Permalänk
Medlem

Nätverksbrygga

Vad är egentligen en nätverksbrygga?
vad använder man den till?

Condrad

Permalänk
Medlem

Bridges convert network transmission data formats as well as perform basic data transmission management. Bridges, as the name implies, provide connections between LANs. Not only do bridges connect LANs, but they also perform a check on the data to determine whether it should cross the bridge or not. This makes each part of the network more efficient.

Så säger cisco iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Exempel som jag använt en brygga till är att ta ner en WiFi-signal och sen skickat den vidare som vanligt Ethernet i kabel. Detta gjorde jag med Windows XP och två nätverkskort i datorn. Det ena ett WiFi och det andra ett vanligt Ethernet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Exempel som jag använt en brygga till är att ta ner en WiFi-signal och sen skickat den vidare som vanligt Ethernet i kabel. Detta gjorde jag med Windows XP och två nätverkskort i datorn. Det ena ett WiFi och det andra ett vanligt Ethernet.

Du skulle inte kunna se om du kan hjälpa mig med det, har nämnligen problem med att få det fungera. http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=244312 , ursäkta att jag snodde tråden lite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreas_87_06
Du skulle inte kunna se om du kan hjälpa mig med det, har nämnligen problem med att få det fungera. http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=244312 , ursäkta att jag snodde tråden lite

Testa Internetdelning om det inte fungerar med bryggning (se upp med ipnummerkrockar bara).

Annars har jag nog tyvärr inget tips annat än att traggla och testa och sen ge upp svärandes när det inte fungerar

Permalänk

En brygga (bridge) är i princip en två-portars switch. Ofta var bryggorna också mjukvarubaserade till skillmad från en switch som sköter filtreringen i hårdvara (snabbare)

Det den gör är att om två datorer på samma sida av bryggan pratar med varandra, så kommer inte denna trafik över till andra sidan bryggan/switchen (den filtrerar bort den) Detta gör ju att det blir mer bandbredd över på den andra sidan.

Broadcast-trafik kommer dock att passera genom bryggan/switchen.

Visa signatur

i7 6700k@4,6/Asus z170-a/64GB 2400@2666/2xGTX670 SLI/3840x2160

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Testa Internetdelning om det inte fungerar med bryggning (se upp med ipnummerkrockar bara).

Annars har jag nog tyvärr inget tips annat än att traggla och testa och sen ge upp svärandes när det inte fungerar

Det fungerar inte med internetdelning eftersom den har en internet-getaway och den verkar inte gå att stänga av i routern (d-link 614+).

Permalänk
Medlem

Jag kör med 2000pro och har ett hemnätverk (koaxial 10mbit) och en korsad (100mbit Cat.5) till brorsan/eller nån kompis som kommer över med datorn...Har försökt att skapa närverksbrygga emellan, men det går inte...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Atomico
Jag kör med 2000pro och har ett hemnätverk (koaxial 10mbit) och en korsad (100mbit Cat.5) till brorsan/eller nån kompis som kommer över med datorn...Har försökt att skapa närverksbrygga emellan, men det går inte...

Varför i hela friden har du ett COAX nätverk???????? Varför inte bygga nytt CAT5 baserat och dessutom med 100 MBit rakt igenom

Visa signatur

[Esc]

Permalänk
Medlem

Tack tack

Den informationen räcker gott och väl för mig.

Permalänk
Medlem

Måste man brygga anslutningar om man ska dela internet via 2 nätverkskort?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz, 4GB DDR3 Corsair, Powercolor HD5850, Corsair TX650, Samsung Spinpoint 1TB, Benq G2420HDB

[ XPS 1530 ][ 2.40Ghz 3MB ][ 8600M GT 512 RAM DDR3 ][ 3GB Ram ][ AUO 1440x900 ][ Hitachi 200GB 7200RPM ]

Permalänk
Hedersmedlem

Om din ISP delar ut ip-nummer med dhcp, och du vill att varje dator bakom brandväggen skall få varsitt riktigt ip, då måste du brygga. kräver dock att isp verkligen delar ut flera ip:n per kund.
Om du vill ha ett lokalt nätverk där alla kommer åt internet genom en gateway behöver du inte brygga.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem