Permalänk
Medlem

Bygga nytt i compaq låda

Jag har en Compaq Presario 8425EA.
Det är en P4 1,7 512ram gf3ti200 osv.. Nu är det somså att en del spel börjar bli lite segt. Speciellt Flight Simulator 2004. Är en riktig flygtok. Dessutom kommer ju hl2 och sådant snart, och då är det nog bäst med lite starkare saker. Så nu undrar jag om ni tror att det går bra att köpa ett uppgraderinskit på komplett och stoppa in här ? Kommer nog även få lov att köpa nytt nätagg, då det är compaq special. Är nästan säker på att mitt chassi är atx Är ganska stort och rymligt osv. Någon som vet hurvida några oförutsedda problem skulle kunna dyka upp ?

Permalänk
Avstängd

Det enda problem som jag kommer på är att
alla kabinettkablar, tex, PowerSW, reset osv...

Kan sakna märkning om vem som är vem.
Sen måste du vara riktigt säker på att det är ett ATXchassi.

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk
Medlem

Hur ska jag göra för att vara säker på att det är ATX ?

Permalänk
Medlem

www.compaqsuck.com

Hallå, köp en helt ny låda. Compaq är INTE bra att göra nått med.
Du kommer att stöta på bekymmer med det mesta. jag har en polare som haft en compaq och han kunde inte ha nån stor cpu fläkt och han köpte ett nytt nätagg. Då vart det dremel och kapa som bara den. Det är billigare med en ny billig låda för typ 500:- med nätagg.

Visa signatur

Sluta fega...Volta mera

:::3500+:::MSI Neo 2 plat:::1024 Kreton VT:::9800 XT:::bZerk 500w:::

Permalänk
Medlem

köp ett nytt moderkort och försök klocka upp prollen. Sedan skaffar du ett nytt grafikkort; 9600Pro/9800SE eller 9800/9800Pro

Permalänk
Medlem

ang ovan

Alla Compaq har boxade prollar, tyvär så P4 inte så lätt att låsa upp som AMD

Visa signatur

Sluta fega...Volta mera

:::3500+:::MSI Neo 2 plat:::1024 Kreton VT:::9800 XT:::bZerk 500w:::

Permalänk
Medlem

Jag har inga planer på någon extrem överklockning. Dessutom ska jag inte direkt göra detta imorgon, utan både det ena och andra hinner nog komma ut på marknaden. Finns det ingen som har likadan dator som mig som har bytt mobo till ett standard ATX ?