Permalänk
Medlem

Snyggt tycker jag, men det känns ju bortkastat att offra sig genom att slänga sig på en stenhård frusen sjö och sedan klippa bort sjön och lägga dit skyskrapor! Jag menar ni kunde ju lika gärna legat på gosiga madrasser och fotat (nästan)

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

haha!!! den första va ju fan roligast inte för att jag fattar hur han kom upp i luften där men

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Snyggt.

Btw, SÄGs servrar är alltid bra att ha...

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

ZD
haha, hur menar du egentligen? att man ska hoppa på deras servrar eller vad?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZD
Snyggt.

Btw, SÄGs servrar är alltid bra att ha...

JO, dom kan vara lite händiga ibland
för er som inte vet vad SÄG är så står det för Sundsta Älvkulle Gymnasiet, ligger i Karlstad.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

fan va grymt hur fick du till det där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boomer
fan va grymt hur fick du till det där

bara att experimentera lite. För att få vågeffekten i mitten använde jag mig af olika filter, bland annat waves, sphearise (stavning) , ripple mfl, sen lite nivåer och sånt. matrix koden får man fram genom att använda grain, det är inget jag kommit på själv, det fanns en tutorial som jag läste för ett tag sen som beskriver ganska exakt hur man går till väga.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag lånar tråden lite...

Hur kan man få följande bild

att se mer matrix-lik ut? I filmen så är det ju siffror och en massa kod, och annat smått och gott:).
Hur kan man göra det på ett bra sätt?

Visa signatur

"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"

Permalänk
Medlem

Remslem: du bör göra texten/siffrorna större så att man kan se vad det står, sen är det väl så att "koden" i matrix-filmerna ofta var ascii-liknande? de hade ett underliggande motiv

Permalänk
Medlem

Om jag inte kommer ihåg helt fel så ær matrixkoden bak och framvænda katakana.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isch
När vi endå prata om hopp bilder. FUnkar bra utan snö oxå

http://pavelsgard.mine.nu/bilder/baddag/images/100_0390.jpg
http://pavelsgard.mine.nu/bilder/baddag/images/100_0387.jpg

najs bilder, speciellt andra

Men, http://pavelsgard.mine.nu/bilder/baddag/ .. varför har alltid killarna kul, medans flickorna bara står och tittar på och försöker se bra ut?

Visa signatur

Ehhh...
...öhhhh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph0ng
Remslem: du bör göra texten/siffrorna större så att man kan se vad det står, sen är det väl så att "koden" i matrix-filmerna ofta var ascii-liknande? de hade ett underliggande motiv

ascii?? vart tog svenskan vägen?

men det är ju nu så att jag inte har använt mig av att skriva siffror/bokstäver, utan har bara använt "korn" effekten

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"men det är ju nu så att jag inte har använt mig av att skriva siffror/bokstäver, utan har bara använt "korn" effekten"

är nog där problemet ligger, i matrix använder de sig av igenkännbara tecken

btw: hur hade du skrivit det på svenska?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Remslem
ascii?? vart tog svenskan vägen?

men det är ju nu så att jag inte har använt mig av att skriva siffror/bokstäver, utan har bara använt "korn" effekten

ascii?? uhm... låter inte direkt svenskt, eller är det bara jag som är insnöad?

EDIT: skillat att citera sig själv

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag vet? jag frågade hur du på enklast möjliga sätt skulle skriva det på svenska

Permalänk
Medlem

ph0ng, vad jag menade var att jag inte visste vad ascii VAR FÖR NÅGOT. inte vad det hette på svenska

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Remslem
Jag lånar tråden lite...

Hur kan man få följande bild http://remslem.tripod.com/Bilder/Matrix.jpg

att se mer matrix-lik ut? I filmen så är det ju siffror och en massa kod, och annat smått och gott:).
Hur kan man göra det på ett bra sätt?

http://www.eyesondesign.net/pshop/matrix/text_effect.htm

Det är den bästa tutorialen jag har hittat för att görta matrixeffekter...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vic
http://www.eyesondesign.net/pshop/matrix/text_effect.htm

Det är den bästa tutorialen jag har hittat för att görta matrixeffekter...

Jupp...det var något liknande jag tittade på första gången jag skulle göra den där... Dock använde inte jag tecken, utan en kombination av effekter för att få fram själva koden. Men det som tar upp i detta exempel är ju snyggare i vilket fall som helst.

Visa signatur