Permalänk
Medlem

InWarehouse hackat?

http://www.inwarehouse.se/

det ser ju itne så lovande ut just för tillfället...

Visa signatur

xp 2500+ @ 3200+ (200*11)| nf7-s| twinmos pc 3200 256 mb| radeon 9700 pro (400/325)| cpu, nb, gpu sind waterchilled =)|

Permalänk
Medlem

hoppsan .. så kan det gå..

Visa signatur

.:Dr.Cerebrum:.

Permalänk
Medlem

Inte alls vackert faktiskt...

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?

Permalänk
Medlem

Verkar som de fixat det.

Permalänk
Medlem

ingen som har en screen?

Visa signatur

#NetGameGroup <- Lan I Norrköping
www.ngg.se

Permalänk

Här kommer en dump. Håll till godo

Visa signatur

iMac 27" i7 3.4 OSX 10.9

Permalänk
Medlem

Där ser man

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Varför skulle man vilja hacka inwarehouse?
Helt onödigt hack imo.

Visa signatur

º The United States is a nation of laws: badly written and randomly enforced. - Frank Zappa
º Go veggie!
º www : @

Permalänk
Medlem

hacka dataprince istället. hade gjort det om jag kunnat

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk

Gl-Gnu . glöm inte att Peter Lui kommer att anmäla det för "spioneri" eller att det är Nazister bakom hackningen

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Hedersmedlem

Blir bara förbannad när jag ser sånt! Om de/den har något mot företaget finns det väl bättre sätt att få fram det på?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Blir bara förbannad när jag ser sånt! Om de/den har något mot företaget finns det väl bättre sätt att få fram det på?

Vilka sätt då?

Det är FEL men ack så effektivt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plake
Vilka sätt då?

Tänk efter lite nu eller ska jag verkligen behöva dra pinsamma exempel för att få dig att förstå?

1: Du säljer en begagnad dator privat via blocket. Köparen är inte nöjd men du hävdar att du inte gjort fel. Konflikten är oundviklig. Är det då ok att köparen åker hem och vandaliserar din bil? Eller hade du i det fallet tyckt att det är fel och isåfall vad är skillnaden?

Edit. Ber om ursäkt plake. Överreagerade! Borde läst och begrundat ditt inlägg lite till innan jag postade detta. ilstallione

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Tänk efter lite nu eller ska jag verkligen behöva dra pinsamma exempel för att få dig att förstå?

1: Du säljer en begagnad dator privat via blocket. Köparen är inte nöjd men du hävdar att du inte gjort fel. Konflikten är oundviklig. Är det då ok att köparen åker hem och vandaliserar din bil? Eller hade du i det fallet tyckt att det är fel och isåfall vad är skillnaden?

hacka en sida och vandalisera en bil är ju inte direkt samma sak

Ett företag backupar antagligen sin sida ofta och kan därför enkelt få upp den igen på bara några minuter.
En bil kostar massor av pengar att reparera.

Permalänk
Medlem

det är inte hackat utan en cracker har förstört... det är så dom gör att ägna sig åt att förstöra !! hacker / cracker stor skillnad

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

hacker är nog ganska vedertaget som något negativt. orka diskutera det nu ok

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

hacker=icke negativt
cracker=negativ
mycket enkelt.

Sen att förstöra så är fel
Även att köra tillbaka från backup tar tid och kostar pengar

Visa signatur

This is not the place for mindless aggression
NAT är fel!

Permalänk

Tänk på intäkterna dom förlorar under tiden

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Jag tycker snarare det ser ut som en deface, vilket oftast inte är så allvarligt.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morotsmos
hacka en sida och vandalisera en bil är ju inte direkt samma sak

Ett företag backupar antagligen sin sida ofta och kan därför enkelt få upp den igen på bara några minuter.
En bil kostar massor av pengar att reparera.

Ok...Var ska man då dra gränsen för vad man får förstöra för andra? En web-sida är ok men inte en bil? Om jag då ger mig på brevlådan som inte kostar så mycket att ersätta är det ok?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Old math teachers never die, they just tend to infinity.

Permalänk
Citat:

Man kan lätt framstå som korkad när man överreagerar och försöker racka ner på någon annans inlägg utan att själv förstå vad det handlar om. Som till exempel du gör ovan.
Texten du reagerade på följer:

Citat:

Vilka sätt då?

