Abulansljudet med 2500+ och Epox 8RDA+ rev 2.1

Permalänk

Abulansljudet med 2500+ och Epox 8RDA+ rev 2.1

Hej..

Har köpt följande system till min bror:

Amd Athlon 2500+
EPoX EP-8RDA+ rev 2.1 nForce2
2x256 PC3200 DDR ram från Twinmos inte winbound.
Club 3d radeon 9600pro

När jag startade upp den första gången efter monteringen så detecta den processorn som en 1100mhz. Jag ställde in 166FSB och 11 som multibel, men då lät den som en abulans.

jag starta om o testa en gång till. Då funka det och den hitta den som 2500+.

problemet är att ibland när man ska starta den får man abulansljudet och svart skärm. Då är det bara o dra ur sladden och starta om så funkar det hur bra som helst.

Fattar inte vad som kan vara fel. Ska jag uppdatera BIOS ?

Tacksam för svar // Lennis

Permalänk
Medlem

jag hade det också. stod att den var överklockad nått....kollade manualen stod klart o tydligt att clear cmos..gjorde stod fel gick in och ändra BARA fsb till 166...inte multiperln..den e på default....
testa uppdater BIOS...kan väl inte skada?

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk

får väl göra det ,, men hur gör man det säkrast?,, finns det programm som man gör det i Windows med till Epox?

Permalänk
Medlem

tror de följer med ett program som gör det i windows till dig...gjorde det till mig iaf...

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)