Permalänk
Medlem

Koppla in en vippströmbrytare

Tjena, jag skulle vilja få min vippströmbrytare att fungera ihop med mitt cigguttag. Men jag vet inte hur jag ska koppla, Vippen är en 3 "pinnars" On-Off-On, men jag ska bara använda On-off, här är en bild på vippen + cigguttaget.

//Jocke

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk

har du kopplat in ciggutaget??? om du har det så tar du den ena av dom kabeln som kommer från molexkontatkten och löder fast den på mitten piggen på vipströmbrytaren sen så löder du den på den övre pinen med en annan kabel som sedan går till cigg utaget

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Okay. Där det står off, ska det vara jord där från molex? alltså, Svart kabel från molex ska till Off på vippen, och en vanlig el kabel från ON på vippen till + på ciggutaget?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Samma kabel ska det vara, istället för att låta kabeln gå från molex till uttaget så går den genom strömbrytare..
Rita upp ett kopplingsschema så förstår du själv hur det ska vara kopplat.

Permalänk
Medlem

Okey jag tror jag fattar, men måste det inte vara en Jord kabel också? Typ från cigg-vipp?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När spaken står uppåt har du kontakt mellan de två nedre pinnarna och när spaken står nedåt har du kontakt mellan de två övre pinnarna.

Koppla in plus på mittpinne, sen kan du välja vilken av de andra två pinnarna som du ska koppla in plus till uttaget. Minus har du kopplat hela tiden till uttaget.

Visa signatur

Grabbar med hjärna kör bil med stjärna

Permalänk
Medlem

Tack Vikingen! Funkar perfekt!!

Jord från molex till uttag, + från molex till vipp, (mitten pinnen) sen från nedre pinnen på vippen till uttaget.! as bra! Nu fläktar det gött

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vart fick du tag i ciggarettuttaget?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Snodde den från en bil vi demonterade i skolan

Visa signatur