Produkttest: HDD/MP3-spelare

Permalänk
Hedersmedlem

Får se om vi kan få en förhandstitt, annars försöker vi med en recension i april.

Visa signatur

» Hedersmedlem: Fd Ledarmoderator & Redaktör
» Läs reglerna
» Medlem på swec i över 10 år!

Permalänk
Medlem

personligen tycker jag att ni bör skippa förhandstitt och göra en ordentlig recension
första svenska riktiga recensionen kanske. har redan kommit svenska förhandstittar, folk som varit i usa och köpt som macworlds chefredaktör som köpte en rosa modell till sin fru heh.

Visa signatur

weeee

Permalänk

iPOD Mini var ju för fan det fulaste jag har sett.

Permalänk
Medlem

host...jaja, alla kan inte gilla minimalistisk stilren design....vissa går efter filosofin "ju fler knappar desto bättre"

Visa signatur

weeee

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malicious
iPOD Mini var ju för fan det fulaste jag har sett.

Säg någon som du tycker är snyggare?
SJälv gillar jag inte irivers terminator 2 design

Permalänk

Creative JukeBox ZEN NX, Philips HDD060, Creative MuVo 2, Philips HDD100 och iRiver iFP-599T är enligt mig snyggare än iPOD Mini.

Permalänk
Medlem

Jag har märkt att många av de som är yngre tycker det är jättetufft med många knappar, medan många av de som är äldre tycker att en stilren design är snyggare. Jämför musikanläggningar. "Philips Super Mega Bassboost XXL Deluxe" med 50 knappar riktar säg till ungdomar medan de inte lika prylfyllda Technics-maskinerna riktar sig de äldre (som har råd att betala för bra ljud istället för många knappar).

Så iRiver-mojset till alla fjortisar och iPod till oss som har vett att se bortom knapphelvetet.

Visa signatur

Väskan: Apple PowerBook 12" 1,33GHz 768Mb RAM 80GB HDD
Skrivbordet: P4 2,4GHz, 768 Mb RAM, 120GB HDD, Radeon 9600
Jeansfickan: iPod Mini - SonyEricsson T68i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bmb
Jag har märkt att många av de som är yngre tycker det är jättetufft med många knappar, medan många av de som är äldre tycker att en stilren design är snyggare. Jämför musikanläggningar. "Philips Super Mega Bassboost XXL Deluxe" med 50 knappar riktar säg till ungdomar medan de inte lika prylfyllda Technics-maskinerna riktar sig de äldre (som har råd att betala för bra ljud istället för många knappar).

Så iRiver-mojset till alla fjortisar och iPod till oss som har vett att se bortom knapphelvetet.

Håller med dig om att enkla och stilrena saker är snyggare, men när det gäller mp3-spelare så köper jag inte en sådan för att kolla på utan för att använda som spelare/hårddisk och lyssna på musik med, då spelar det mindre roll om den är snygg eller ful utan det är funktionerna och kvaliten som är viktigare. Men det är klart att det är ett plus om det ser bra ut!

Visa signatur

Studerande på Fucking U.

Permalänk
Medlem

väl talat bmb!

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

Köpte en Asono 20gigs för ngr veckor sen.
Fula eller inte... testa lägga en vanlig HDD i brevid o se skillnaden. Dessa spelare ska i stort sett fungera som bärbara hårddiskar, om inte är det onödigt att införskaffa sig en mp3 spelare med så mkt kappacitet. Som tex iPod mini som har 4gig. Det räcker gott o väl till att ha mp3s (etc.) på. Skall man dock ha andra filer o knalla från dator till dator me filer på över 2-3gig så vill man helst ha 10gig eller mer, så ja tror att utseendet inte har så stor betydelse... inte heller storleken. Ligger bra i innerfickan eller väskan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaRub
Köpte en Asono 20gigs för ngr veckor sen.
Fula eller inte... testa lägga en vanlig HDD i brevid o se skillnaden. Dessa spelare ska i stort sett fungera som bärbara hårddiskar, om inte är det onödigt att införskaffa sig en mp3 spelare med så mkt kappacitet. Som tex iPod mini som har 4gig. Det räcker gott o väl till att ha mp3s (etc.) på. Skall man dock ha andra filer o knalla från dator till dator me filer på över 2-3gig så vill man helst ha 10gig eller mer, så ja tror att utseendet inte har så stor betydelse... inte heller storleken. Ligger bra i innerfickan eller väskan.

Det som talar mest för Asono och iRiver är väl att man slipper drivrutiner, men iPod måste man ju installera saker för att kunna för över filer...

Visa signatur

Studerande på Fucking U.

Permalänk
Medlem

Hmmm, efter långt övervägande och intensiv läsning av ett flertal olika tester så har jag nu gjort mitt val: IRIVER IHP-120 !

Ipod kroknade på mållinjen tack vare att den ej har drag n drop av filer, (iriver dyker upp som en hd direkt utan drivisar) dessutom är ipoden rätt tråkig nu när "alla" verkar ha köpt den.

Creative zen ska ju klara drag n drop men det visade sig efter koll på olika forum att det funkar ju ej som det ska, synd för den är både billigare o har större disk än iriver.

Men som sagt, bortsett från priset så är IRIVER IHP-120 bäst, både till ljud, design, funktionalitet och finesser.

Visa signatur

"ar ch n ir lig å in ro"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bmb

eh då.. jag är 17 år och det finns inget snyggare än en iPod! apple äger överhuvudtaget jag är dock lite för lite mod för att våga köpa en bland alla pc:are... lite före liten plånbok med

Visa signatur

egentligen gillar jag gitarrer mer än datorer...

Permalänk

dpmne sen när blev 17åringar fjortisar? :).

Själv beställde jag en Ipod 15 gig (och en dock sak till datorn) idag Får nog om 1-1½ vecka ;D

Visa signatur

Livet är standarden för värde

Permalänk

Ipod mini är så grymt ful, vanliga ipoden är riktigt läcker! synd bara på priset och mjukvaran Varför gjorde de inte minin med samma design som storebror fast i mindre format bara? ofattbart...

Min gamla mp3cd-spelare gick sönder idag, så efter jag fått svar (förmodligen negativa ) ang. garanti/reparation blir det nog att köpa en Asono (aka. Xclef) HD-500 20Gb + en fjärrka till den.
Den verkar passa mig perfekt!

(god natt)