Permalänk
Medlem

varm CPU

Har problem med att min CPU blir alldeles för varm. Nu är tex CPU:n 54 grader, och då är ena sidan av chassit öppet

CPU-fläkt: "GlacialTech CPU-Fläkt Socket A/370/FCPGA RetaiI Igloo2460 Til XP3200+".
Chassi: http://www.webhallen.com/prod.php?id=12944

Tror ni att det hjälper att köpa en chassi-fläkt? Och i så fall vilken rekommenderar ni? Vad kan det annars vara, allting sitter ju rätt...
Jag vet att CPU-fläkten inte är den bästa, men så här varm borde det inte vara.

Permalänk
Medlem

Det hade hjälpt mycket om du hade köpt en chassifläkt. Det är mycket viktigt att ha låg temperatur i chassit eftersom det är den luften som cpu-kylaren använder sig av för att kyla processorn.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

du har abit planka. kolla tempen på flänsen. den är nog bara fess jummen. Abit mäter helt fel hoppas jag. min p4 loadar 67 med öppet chassi. den mäter nog fel på 10 grader.

jag ska testa sätta på sidan till chasit och se om jag når 80 grader oklockat.

Permalänk
Medlem

chassi-temepen ligger på runt 32 grader btw.

Permalänk
Medlem

min bror har ett sådant mobo o hans temper hoppar hejvilt ibland har han 17 grader på cpu o ibland 45 grder så temp sensorer e inte att lita på det är nog fingret som gäller

Visa signatur

Intel Pentium 4 3.0 - - HT - - Abit IC7 MAX3 - TwinMOS PC3200 DDR 2*256 - - 6800LE 16x1.6 420/856
3dmark-03 = 11226 @ XP Förövrig Så äger -Mozilla Firefox 1,0

Permalänk
Medlem

Det är ingen fara, 54 grader är inte så mycket alls så du behöver inte oro dig jag har på min mellan 51-54 datorn stängs av automatiskt vid 70 grader så då borde amd tåla mer än 70 grader, har för mig att den tål upp över 80.....Bara lugnn

Permalänk
Medlem

54 grader är inte för varmt även om nu temp sensorn överhuvudtaget skulle funka.

Visa signatur

Intel E8500 | Asus P5Q-E | 2x2GB Corsair | Sapphire HD4870 1GB | Tagan 480W