Permalänk
Medlem

Plexiglas

Hallå Ja !

Behöver lite hjälp !

Ska bygga mig ett 19/Skåp i plexiglas, men vart hittar jag billigt plexi ?

Ca: 4mm tjockt.

Behöver ju en del typ !

// Självklart kommer jag att lägga upp bilder när alla delar är inköpta och jag börjar mitt bygge !!

Visa signatur

-=[ Tänk efter ]=-

Permalänk
Medlem

akta att de kommer bli dyyyyyyyyyyyrt om de ska va hyffsat stort, iof du kanske känner någon så du får det billigare?

Visa signatur

MSI K8N NEO2 PLatinum - A64 winchester 3200+ @ 2500mhz - Nvidia XFX 7900GT eXtreme - 1024MB TwinMos Twister TCCD - Samsung SyncMaster 913N

Permalänk
Medlem

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=26291...

Där har du. Jag rekommenderar Elfa eller Gizmodd. För ett skåp är 4mm på tok för tunt. Det beror ju på måtten, men jag skulle inte bygga något stort av så tun plexi. Det kommer stå och svaja bara. I vanliga affärer tar dom 1500 :- för 8mm plexi per m2. Ska du bygga något större än 40cm rekommenderar jag _minst_ 6mm,

Permalänk
Medlem

Du kan ju kolla hos nån glasmästare och se vad de tar för plexi, de brukar vara relativt billiga

Visa signatur

Celtic -Din pilsner i snöstormen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celtic
Du kan ju kolla hos nån glasmästare och se vad de tar för plexi, de brukar vara relativt billiga

Eller inte..

de brukar vara den dyraste säljaren

Visa signatur

Jag gjorde ett forum en gång. Det var i ASP. Nu kodar jag mest PHP. Men jag har en sajt som heter Clanhost.se också!!!11 ONEONE

Permalänk

Jag köpte från woody, en 3mm 60*120 kostade 295:- kan tänka mig att en det är 15-20% dyrare/mm tjocklek

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem

Japp får leta lite

Jo får nog gå upp till ca 8mm eftersom det verkar bli ett fullskalit projekt :0)

Ska givitvis kolla med den lokala glasmästaren för att sen kommer nog att gå åt ca 5 kvadratmeter tror jag allt !

Mer förslag önskas !

Visa signatur

-=[ Tänk efter ]=-

Permalänk
Medlem

Re: Japp får leta lite

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThaBoy
Jo får nog gå upp till ca 8mm eftersom det verkar bli ett fullskalit projekt :0)

Ska givitvis kolla med den lokala glasmästaren för att sen kommer nog att gå åt ca 5 kvadratmeter tror jag allt !

Mer förslag önskas !

Fem kvadratmeter 8mm plexi går på 7500 :- om man köper det här i strömstad. Riktpriset ligger på runt 1500/m2 så jag tror inte du hittar det så värst mycket billigare någon annan stans. Det är mycket pengar.

Jag vill minnas att någon (wolverine?) köpte 2.5m2 hos någon reklambyrå, för 600:-. Inte allt för taskigt pris om du frågar mig Och ja, jag har fotografiskt minne.

Permalänk

När ni skriver "Plexi" menar ni då Acryl eller Polycarbonat (Lexan)?
Dom flesta utan kontakter får betala överpriser för både Acryl och PC.
Normala slaskpriser är ca 120 kr per m2 och mm.
Exempel: 1 m2 3mm tjock Acryl = ca 360 kr

Visa signatur

//Haggan

Permalänk
Medlem

Re: Plexiglas

Citat:

Hallå Ja !

Behöver lite hjälp !

Ska bygga mig ett 19/Skåp i plexiglas, men vart hittar jag billigt plexi ?

Ca: 4mm tjockt.

Behöver ju en del typ !

// Självklart kommer jag att lägga upp bilder när alla delar är inköpta och jag börjar mitt bygge !!

Letar du så söker du så hittar du närmare än vad du tror "ingen reklam" «s»Giz

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jo men....

Där jag letar finner jag men inte så stora bitar som jag behöver )

Men om du vet att om man letar på ett ställe som har men inte lagt ut större bitar så hojta gärna till !

// ISAK

Visa signatur

-=[ Tänk efter ]=-

Permalänk
Medlem

Re: Jo men....

Citat:

Där jag letar finner jag men inte så stora bitar som jag behöver )

Men om du vet att om man letar på ett ställe som har men inte lagt ut större bitar så hojta gärna till !

// ISAK

hur stora bitar behöver du då

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ca:

Ca: 180*60 cm 4 stycken 8 eller 6 mm har kollat runt lite akryl ska visst annars vara ett billigare alternativ, är arbetslös så min ekonomi går till blöjor och annan hårdvara !

Men vet du ett billigt alternativ mejla mig gärna med information !

// ISAK

Visa signatur

-=[ Tänk efter ]=-