Din immediata reaktion är att ta upp de moraliska aspekterna av en deface, och fördömma aktionen som sådan, vilket det redan är klargjort att författaren av ursprungsinlägget håller med dig om. Han önskar istället poängtera de faktiska effekterna, oavsett moralsyn, av ett sådant agerande. Ditt polemiserande blir således "straw man", och verkar lite, tja, for lack of a better word, ogenomtänkt.

W

Permalänk

Hahaha så det är inte bara i comhem tråden du överreagerar och bråkar ilstallione? Aja, min synpunkt gäller WorldSpawns inlägg...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WorldSpawn
Man kan lätt framstå som korkad när man överreagerar och försöker racka ner på någon annans inlägg utan att själv förstå vad det handlar om. Som till exempel du gör ovan.

Din immediata reaktion är att ta upp de moraliska aspekterna av en deface, och fördömma aktionen som sådan, vilket det redan är klargjort att författaren av ursprungsinlägget håller med dig om. Han önskar istället poängtera de faktiska effekterna, oavsett moralsyn, av ett sådant agerande. Ditt polemiserande blir således "straw man", och verkar lite, tja, for lack of a better word, ogenomtänkt.

W

Åh vilka vackra ord du slänger dig med men om du nu har så brett ordförråd kanske du inte behöver blanda två språk i samma text? När folk använder ord som av många är obekanta brukar det oftast vara för att kväva svar eller framstå som listig. Jag utgår ifrån att detta inte var ditt syfte så jag ska hjälpa dig på traven så kanske du har lättare att bli förstådd:

immediata = omedelbara, direkta
polemisera = debattera, diskutera
straw man = avsiktligt ignorera en annan debattörs åsikt och ersätta den med en förvanskad, överdriven version av densamma.

När du med avsikt väljer "svåra" ord för att förklara något simpelt verkar det lite, tja, for lack of a better word, urlöjligt.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

*fniss*

ehrrm..

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

humor på hög nivå

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WorldSpawn

W

Är du oskuld?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Hahaha så det är inte bara i comhem tråden du överreagerar och bråkar ilstallione? Aja, min synpunkt gäller WorldSpawns inlägg...

Åh vilka vackra ord du slänger dig med men om du nu har så brett ordförråd kanske du inte behöver blanda två språk i samma text? När folk använder ord som av många är obekanta brukar det oftast vara för att kväva svar eller framstå som listig. Jag utgår ifrån att detta inte var ditt syfte så jag ska hjälpa dig på traven så kanske du har lättare att bli förstådd:

straw man = avsiktligt ignorera en annan debattörs åsikt och ersätta den med en förvanskad, överdriven version av densamma.

När du med avsikt väljer "svåra" ord för att förklara något simpelt verkar det lite, tja, for lack of a better word, urlöjligt.

Synd att vi inte är lika överrens i comhem-tråden superboss :). Jag skrattade så jag höll på att trilla av stolen när jag läste byfånens inlägg...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss

1) Mitt språkbruk har ingenting med att "verka listig" att att göra. Skriv debattinlägg hela dagarna så blir du också skadad, det kan jag garantera dig.

2) Det finns en hel del ord på engelska som i alla fall jag har svårt att finna motsvarigheter till på svenska. Straw man-begreppet exempelvis. Har du förslag på svensk synonym till det så tar jag tacksamt emot.

3) Varken "immediata" eller "polemisera" är såpass ovanliga ord att de inte kan uppträda i en text av det här slaget. Jag tycker närmast det är lite nedlåtande att du förklarar begreppen för andra debattörer. De torde väl känna till dem redan, får man hoppas.

4) Försök förklara skillnaden mellan en moralisk bedömning av ett visst handlande, och en bedömning av den pragmatiska effekten av sagda handlande för ilstallione. Lyckas du med det, utan att "slänga" dig med "vackra ord" (ditt ordval, inte mitt), och utan att dessutom tala ner till din publik med bäbyspråk o. dyl., så har du min ursäkt serverad rakt av. Men jag tvivlar på att det är så enkelt, ens för en någorlunda skärpt och litterat skribent..

W

Permalänk
Citat:

Är du oskuld?

"Klipp dig och skaffa dig ett jobb lilla ponken.." - Ungefär samma seriositetsnivå, n'est-ce pas? Vad sägs om att fundera på det jag skrev, och eventuellt svara med något lite allvarligare. Var elak och dryg om du vill det, det tål jag. Men billiga poänger tenderar att framstå som just.. billiga.

W