Tips om bra fps-spel till 10-åring

Permalänk
Hedersmedlem

Tips om bra fps-spel till 10-åring

Hej alla!
Nu är det juletider och morsans pojkväns son önskar sig ett fps-spel i stil med C.S. Jaha tänker jag...det finns ju hur mycket som helst....
Har ni ngt bra tips? Har tänkt på Call of duty eller liknande, men har idetorka nu...
Btw: Datorn de har klarar av de senaste spelen...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Call of Duty är underbart
Kan inte komma på så många roliga FPS spel...Tycker typ alla e samma sak fast med olika story, fast Return To Castle Wolfenstein var roligt också.

Permalänk
Medlem

det är bra att låta en 10 årig grabb/tjej spela sådana spel eller hur?
jag menar låt de slakta på bara

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk

10 år.. då lär ju inte något spel med mycket engelskt tal vara roande
quake 3 eller cs har ju ingen större handling , som man måste haka upp sig på

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teXmeX
det är bra att låta en 10 årig grabb/tjej spela sådana spel eller hur?
jag menar låt de slakta på bara

Jag vet.... grejen är att farsan hans är ganska restriktiv med vilka spel han får spela, kanske borde ta ett bilspel istället

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Vilket spel man ska välja beror ju lite på hur mycket grabben har spelat innan. Jag har t.ex. en kusin på 10år som spelar allt från FPS till RTS och RPG, och är duktig på det Men för en som inte har spelat så mycket och har begränasade kunskaper i engelska är det nog lite svårare att hitta något som passar eftersom spelen inte ska innehålla alderles för mycket text som måste läsas. UT2003 kanske är ett alternativ? Inte mycket mer än att springa och skjuta

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Permalänk
Medlem

Varför just ett cs-liknande spel? Inte sugen på att ge honom ett riktigt FPS-spel? Q3/ut2k3 finns att få tag på mycket biligt nu för tiden.

Själv lärde jag min bror att spela UT när han vara 4, UT2k3 när han var 6.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem

mest lämpliga spelet i fps-genren är nog "nerf arena blast". Det går ut på att skjuta med diverse leksakpistoler på varrandra
sugproppspistoler mm.
Har för mig det använder UT's motor.

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem

Kan det ultimata spelet med skön humor som är i FPS shooter

No one lives forever 1 ( Nolf )

No one lives forever 2 ( Nolf2 )

Visa signatur

** Intel Core 2 Duo @ 3Ghz ** 4Gb DDR2 @ 800Mhz ** Geforce 8800GTX 768mb **

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roughack
mest lämpliga spelet i fps-genren är nog "nerf arena blast". Det går ut på att skjuta med diverse leksakpistoler på varrandra
sugproppspistoler mm.
Har för mig det använder UT's motor.

Haha, tänkte på det jag också

Annars så finns det nog inte så många fler fpslir för sånna i den åldern...

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk

förrutom det som har nämnts, battlefield? fast det kanske inte farsan tillåter för det är ju realistiskt, alltså man dödar andra människor.
men ut2003 går ju knappt relatera till verkligheten så det aknske är nått, men nu vet jag inte hur han är men ut2003 kanske är lite för "svårt".

Visa signatur

Arsenal FC

Permalänk
Medlem

UT2003 innehåller ju _rätt_ så mycket blod om man säger så... Testa soldier of fortune..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teXmeX
det är bra att låta en 10 årig grabb/tjej spela sådana spel eller hur?
jag menar låt de slakta på bara

Jag spelade Duke Nukem 3D när jag var i den ålder. Känner mig inte speciellt skadad av det, även om det fanns sexklubbar o blod så det räckte till och blev över.

Permalänk
Medlem

UT2003 tycker jag låter som en bra ide.. annars så får du vällta sof med censurer

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk

serious sam

Visa signatur

Asus Maximus Extreme IV ● Intel 2600K @ 4.7Ghz ● Zalman CNPS9900 MAX ● Corsair XMS3 4x4096mb 1600Mhz ● EVGA Geforce GTX 980 Ti ● SB X-Fi Titanium Pro ● Corsair AX850 Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Varför just ett cs-liknande spel? Inte sugen på att ge honom ett riktigt FPS-spel? Q3/ut2k3 finns att få tag på mycket biligt nu för tiden.

same shit different names..

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

Jag är mer för mognadsgränser än åldersgränser, tänk på att många spel är rekommenderade från 15+ eller 18+, för guds skull, ge oss inga mer jobbiga "fjortisar" som bara förstör.
Ska du ge honom nått FPS, ge honom inget han kan spela online. Om han nu absolut inte är supermogen för sin ålder och klarar av det... för det finns redan tillräckligt många exempel varför 10-åringar inte ska sitta vid datorn överhuvudtaget....

Visa signatur

Nikon D90, Nikon D7000, SB-600, 2xYN-460, Nikkor 18-105mm/3.5-5.6 VR, Nikkor 35mm/1.8, Nikkor 50mm/1.8D, Tamron 70-200/2.8, Tokina 11-16/2.8, Nikon 85/3.5 Macro
Flickr

Permalänk
Medlem

Köp han något tråkigt bilspel, så sitter han inte vid datorn så mycket.

Permalänk

Alltså handen på hjärtat så tror jag inte att mer än 0.001 % av alla barn som spelar "våldsamma" dataspel blir skadade på något sätt. Själv har jag säkert suttit och spelat både Duke Nukem 3D som doom när jag var i den ålder...(säkert yngre). Att vissa (USA) barn får för sig att gå ut och skjuta någon är inte dataspelens fel utan föräldrarnas! (Inte tror jag att en 7-8 åring går in i en vapen affär och köper sig en pistol).

Men tillbaka till ämnet......köp Terminator 3: Rise of the machines inte specielt vekligt spel men heller inte uber öververkligt som UT. Sen tror jag säkert inte att han är så kräsen köp ett strategi spel han kanske gillar det också bara han väl provar(t ex WC3 eller Empires Dawn of the Modern world.

Permalänk
Medlem

Jag vet, ActionQuake 2! Helt klart det ultimata liret!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Lemmings är en gammal höjdare

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

HALO

Prince of Persia
verkar iaf coolt.

XIII
verkar vara ett omega bra spel, är intrycket jag fick när jag körde demot.

Det är iaf cellshading så ingen lär klaga över allt blod.

Men köp inte CS (half life) eller något sådant iaf, köp något som får honom att tänka själv (finns inte många spel).

EDIT
Fan köp half-life generation pack och sno ur cs.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimonQue
Köp han något tråkigt bilspel, så sitter han inte vid datorn så mycket.

Ja, det blev NFSU jag "fixade". Han gillar nog det bäst, sen är det inte våldsamt!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

det blir nog bra, sen när grabben är i 18 års taget så bränner han loss med en bil och får dryga böter

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
det blir nog bra, sen när grabben är i 18 års taget så bränner han loss med en bil och får dryga böter

Där sa du nått

Permalänk

Call of duty är ju bara en ripoff av medal of honor

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
det blir nog bra, sen när grabben är i 18 års taget så bränner han loss med en bil och får dryga böter

hahahaha...precis, och jag får betala borgen på 10000 för att få ut honom....vilken bra affär...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av transition
Call of duty är ju bara en ripoff av medal of honor

Men hej, expansion?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

att alla missade southpark riktigt kul att kasta snöbollar och skjuta pen uddar på varandra ju.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB