Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mod
Det är faktiskt städat nu. Det är bara stökigt på ytan och det blir så väldigt enkelt då jag bara haffsar in allt nånstans sen när man börjar leta så hamnar allt på golvet igen.

Vet hur de är

Visa signatur

[Workstation] CPU: Intel Xeon E3-1240v5 + Noctua NH-U12S | MB: Supermicro X11SSH-LN4F | RAM: Samsung 32GB 2133MHz ECC DDR4 | SSD: 2x Samsung 850 Evo 500GB | GPU: Asus GeForce GTX 970 OC | CHASSI: Fractal Design Node 804 | PSU: Corsair RM650x |

| iMac 27" Late 2013 | MacBook Pro 13" Early 2015 | Server/NAS 36TB |

Permalänk
Medlem

http://home.no/tracidboy/datorer/P1010011.JPG
Här har jag en liten ghetto mod

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem

Ska ta bilder på min nya burk senare det är inte så ghetto men lite är det iaf

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

a3gz0r:
"haru haxxa cfg någe för d e fett me options i den såg ja då ja haxxa den för ja int byta efter brorsan spela.. fann typ allt då där e nog svare.... men du ja sejer d.. d e MKT!! saker där ja fatta inte allt men nån kanske kan?!!? ja fick hjelp här me min förut..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-Copy
http://thecopy.mine.nu/upload/P4160001.JPG

man kanske blir avtrubbad av att läsa den här tråden, men...vart är ghettot?
jag ser inte mer än en fläkt som ligger på GFX-kylaren, eller så sitter den fast...

Visa signatur

Lösningen på alla tekniska problem:
Allt går med våld, går det inte med våld får man använda mer våld!

Permalänk
Medlem

Kuckel: fläkten enda jag har, förutom den avklädda serverdatorn i en pappkartong.. jaja

Visa signatur

a3gz0r:
"haru haxxa cfg någe för d e fett me options i den såg ja då ja haxxa den för ja int byta efter brorsan spela.. fann typ allt då där e nog svare.... men du ja sejer d.. d e MKT!! saker där ja fatta inte allt men nån kanske kan?!!? ja fick hjelp här me min förut..."

Permalänk
Avstängd

va bara tvungen

Visa signatur

Don Vito for president!

Permalänk
Medlem

det finns olika uppfattningar av vad ghettomodding är, huvudsakligen dessa 2:

1.funktion framför utseende med de saker man kan hitta snabbt i sin närvaro såsom nån gammal sak som legat o dammat ett rejält tag.

2. gör det fult med flit o till o med ta tid på mig för min modding och bryr mig inte så mycket om funktion utan är det fult så är det ghetto.

jag tillhör själv kategori 1 men har inga bilder på nån modding jag gjort och den jag har just nu är helt omoddad. mest pga att jag inte hittat nått att modda den med.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem

i väntat på att jag ska bygga en fin låda till min LCD så tog jag vad jag hade hemma

http://biphome.spray.se/do/LCD/106_0644.JPG
http://biphome.spray.se/do/LCD/106_0650.JPG

Visa signatur

Davidio

Permalänk

När börjar årets GettoVM?? har en bild som ska få vara med

Visa signatur

Nu vill jag understryka att alla homosexuella är inte pedofiler, och alla homosexuella är inte perversa - Pastor Åke Gren

Permalänk
Medlem

det billigaste chassit på datorbutiken.com målat av mig med lite sprayfärg jag fick av en polare.... t.o.m insidan är målad i gult och på toppen står det "CHiX"
sen ser ni mig där spelandens bf och lite lingonpirrog av min ryska "farmor"

Permalänk
Medlem

ja inte var det vackert

Visa signatur

jag är snygg o bra.
men har stor dyslexi.

Permalänk
Medlem

heheh grymmt hhaa

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Medlem

Snyggt målat grabben

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nästa SM i Ghetto när kommer det ??? Tänkte ta och vinna den !

Permalänk
Medlem
Citat:

Hehe, "Bravo".
Och en sak till, va fan använder man den dära vita kabeln som sticker ut?
Har inte kommit på det än. :/

Permalänk
Medlem

Får väl ta och stoltsera med min snygga ghettoBOX då...

Fläkten är en 120mm titan... Men det verkar inte som nätagget i boxen pallar med riktigt... får nog bygga in den i en mATX-desktop låda istället med ett lite krämigare nätagg... :rolleye:

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Inaktiv

Min kartongdator, detta var iof ca: 4 år sedan men har ju aldrig visat upp bilderna innan...

satte fast moderkortet m.m. med små brickor i kartongen och kopplade in en microbrytare som powerknapp, färdigt.

Sen spelade vi utav bara hel-vete.

Dagen efter ställdes "Kartongen" ner på marken omedvetet i en liten vattenpöl för att ca: 5 min senare startas upp med våt kartongbotten. Eftersom nätagget satt i botten så kortslöts det och brann lite.

Vad göra nu ? Polarn hittar ett lastgammalt nätagg och löder i 4 timmar och sen tog han lite bilder på den. 1 år levde den, fullt fungerande... jag behövde kartongen till annat !

