Hårdisken blev mindre ?

Permalänk
Medlem

Hårdisken blev mindre ?

Jag har en 80GB WDC hd som jag har i min dator. Igår bestämde jag mig för att testa att stoppa i en till hd som hör till en gammal dator. Stoppade i den och provade lite, men då blev min nya hd bara typ 32GB stor. Så jag tog bort den igen. Men problemet är att min 80GB fortfarande är 32GB. Ska tilläggas att jag formaterade om och höll på i samband med att jag stoppade i den nya. Iallafall så har jag sökt, men nipplarna kan det ju inte vara fel på för det har ju fungerat förr. För säkerhets skull kör jag helt utan nu, men ingen skillnad. Bioset kan det väl inte heller vara efterssom det har fungerat förut.

Det måste vara någonting med formateringen och partioneringen som är tokigt I Bios så visar den också bara 32-33GB.

Skulle vara mycket tacksam för lite hjälp...

Edit: ska säga att jag fixat i partition magic så den inte är formaterad alls nu, tror jag. Men ingen skillnad..

Permalänk
Medlem

Gör om den till NTFS. XP kan inte GÖRA (den kan använda, läsa och skriva till större FAT32-partitioner) större FAT32-partitioner än 32 GB. NTFS begränsning är 2 TB.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE