargi
Verktyg -> Internet Alternativ -> Avancerat -> Scrolla ner till websökning kryssa av Komplettera automatiskt

Om du nu inte vill ha den funktionen alltså

Om du vill rensa så får du gå till
Verktyg -> Internet Alternativ -> Allmänt -> Rensa tidigare och/eller Ta bort filer
kommer inte ihåg exakt

Tack ! det funkade....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_real_Tobban
Det kanske ligger i TweakUI och andra sådana program...

Det låter troligt.

Visa signatur

It is one thing to describe an interview with a gorgon or a griffin, a creature who does not exist.
It is another thing to discover that the rhinoceros does exist, and then take pleasure in the fact that he looks as if he didn't.
- G.K. Chesterton

Permalänk
Medlem

Är det inte mycket enklare att köra med automatiskt komplettering? Jag brukar exempelvis bara behöva skriva "www.s", trycka pilned och enter för att komma in på sweclockers. Hur smidigt som helst.

Permalänk

Jo men småkillarna som är inne på free6 titt och tätt på familjedatorn gillar det nog inte

Ett annat bra tips om man bara vill ha bort -en- adress är att scrolla i rutan som kommer upp med piltangenterna och trycka DEL på tangentbordet.

Visa signatur

No time for the old in-out, love. I've just come to read the meter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DasIch
Är det inte mycket enklare att köra med automatiskt komplettering? Jag brukar exempelvis bara behöva skriva "www.s", trycka pilned och enter för att komma in på sweclockers. Hur smidigt som helst.

Mycket lätare att ha swec tilsammans med alla andra sidor man alltid går in på på "Auto-tab". Stackars er utan Safari

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

» Hedersmedlem: Fd Ledarmoderator & Redaktör
» Läs reglerna
» Medlem på swec i över 10 år!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel Mott
Jo men småkillarna som är inne på free6 titt och tätt på familjedatorn gillar det nog inte

Ett annat bra tips om man bara vill ha bort -en- adress är att scrolla i rutan som kommer upp med piltangenterna och trycka DEL på tangentbordet.

Det fungerar inte med adressfältet men fungerar annars bra t.ex i googles sökfält så kan man ta bort ord därifrån på det sättet men fungerar inte i adressfältet, iallafall inte i ie.

Permalänk
Medlem

detta är under Win XP Home och start menyn i klasiskt läge...

för att få bort dom kan man även gå in på:
Startmeny->instälningar->Aktivitetsfält och startmeny-> välj fliken start-meny->anpassa-> Rensa
då får man bort senaste inskrivna webaddresser i listan på dom och det som finns under dokument på startmenyn

virrade nog till det vad det var som frågades efter men nåt sånt kanske nån av er inte visste

//johanNA

Visa signatur

De två dator nördarna till varandra.
1. -Vilken av SCSI eller IDE diskar skulle du välja...
2. -Lungt SCSI det andra är ingen idee