Datorn va en P II 400 eller 450 med 128 Ram o lite annat hopplockat 1 scsi disk och 2 ide diskar ...

shr.jannol.com/shots/frontpic.jpg
shr.jannol.com/shots/insidepic.jpg
shr.jannol.com/shots/leftpic.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soviac
Hehe, "Bravo".
Och en sak till, va fan använder man den dära vita kabeln som sticker ut?
Har inte kommit på det än. :/

Det undrar jag med.. Har alltid undrat vad tusan man har den till ..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Det undrar jag med.. Har alltid undrat vad tusan man har den till ..

Menar ni den med vit kontakt så är det till gamla moderkort, ström kabel asså, tror de e till 486 eller nåt sånt, hade iaf såna strömkablar till en gammal dator... kommer inte ihåg om de va en 486 eller en pentium...

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Tror det är till AT moderkort?

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk

Jag har tre sånna kontakter på ett gammalt moderkort som jag har liggande, har även tillhörande nätagg. Det är socket 7 P200mhz.

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Svaret som alla väntat på. Vad är det för kabel?

Svar: Det är en sk AUX kabel som var populär på dualmoderkort när ATX var nytt. Fanns även på en del vanliga ATX-kort också men de var inte lika vanliga då.

Innehåller en 5v kabel, två 3,3v och tre jord.

Icke att förväxlas med AT som är två stycken sexpoliga kontakter och helt annan pinkoniguration och andra spänningar.

Ghetto? Javist! Har tyvärr (eller som tur är) inte bild på allt, men här kommer några smakprov.

Vad gör man när molexarna är slut och man vill använda flera hårddsiskar? Man tar självklart ett nätagg till och kopplar in.

Extra grafikkort kylning...

Insug i fronten. Två 60mm fläktar fastlimmade med smältlim i två 3,5" platser. Lägg även märke till den riktigt snygga kabeldragningen

Samma fläktar fast sedda framifrån

Insug bak. Skulle egentligen varit tvärtom men jag vände fläktarna fel.

Hade inga 5,25" täckplåtar över... men det går lika bra med skumgummi.

Nätagget passade inte så bra, men det gjorde en 120mm fläkt...

Nätagget i botten istället. Och så mer skumplast

Lekdator. En gammal Dell P2 400.

Ny kylfläns på mitt tnt2u. Gamla hårddiskar är jätte bra att använda som tyngder när limmet ska torka

Grafikkortet monterat i datorn igen.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

OSkar000>>
en fråga till dig då.. finns väl såna där kablar på nyare nätagg me.. har för mig att jag har sån kabel i min burk hemma.. finns sån kabel i burken jag har i skolan.. datorn är ny.. gamla nätagg funkar till nya moderkort?
dvs om båda är atx.

[EDIT] du gillar skumplast antar jag hehe d va fan av d värsta jag sett, inget satt där d ska

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _HolyMan_
OSkar000>>
en fråga till dig då.. finns väl såna där kablar på nyare nätagg me.. har för mig att jag har sån kabel i min burk hemma.. finns sån kabel i burken jag har i skolan.. datorn är ny.. gamla nätagg funkar till nya moderkort?
dvs om båda är atx.

Ja, bara de är tillräckligt kraftiga så är det inget problem.

Vissa äldre kan det bli problem med eftersom de inte alltid kan leverera så mycket ström på +12v.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Ja, bara de är tillräckligt kraftiga så är det inget problem.

Vissa äldre kan det bli problem med eftersom de inte alltid kan leverera så mycket ström på +12v.

får ta och kolla om den ger 12V, förhoppningsvis funkar den bra annars får man köpa en ny.

[EDIT] "annars får man köpa en ny." en ny nätagg? haha mitt bidrag till ghetto

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem

En bild på min server frammifrån ni ska bara se hd ljuddämparen den är ruskigt ful men det får ni se en annnan gång.

Bild

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasseTM
En bild på min server frammifrån ni ska bara se hd ljuddämparen den är ruskigt ful men det får ni se en annnan gång.

Bild

Har du både en Intel och en Athlon processor i samma dator?
Tänkte mest på de Badges som viskar i mitt öra.

Permalänk
Medlem

Ghettotunnel!

Fick en idé om att bygga en billig fläkttunnel,, billig är den, men den funkade
inte så bra för mig... Tempen sjönk bara med 1-2 C.
Kanske funkar bättre för nån annan ? Om man tex gör hål i sidan av chassit o sätter
en sån tunnel rakt ut kanske det kan funka bättre?

Kommentarer ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av antva
Ghettotunnel!

Fick en idé om att bygga en billig fläkttunnel,, billig är den, men den funkade
inte så bra för mig... Tempen sjönk bara med 1-2 C.
Kanske funkar bättre för nån annan ? Om man tex gör hål i sidan av chassit o sätter
en sån tunnel rakt ut kanske det kan funka bättre?

http://hem.bredband.net/antvak/tunnel/1.jpg
http://hem.bredband.net/antvak/tunnel/2.jpg
http://hem.bredband.net/antvak/tunnel/3.jpg

Kommentarer ?

Min vind tunnel ifrån sidan på chassit som jag har bild på ibörjan på tråden säknte min cpu temp med 4-5 grader har jag för mig,

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soviac

Har du både en Intel och en Athlon processor i samma dator?
Tänkte mest på de Badges som viskar i mitt öra.

Soviac: Jag kör en p4 på 2ghz som server och min "vanliga" dator är den som står i sign

EDIT: Fattade vad du menade du jag har bara satt dit båda för skojs skull så ingen kunde klaga på att jag körde intel eller amd system

Visa signatur